Bijtelling?

Gestart door Ben, 31-03-2007 19:46:32

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Ik moest hier gisteren in de file aan denken toen ik een naast me een heer op de achterbank de krant zag lezen.

Als je in een auto van de zaak rijdt mag je 22% van de nieuwwaarde bij je inkomen optellen om er dan weer belasting over te mogen betalen.
Da's eenvoudig.

Maar hoe zit het nu als je een auto met chauffeur tot je beschikking hebt?

Marc O.

Dan is er geen bijtelling. Althans, zo was dat enkele jaren geleden.
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ben

Citaat van: Claudia op 31-03-2007 20:15:08
Joh, Ben!
Koop jij een XC90....dan ga ik jou chaufferen.
Dan kom je ook nog eens ergens! ;D

(zal het me dan tóch lukken om een XC90 te 'hebben' :P)

:eusa_think: Hmm, eens even nadenken.....
Dat wordt dat de XC90 bij mij op de oprit, Claudia komt 's ochtends om 06.30 om mij naar kantoor te brengen en brengt me om 17.00 uur, kan ook 20.00 uur worden, weer naar huis.

Nee, ik denk niet dat jij dan nog aan slapen toe komt Clau.  :eusa_snooty:

Ben

Oh, jij dacht dat die mooie gitzwarte XC90 bij jou zou mogen overnachten?

Ben

Nee joh, een zwarte.

Maar jij wilt dus die bijtelling?

Pffff, net net op tijd terug ON TOPIC  :eusa_shhh:

de boekhouder

Auto met chauffeur, vermoedelijk alleen zakelijke ritten (dus geen privé) en derhalve geen bijtelling. Indien wel privé is het onbelangrijk wie er feitelijk in rijdt. Hij is ter beschikking gesteld en derhalve in dat geval belast.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Ben

Dus, als ik de XC90 (een zwarte natuurlijk) aan Claudia ter beschikking zou stellen om mij te vervoeren zouden we geen van beide hoeven bij te tellen?

FGG

Citaat van: Claudia op 31-03-2007 21:26:54
*gaat vast op de Volvo site blauwe XC90 samenstellen*

Als je onder de menu's door kunt klikken, tenminste.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ben

Dat heb ik net ook gedaan.
Ik zat pas op 105.000 Euro toen ik me bedacht dat ik dan ook nog het salaris van Claudia zal moeten betalen.................

Sorry Claudia, om reden van een ontbrekend budget zal ik gewoon zelf moeten blijven sturen.

de boekhouder

Vervolgens zou de fiscus de ritten die Claudia voor/met jou rijdt als privé aanmerken (want dat doet ze natuurlijk uit de goedheid van haar hart en niet omdat ze bij jou op de loonlijst komt te staan) en dan heeft ineens Claudia de bijtelling !

Vervolgens voert ze die bijtelling weer op als gift met jou als goed doel.

(of sla ik nu door ?  ;D )
(dd.)

FGG

Citaat van: de boekhouder op 31-03-2007 22:22:20
Vervolgens zou de fiscus de ritten die Claudia voor/met jou rijdt als privé aanmerken (want dat doet ze natuurlijk uit de goedheid van haar hart en niet omdat ze bij jou op de loonlijst komt te staan) en dan heeft ineens Claudia de bijtelling !

Vervolgens voert ze die bijtelling weer op als gift met jou als goed doel.

Als ze niet op de loonlijst staat, waar staat dan geregistreerd dat ze voor bijtelling in aanmerking komt? ???

Ben

:eusa_whistle:
Citaat van: de boekhouder op 31-03-2007 22:22:20

Nee hoor, het lijkt me heerlijk om een 'goed doel' te zijn.
En dan natuurlijk niet een doel in de zin van 'om op te schieten' :eusa_whistle:

de boekhouder

Citaat van: FGG op 31-03-2007 22:23:55
Als ze niet op de loonlijst staat, waar staat dan geregistreerd dat ze voor bijtelling in aanmerking komt? ???

Ik zeg niet dat ze niet op de loonlijst komt, alleen dat ze het niet daarvoor doet !

:angel:
(dd.)

FGG

Zit me net te bedenken. het is tegenwoordig andersom met de bijtelling. Je hebt in beginsel altijd bijtelling tenzij je kan aantonen dat je 'm privé niet gebruikt d.m.v. een sluitende kilometerregistratie. En volgens mij komt ie dan bij de geredene te liggen en niet bij de berijder. De eerste gebruikt het vervoersmiddel, de laatste heeft het besturen ervan als werk.

)()()sT

Gebruik jij de Skoda prive Florian?
Of heb je daar de 855 voor?

Gisteravond trouwens in de nieuwe leasebak van een goede vriend gestuurd... Skoda Octavia RS TDI...... Niet verkeerd, 170 pk onder de kap, ik zat zo over de 200  :eusa_shifty: