Gelukkig weer Michelin slofjes

Gestart door ruud, 07-04-2007 17:19:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

ruud

Ziezo, gisteren mijn S70 weer op zomerbanden laten zetten.
Vooraf heb ik mijn Helium velgen eens bij de velgendokter in Uden laten bijwerken. Hij vond het mooier om ze een tikje donkerder te spuiten. Ze zien er in ieder geval weer strak uit. Kostte wel weer de lieve som van 300 euro (75 euro per velg) en heb ook meteen maar nieuwe wielmoeren gekocht bij Volvo Kallen (een dikke 50 euro)
Toen nog de Michelinnetjes (Primacy 205/55R16 91V) erbij, die kreeg ik voor 470 euro, dus totaal 820 euro kwijt voor weer een ton fijne kilometers, misschien nog een beetje meer.

De 220.000 km die ik tot nogtoe heb afgelegd deed ik met een setje Michelins een setje Nokian (vond ik dus niks aan, ben blij dat deze relatief snel waren versleten....) en een anderhalf setje winterbanden. (De winterbanden zijn ongeveer aan de helft, dus nog twee winters)

groetjes
Ruud

Misha

Heb je de 'nieuwe' Primacy's  ?
of die met het asymetrische profiel, de oude vertrouwde zeg maar. ?
Ben benieuwd naar ervaringen met de nieuwe tov de oude.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

ruud

Volgens mij de 'gewone' primacy's.
Heb er nog niet veel mee gereden, ben benieuwd hoe ze bij nat weer reageren, met name met betrekking tot de grip en natuurlijk met betrekking tot de levensduur.
Tijdens de gereden kilometers kan ik wel al vertellen dat ze inderdaad heel wat stiller zijn dan de Nokians en ook nog een stuk comfortabeler.

groetjes
Ruud

wepster

ruud
ik kan je garanderen daar krijg je geen spijt van ik heb nu al weer een half jaar de pramecy's er onder en dat doet het in regen en zelfs sneeuw zeer goed .
en ja het geluid dat is algemeen bekend van de banden dat is gewoon geweldig zo laag.
ik heb met mijn laatste michelins 65dkm gedaan dus dan kun je er weer even tegen aan (let wel met normaal rijgedrag dus zonder forseren van alles). :eusa_clap:

greets wepster

)()()sT

Mijn pa zweert bij Michelin...

Hij heeft nu ook die Premacy; hiervoor Energy en die hebben er achter 85k. opgezeten.

Ik heb vorig jaar een setje Nokian gekocht (maakte Ruud bij de meeting in Urmond nog een opmerking over  ;D) maar tot nu toe ben ik niet ontevreden.
Je hebt idd. wel kans dat een Michelin uiteindelijk helemaal niet (veel) duurder is...

ruud

He Joost, weet ik nog. Vind het natuurlijk fijn dat je tevreden bent met Nokian, ik ben blij met mijn Michelin. Vind je niet dat je vader comfortabeler rijdt?

groetjes
Ruud

b0nkolok

Citaat van: wepster op 09-04-2007 10:58:44
ruud
ik kan je garanderen daar krijg je geen spijt van ik heb nu al weer een half jaar de pramecy's er onder en dat doet het in regen en zelfs sneeuw zeer goed .
en ja het geluid dat is algemeen bekend van de banden dat is gewoon geweldig zo laag.
ik heb met mijn laatste michelins 65dkm gedaan dus dan kun je er weer even tegen aan (let wel met normaal rijgedrag dus zonder forseren van alles). :eusa_clap:

greets wepster


Hoi, ook Mich, maar dan de (oud type) Pilot Sport 225/40 x 17 onder de Saffron. Al 60K en 60% profiel (goed uitgelijnd). Wil geen andere banden meer, stil, snel en safe. Nat of droog (wel AWD!).
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

M a r c

Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl