Spatlappen in kleur spuiten?

Gestart door thuur, 03-04-2007 23:38:42

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Vandaag de vraag verrezen of ik de spatlappen wel of niet in kleur moet spuiten.

Het gaat om een V70 T5 in de kleur zwart (019).

Wat vind de jury?

Gr :eusa_think:

ief

Lekker doen wat je wilt, het is jouw auto.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

-D©©©L-

Staat voor geen meter, en door de steenslag al snel een puinhoop.

ief

Heb het al eens gezien op een zwarte, staat erg mooi! 8)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Rudy-M

Op een C70 doen ze het ook, dus waarom niet op een V70. Maar dan moet je eigenlijk ook dat stukje bij de spiegels doen.

thuur

Citaat van: Rudy-M op 03-04-2007 23:49:25
Op een C70 doen ze het ook, dus waarom niet op een V70. Maar dan moet je eigenlijk ook dat stukje bij de spiegels doen.

Ja, daar baal ik ook van dat dat niet gelakt is...

Gr ;)

Eugene

Gewoon alles zwart maken. Spatlappen, spiegels, velgen, remklauwen, enz....

If it's not blown, it sucks...

elianmars

Citaat van: Eugene op 04-04-2007 00:00:46
Gewoon alles zwart maken. Spatlappen, spiegels, velgen, remklauwen, enz....

Je vergeet de ruiten  8)

Sbv

Geen spatlappen misschien ook een optie ? scheelt spuitwerk, en het ziet er veel beter uit.

Laserblue

Citaat van: Sbv op 04-04-2007 06:13:59
Geen spatlappen misschien ook een optie ? scheelt spuitwerk, en het ziet er veel beter uit.

Die splatlappen er af?
dan kun je je hele zijkant spuiten ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Enno

Citaat van: -D©©©L- op 03-04-2007 23:41:02
Staat voor geen meter, en door de steenslag al snel een puinhoop.

Ik heb zowel voor als achter spatlappen (kleur auto is ook 019).

De voornaamste reden om ook achter spatlappen te nemen was steenslag. IK had geen behoefte aan een wit-zwart gespikkelde bumper. Met montage spatlappen 4 jaar geleden heb ik dat voorkomen. Spuit je de spatlappen dan zijn ze in no time....beschadigd door steenslag.

ed

Ik rijd dan zelf nog liever met een beetje steenslag in de rondte dan met spatlappen ;D Bovendien veroorzaken die dingen aan de voorkant roest, en dat willen we toch niet? Op mijn auto zaten ze ook op (voor en achter) en heb ze er direct afgehaald. Aan de voorkant is het dus al lekker aan het roesten geslagen (een auto van vier jaar oud!!).
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Tamarzilla

Misschien handig geweest om de schroefgaatjes te dichten door er en moertje in te draaien, zo kan er geen vocht op die plekken komen.

Als de spatlappen er wel op gezeten hadden, was het misschien niet gaan roesten, omdat er a. geen beschadiging door steenslag onstaat, en b. de plekken waar door de spatlappen of montagepunten geen vocht kan komen, er die nu wel komt.

Overigens, ik vind spatlappen ook niet mooi, maar onze 850 T5 heeft ze ook niet ( volgens mij, hmm, morgen toch maar eens gaan kijken )
T5, rica getuned

ed

Er zitten geen gaatjes in de carosserie, maar er is een schuurplek ontstaan door de lap zelf. Een boutje erin draaien zou jezelf pas voor de gek houden zijn. Er blijft dan juist vocht in staan en je ziet het pas als het boutje eruit valt.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

elianmars

Citaat van: ed op 04-04-2007 23:16:07
Er zitten geen gaatjes in de carosserie, maar er is een schuurplek ontstaan door de lap zelf.

Klopt. Door vuil (zand) tussen de carosserie en de spatlap wordt de lak lekker weggekrast. Toen ik de spatlap van het spatbord met schade af schroefde, schrok ik van de roest die er achter zat.

En toch zit de spatlap weer op het nieuwe spatbord  :P