Bijtelling?

Gestart door Ben, 31-03-2007 19:46:32

Vorige topic - Volgende topic

@®-

Ik heb zakelijk een niet nader te noemen merk (natuurlijk zo erg dat ik er niet eens prive mee gezien wil worden  :evil: ), dan doe ik elke week een uur administratie en gebruik ik lekker de Volvo prive.

Het is trouwens volgens mij zo, als de chauffeur de auto mee naar huis mag nemen en ook voor prive doeleinde mag gebruiken dat de chauffeur bijtelling dient te betalen aan de fiscus. En idd als deze op de loonlijst staat.
Als je een auto wint (bruikleen) en deze blijft op naam van een bedrijf, dien je dit op te geven aan de belasting en moet je ook bijtelling betalen.

FGG

Citaat van: )()()sT op 31-03-2007 22:52:35
Gebruik jij de Skoda prive Florian?
Of heb je daar de 855 voor?

Daar heb ik idd de 855 voor. De vorige Octavia gebruikte ik wel privé, sinds we de 855 hebben gebruik ik 'm alleen nog zakelijk.

Citaat van: )()()sT op 31-03-2007 22:52:35
Gisteravond trouwens in de nieuwe leasebak van een goede vriend gestuurd... Skoda Octavia RS TDI...... Niet verkeerd, 170 pk onder de kap, ik zat zo over de 200  :eusa_shifty:

Lees je mee, Lars? ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

Citaat van: @®- op 31-03-2007 23:11:56
...dan doe ik elke week een uur administratie...

Da's voor mij nog geen kwartier werk per week. Misschiens nog niet eens 5 min. Heb ik er graag voor over voor 2500,- per jaar.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Flipjes 850 R

Citaat van: FGG op 31-03-2007 23:44:45
Citaat van: @®- op 31-03-2007 23:11:56
...dan doe ik elke week een uur administratie...

Da's voor mij nog geen kwartier werk per week. Misschiens nog niet eens 5 min. Heb ik er graag voor over voor 2500,- per jaar.

(of-topic) Let op dat je ook echt "schrijft wat je rijdt"   De fiscus gaat streng controleren dat je niet "even" op koopavond met je station naar de ikea ( he, ok zweeds  ;) ) oid gaat, en vervolgens een zakenrit invuld om geen bijtelling te hoeven afdragen. Ze gaan met speciale camera-auto's foto's maken van kentekens op parkeerterrijnen.

(on-topic) En als prive-chauffeur met een dikke A8 quarttro zou ik niet graag de bijtelling betallen............
855 R Automaat Dark Olive Pearl