problemen met koelvloeistof en inhouden 850 td automaat

Gestart door volvolover04, 31-03-2007 19:21:18

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvolover04

Onze volvo houd tussen de 100 en 120 km na zo'n een 30 km gereden te hebben zo nu en dan in. Als ik moet remmen duurt het ook even om weer op snelheid te komen.Om op snelheid te blijven moet het gaspedaal dan stevig ingedrukt worden.Als het met mijn brandstoftoevoer heeft te maken dus verdeelkap boegie slangen volgelopen ,bougies nat oliefilter verstopt .en de bezine inspuit ontregeld ,Hoe komt het dan dat wij zoveel problemen heben met de koelvloeistof waarvan de slangen regelmatig stuk(en allemaal gecheckt en gemaakt of vervangen zijn) gaan en als je het tankje openmaakt rommelt het daarbinnen enorm. en kun je er elke keer wat bij gooien terwijl de temperatuur meter niet oploopt
De temperatuur van de motor loopt niet op heeft iemand een idee wat er aan de hand is.  onze auto heeft 350000 km gelopen en is een automaat op diesel rijdend.
Wij hebben de olie ook na gekeken die is ook  niet verdund en gewoon zwart .
Hoop snel een snuggere lezer te vinden die mij meer kan vertellen dan de garages die het niet kunnen vinden.
Fred

rody

type volvo?

wat is er al aan gedaan?

verbruik nog normaal?


-D©©©L-



Bij welk toerental speelt zich dit af ? In alle versnellingen ?


volvolover04

het is een automaat diesel alle slangen zijn vervangen.want die waren ook lek

rody

brandstoffilter; wanneer is die voor het laatst vervangen (water?)

volvolover04

#5
Citaat van: ≡Đ©©©∟≡ op 31-03-2007 19:28:25
http://fengshuiwonen.com/images/kristalm.jpg

Bij welk toerental speelt zich dit af ? In alle versnellingen ?

Het toeren tal is gewoon narmaal daar zit geen verandering in .Als je het dopje van de koelvloeistof open draaid zit er abnormaal veel druk achter.Fred

volvolover04

Citaat van: rody op 31-03-2007 20:04:51
brandstoffilter; wanneer is die voor het laatst vervangen (water?)
alle slangen zijn vervangen maar hoezo de brandstof filter'Fred

volvolover04

#7
Citaat van: rody op 31-03-2007 19:26:06
type volvo?

wat is er al aan gedaan?

alle slangen vervangen

Citeer
verbruik nog normaal?


het is een diesel ik denk hij rijd 1/9


rody

1/9 lijkt mij niet normaal.

via de link van daarnet kun je zien waar je moet proberen te zoeken.

thuur

Let een beetje op het quoten s.v.p.


Gr :police:

volvolover04

Onze volvo houd tussen de 100 en 120 km na zo'n een 30 km gereden te hebben zo nu en dan in. Als ik moet remmen duurt het ook even om weer op snelheid te komen.Om op snelheid te blijven moet het gaspedaal dan stevig ingedrukt worden.Als het met mijn brandstoftoevoer heeft te maken dus verdeelkap boegie slangen volgelopen ,bougies nat oliefilter verstopt .en de bezine inspuit ontregeld ,Hoe komt het dan dat wij zoveel problemen heben met de koelvloeistof waarvan de slangen regelmatig stuk(en allemaal gecheckt en gemaakt of vervangen zijn) gaan en als je het tankje openmaakt rommelt het daarbinnen enorm. en kun je er elke keer wat bij gooien terwijl de temperatuur meter niet oploopt
De temperatuur van de motor loopt niet op heeft iemand een idee wat er aan de hand is.  onze auto heeft 350000 km gelopen en is een automaat op diesel rijdend.
Wij hebben de olie ook na gekeken die is ook  niet verdund en gewoon zwart .
Hoop snel een snuggere lezer te vinden die mij meer kan vertellen dan de garages die het niet kunnen vinden.
Fred

rody

het verhaal is niet helemaal duidelijk...

gezien het koelvloeistofprobleem vermoed ik een lekke koppakking al dan niet in combinatie met een gescheurde cilinderkop.

volvolover04

Citaat van: rody op 31-03-2007 21:04:06
het verhaal is niet helemaal duidelijk...

gezien het koelvloeistofprobleem vermoed ik een lekke koppakking al dan niet in combinatie met een gescheurde cilinderkop.
hi, bedankt voor je reaktie. Ik rijd er al een half jaar op deze manier mee. In de tussentijd heb ik meerdere reparaties gehad aan lekke slangen. De koelvloeistof die wegliep hierdoor heb ik altijd gelukkig op tijd aangevuld, waardoor de temperatuur -meter nooit uitgeslagen is.De motor maakt ook bij stilstand een goede
koeling.voor zover na te gaan is zijn er geen lekkages meer want heb alle twijfelachtige slangen laten vervangen, want de 1 na de ander was lek. De koelvloeistof loop ook niet weg.Als de motor inhoud check ik wel altijd gelijk de koelvloeistof voor de zekerheid, als ik de koelvloeistof tank open blijft er flink wat uit pruttelen en vul ik het weer aan.Als het een lekke koppakking zou zijn dan zou de olie toch ook anders moeten zijn.
groetn en bedankt margrid

rody

dat hoeft niet...

het pruttelen kan duiden op verbrandingsgassen in het koelwater; dit kan gebeuren door een scheur in de cil.kop of slechte koppakking; olie komt er pas bij als de pakking tussen een koel-en oliekanaal gescheurt is.

de slangen zijn vermoedelijk lek geslagen doordat de druk te hoog wordt...

laat de koppakking maar eens testen...