hoogwaardige bougies

Gestart door duikertjuhhh, 04-04-2007 16:23:25

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

duikertjuhhh

Hallo allemaal,

Zoals sommigen van jullie misschien al weten heb ik een volvo 850 glt uit '92 hierin heb ik kort geleden al een sportluchtfilter geplaatst maar nu wil ik er ook sportbougies en hoge kwaliteit bougiekabels inzetten... Mijn vraag is welk type bougies moeten erin, welke kabels raden jullie aan en wat moet dit ongeveer gaan kosten?

groeten Jack
veni vidi foetsie, aldus Julius Ceasar bij een klein Gallisch dorpje (vrije vert. ik kwam, ik zag en ik was zeer snel pleite)

Misha

Psst... daar staat al echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel over, hier....
Niet verder vertellen, hoor.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

duikertjuhhh

Citaat van: Misha op 04-04-2007 19:27:35
Psst... daar staat al echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel over, hier....
Niet verder vertellen, hoor.


dat geloof ik graag maar de zoekfunctie is echt naatje, dus als iemand zo vriendelijk wil zijn me te helpen het juiste draadje te vinden dan zou ik die persoon zeer dankbaar zijn...
veni vidi foetsie, aldus Julius Ceasar bij een klein Gallisch dorpje (vrije vert. ik kwam, ik zag en ik was zeer snel pleite)

Turbobiker

Citaat van: duikertjuhhh op 04-04-2007 16:23:25
Hallo allemaal,

Zoals sommigen van jullie misschien al weten heb ik een volvo 850 glt uit '92 hierin heb ik kort geleden al een sportluchtfilter geplaatst maar nu wil ik er ook sportbougies en hoge kwaliteit bougiekabels inzetten... Mijn vraag is welk type bougies moeten erin, welke kabels raden jullie aan en wat moet dit ongeveer gaan kosten?

groeten Jack

Gewoon standaard. Werkt perfect, is het goedkoopst en levert precies evenveel vermogen op als veel duurdere 'hoogwaardige' bougies en kabels. Zeker in eht geval van jouw wagen... ;)
De Tussenpaus

JCviggen

Citaat van: Turbobiker op 04-04-2007 20:34:55
Gewoon standaard. Werkt perfect, is het goedkoopst en levert precies evenveel vermogen op als veel duurdere 'hoogwaardige' bougies en kabels.

Je hebt overal gelijk in behalve het goedkoopst gedeelte  :-*

Bougies kan je geen pk's mee winnen, enkel verliezen als je rommel koopt...

Ik rij nu met Champion RC7YC plugs van 1€ per stuk en die doen het super (2 heatranges kouder dan standaard)

Gaan enkel iets minder lang mee dan de standaard bougies. Maar voor 5€ per set boeit dat niet zo ;)
Stage eleventy by backyard tuning


Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Misha

Is er iets mis met de zoekfunctie dan ? :angel:


Kort samengevat: men vindt de standaard OEM-volvo vonkbouten best heel erg ok.
Anderen hangen het Nippon-Denso kamp aan: maar beide partijen hebben voor- en tegenstanders die echt weten waar het over gaat.
Grootste conclusie is dat het gezever in de marge is.
Oja, de Denso's zijn erg duur, maar zouden langer mee moeten gaan.

De kabels: hiervoor zijn bijvoorbeeld de Magnecor kabels geschikt voor: deze zijn er in hoge weg-kwaliteit en in sport-kwaliteit, maar deze zijn dikker en passen in de regel niet probleemloos in de klemmetjes van je auto. Irritant dus.
Ook hierbij kun je je afvragen wat het voor een niet getunede auto oplevert, tenzij je op LPG rijdt, dan kan het wel schelen.

Daarbij kun je dan ook de bobine meenemen met regelaar: hiervoor is bijvoorbeeld een MSD-Blaster een goede optie.

Maar begin vooral ook bij het vervangen van je rotor en verdelerkap. Deze zijn niet duur, eenvoudig te vervangen en een oorzaak van veel vaag gezeur.


Ik heb inmiddels redelijk wat vergelijkingsmateriaal (S70 2.5-10v op LPI), en ik merk geen reet verschil tussen het originele spul en het 'hoge kwaliteit' spul. Ok, de MSD bobine tikt niet, de bougiekabels zitten net wat mooier. Maar je merkt het gewoon niet.

Mijn advies is dan ook : vervang het als het er aan toe is voor hoge kwaliteits-spullen (want die kosten amper of niets meer), maar als het goed loopt, gewoon laten zitten, het is zo slecht nog niet.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

tackle

je hebt ook die halo bougies.....zou langer meegaan, weet het echter ook niet.

Misha

Citaat van: tackle op 18-04-2007 18:40:05
je hebt ook die halo bougies.....zou langer meegaan, weet het echter ook niet.
Probleem is of je dat wel wilt.
Zoals ik het zie, is het best handig om eens in de paar maanden eens naar de bougies te kijken, daar kun je best wat aan aflezen namelijk.
De originele bougies zijn niet duur en best ok, dus waarom er dan zoveel aan uitgeven ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het