Uniroyal Rainsport

Gestart door Roy L, 02-04-2007 14:22:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: HeZz op 02-04-2007 19:25:08
tuurlijk Ludo jij betaalt liever zeg €800,-, dan dat je ze gratis hebt. :eusa_naughty:

die voor je :eusa_liar:

ja zéker weten als ik daar niet mee tevreden was!.
en een band maakt altijd rolgeluiden, de éne meer als de andere.


Rainsport 1 kost trouwens geeneens 800 euro.  ::)

Misha

Michelins monteer ik eigenlijk alleen voor het feit dat ze stil zijn en erg goed gebalanceerd... Niet voor de grip, en zeker niet voor grip in de regen.
De Rainsports zijn kwa grip echt prima banden voor een redelijke prijs: en afrolgeluid : het is zo persoonlijk of je er last van hebt... Ik kan er iig helemaal NIET tegen.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

BenC70ES

Citaat van: HeZz op 02-04-2007 19:25:08
Maja mss is dat wel het probleem bij mij. Die michelin sports die maakte bij geen herrie iig.

Mijn ervaring is net andersom, met Michelin sport een takkeherrie en de uniroyal rainsport is muisstil in vergelijking.
Beste band prijs-kwaliteit dat je kan kopen volgens mij.
Ze slijten wel vrij snel. (maar die Michelin trouwens ook).

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Misha

Ik rijdt nu bijna 60K met een setje Primacy's...
Vorige banden (Vredestein Protrac, Pirelli P6 en Michelin Energy) hielden (zeker voor) nooit meer dan 25K..)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

innocenti

Ook ik rijd met Rainsports. Echt fijne banden, zeker ook bij nat weer. Maken idd iets meet afrolgeluiden dan michelin banden. Maar de Rainsports zijn stiller dan mn winterbanden (GY Ultragrip 6).

En met de radio zachtjes aan hoor ik geen verschil  ;)

BasV70

Ik rijd sinds deze week ook met de Rainsports. Bij mij maken ze in ieder geval minder geluid dan mijn Michelin Primacy's met 90K achter de kiezen op het laatst deden!  :eusa_shhh:

frekko

Citaat van: HeZz op 02-04-2007 19:25:08
Citeernou, als je het mij vraagt: een band die ik niet goed vind, hoef ik ook niet gratis.
die zou er meteen weer onderuit gaan.

tuurlijk Ludo jij betaalt liever zeg €800,-, dan dat je ze gratis hebt. :eusa_naughty:

die voor je :eusa_liar:

En het enige aan die band is dat ze bij mij herrie maken. Ik heb over de band geaait en ze voelen niet gecupped aan. Maja mss is dat wel het probleem bij mij. Die michelin sports die maakte bij geen herrie iig.

ik werk als monteur en rijd dus in bijna iedere auto die bij ons binnenkomt e ik moet zeggen dat ik liever nieuwe banden koop ( ;D inkoopsprijs ;D) dan op gecupte krijgertjes

er is natuurlijk gecupt en gecupt maar het blijft een takke herrie

Frans Harkema

Ook ik gebruik de Uniroyal rainsport, ben tevreden over de kwaliteit en van het afrolgeluid lig ik niet wakker. Ik heb nu 215/45/17, de volgende keer ga ik toch weer terug naar 215/40/17. De 45 is weliswaar comfortabeler, maar de 40 stuurt scherper.

Enno

sommige banden zijn gevoeliger voor cuppen dan andere....Michelin was altijd de oplossing als je last had van Cuppen.....vroeger een Mistusbishi gehad met Dunlop SPort 200 banden.....die die waren na 30000 al helemaal op (achterzijde heb ik het dan over)....daarna michelin genomen...geen enkel probleem meer

Ludo

Citaat van: Enno op 27-04-2007 12:37:50
....Michelin was altijd de oplossing als je last had van Cuppen.....

écht niet.  :eusa_naughty:
ik heb 2 sets Michelin gehad die gecupt waren.

pwassink

#25
Los van de soort wielophanging en het gebruik van de auto (rijstijl / belading)
Heeft t profiel er ook wel degelijk invloed op,  het wordt nl vaak veroorzaakt door het
kantelen van de "nokken" die in het profiel van de band staan.

Het is iig niet zo dat het ene merk wel en het andere merk geen last heeft .. maar ook per type maakt t al uit.

En als je regelmatig de banden van plek wisselt heb je ook veel minder last.

Mogelijk heeft een van onze forum band-professional's hierop nog een zinnige toevoeging ?  :eusa_think:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Johann

Citaat van: Ludo op 27-04-2007 12:59:46écht niet.  :eusa_naughty:
ik heb 2 sets Michelin gehad die gecupt waren.


Dan denk ik toch dat je iets met je uitlijning niet helemaal lekker hebt.. Cuppen kan elke band maar Michelin heeft hier over de regel weinig last van.

Ludo

ja dat zeiden ze me ook overal.
iedereen de bek over vol, maar ondertussen niemand die me de auto goed kon uitlijnen, 8x gedaan in minder dan 2 jaar.
had uiteindelijk niks met uitlijnen te maken, ook niet met de schokbrekers want die had ik ook al vervangen.
Michelin Pilot H, gewoon slechte banden, om over de grip maar te zwijgen......brol !.


Joachim1

Michelins vind ik wel fijn kwa comfort en ze gaan zeer lang mee, zijn vrij
stil vind ik.
Die uni royal pfff niet doen zeg ik,echt veel geluid en lijkt wel of
je opeens over de weg zweeft!
Heb nu conti,s maar die zijn echt ruk!zit gewoon een fabrieksfout in de lasnaat ergens van alle 4 de banden  :evil: bij 130 begin je dit ook wel
te voelen in het stuur  ;D

Ik gooi er straks een setje Toyo,s onder dan is mijn roffel weer blij  :eusa_dance:

Emiel