De zoektocht is begonnen...

Gestart door Rsport, 08-04-2007 00:14:02

Vorige topic - Volgende topic

Rsport

Na lang geleden een keer op zoek zijn geweest met tegenvallende resultaten heb ik sinds kort mijn zoektocht naar een mooie 850 T5 / T-5R of R weer hervat. Rijd nu al een tijdje in mijn voormalige zomer sportwagen en dat bevalt me voor de dagelijkse ritten dus niet meer. In het begin was het leuk, maar na een tijdje wordt het lawaai toch hinderlijk...

Daarom vandaag wezen kijken naar een 850 T-5R. Een donker groene sedan met handbak.

Het betrof een import auto (wel de 2.3) en er zaten geen boekjes bij, nou meende ik dat de Volvodealer dan toch de kmstand zou kunnen uitlezen om te zien of het klopt.. klopt dat?

Tevens zaten er geen afstandsbedieningen meer bij (erg apart) zijn die na te bestellen, immers een T-5R heeft std CV met AB (toch? :-[) En enig idee over de kosten hiervan?

En hoe werkt het schuifdak precies? een druk op de knop op het dashboard naast/achter het stuur leverde wel een klik op maar geen beweging in het dakje.
Thx :)

Ludo

km stand kun je zelf uitlezen.
geen afstandsbediening meer. ???
schuifdak moet openen als je op de schakelaar drukt.

hier staat ook nog een hele mooie donker groene T-5R sedan.

Rsport

Knop indrukken gaf alleen een klikgeluid bij het dakje, geen beweging.

Maar die km stand kan ik dus zelf uitlezen? (en dan bedoel ik niet door simpelweg op de teller te kijken :P) Verhaal erachter was dat de auto vrij lang (1,5 jaar) heeft stilgestaan voordat deze werd verkocht, toen is alles kwijt geraakt en nu is er dus enkel de reserve sleutel bij.

Dat is idd een erg mooie 850, maar wel een behoorlijk stuk duurder en heeft ook nog meer gelopen.  Vandaar dat die waar ik ben wezen kijken erg leuk leek, door de prijs.

Enige nadelen zijn:
- het dakje dat niet opend
- de originele bigfront radio die ontbreekt
- geen boekjes erbij, dus klopt de kmstand wel
- geen AB voor de CV

Ludo

tja, wat heet tegenwoordig duurder?.
als je al die 'nadelen', incl achterstallig onderhoud, airco... in orde wil hebben, zit je uiteindelijk met een ongeveer hetzelfde kostenplaatje.
m.a.w. je krijgt waarvoor je betaald...

mehn

Volgens mij heeft T W R 850 nog een groene sedan te koop. Een héle mooie T-5R ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rsport

Daar had Ludo het ook over, idd een erg mooie, maar wel 3000 duurder, dat is toch een hoop geld, waarvoor je aan een andere een hoop kan verspijkeren.

Die waar ik was wezen kijken had overigens net een grote beurt gehad nieuwe banden voor en het stuurbekrachtigings huis/pomp was vervangen. De distriebutieriem zit er dan welliswaar nog wel aan te komen, al is het maar door de leeftijd en "to be sure"

Maar goed, gister ff weer op het internet geneusd en 2 estats gespot hier niet te ver weg (beide T-5R) dus daar v/d week ff kijken. ;)

Ludo

Citaat van: Rsport op 08-04-2007 10:10:37
Daar had Ludo het ook over, idd een erg mooie, maar wel 3000 duurder, dat is toch een hoop geld, waarvoor je aan een andere een hoop kan verspijkeren.

tuurlijk, zei ik toch ook.
als je em 100% wil ben je op het einde van de rit (met wat geluk) evenveel kwijt.
of dacht je écht dat je voor 3000 euro minder een soortgelijke wagen kan kopen?.
keep on dreaming.
allemaal zijn ze tip top onderhouden... van oud vrouwtje geweest, 2e wagen dus weinig km...

reneetje

Citaat van: Rsport op 08-04-2007 00:14:02
..... heb ik sinds kort mijn zoektocht naar een mooie 850 T5 / T-5R of R weer hervat. 

mee eens  ;D
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

T W R 850

vergeleken bij de rest van de 850's die aangeboden worden op andere site's zoals Autotrader, Autotelegraaf enz valt de prijs voor mijn T-5R reuze mee.

Er is al meer gesproken over auto's uit het buitenland waar je weinig of niks van kan achterhalen.
Ik weet gewoon dat er genoeg wordt aangeboden en ook voor belachelijke prijzen met dubieuze km standen.

Het blijft een feit goedkoop is toch echt vaak duurkoop.

M a r c

Ik besteedde inderdaad nu liever 3000 meer dan een ingevoerde kopen met dubieuze onderhoudshistorie.... aan het eind van het liedje is de wagen ook weer 3000 euro duurder voordat ie tip-top is en dan blijft het een ingevoerde.... wordt nooit zoveel waard als een originele NL-wagen. Denk je nu echt dat voor ca. 6000 euro een goede T-5R of R koopt?  :eusa_wall:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Laserblue

boekjes en simpele dingen als afstandsbedieningen die missen geven toch te denken. Het dak kan natuurlijk iets simpels zijn als een zekeringetje maar voor het zelfde geld is het de motor....

Tuurlijk is 3000 euro best veel geld, maar voor een auto als deze is 3000 euro meer een hele goede deal.
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

t5karel

Ik heb zo het idee dat er toch wel een max ligt mbt de hoofdprijs wat je voor een t-5r.De meeste kiezen er voor om voor een duppie, first rate te zitten.En verwachten dan een tot in in de puntjes verzorgde wagen te kunnen bemachtigen :eusa_naughty:.Logische redenering,of het verstandig is da,s punt 2.Ben er inmiddels al wel achter dat de meeste wagens zo rond de 10 mile doen,met uitschieters daargelaten.Toch ben ik bang dat we tegen een teleurstelling aanlopen als het gaat om de prijs wat we denken te kunnen beuren voor een goed exmplaar.In onze ogen is ie het waard,maar in de ogen van een potentiele koper cq liefhebber,is het veel geld voor een wagen van 13 jaar oud met 2ton of meer op de teller.Als je zo een dergelijke wagen koopt moet je m eigenlijk 2 keer kunnen betalen ivm reparaties en vaste kosten en onderhoud.Als er dan een keer iets aan iets aan scheelt ,moet je m lachend kunnen repareren.ipv te roepen dat het klotenwagens zijn en duur zijn om te rijden.Mijn ervaring is dat iedereen wel zo,n wagen wil ,maar als je een prijs vraagt wat redelijk is,veel mensen afhaken :eusa_shifty:.Ik zie de wagens zelf als ''aangenomen kind''waar je in investeerd :eusa_silenced:. maar nooit geen afstand meer van doet :eusa_shifty:.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

reneetje

Citaat van: t5karel op 08-04-2007 12:37:19
Ik heb zo het idee dat er toch wel een max ligt mbt de hoofdprijs wat je voor een t-5r.De meeste kiezen er voor om voor een duppie, first rate te zitten.En verwachten dan een tot in in de puntjes verzorgde wagen te kunnen bemachtigen :eusa_naughty:.Logische redenering,of het verstandig is da,s punt 2.Ben er inmiddels al wel achter dat de meeste wagens zo rond de 10 mile doen,met uitschieters daargelaten.Toch ben ik bang dat we tegen een teleurstelling aanlopen als het gaat om de prijs wat we denken te kunnen beuren voor een goed exmplaar.In onze ogen is ie het waard,maar in de ogen van een potentiele koper cq liefhebber,is het veel geld voor een wagen van 13 jaar oud met 2ton of meer op de teller.Als je zo een dergelijke wagen koopt moet je m eigenlijk 2 keer kunnen betalen ivm reparaties en vaste kosten en onderhoud.Als er dan een keer iets aan iets aan scheelt ,moet je m lachend kunnen repareren.ipv te roepen dat het klotenwagens zijn en duur zijn om te rijden.Mijn ervaring is dat iedereen wel zo,n wagen wil ,maar als je een prijs vraagt wat redelijk is,veel mensen afhaken :eusa_shifty:.

Ben het hier wel mee eens, hetgeen zich ook laat zien in de tijdsduur dat een "echte" t-5r te koop staat.
Er staan er diverse op het net die langzamerhand wortels beginnen te schieten....
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Rayman

Citaat van: t5karel op 08-04-2007 12:37:19
Ik heb zo het idee dat er toch wel een max ligt mbt de hoofdprijs wat je voor een t-5r.De meeste kiezen er voor om voor een duppie, first rate te zitten.En verwachten dan een tot in in de puntjes verzorgde wagen te kunnen bemachtigen :eusa_naughty:.Logische redenering,of het verstandig is da,s punt 2.Ben er inmiddels al wel achter dat de meeste wagens zo rond de 10 mile doen,met uitschieters daargelaten.Toch ben ik bang dat we tegen een teleurstelling aanlopen als het gaat om de prijs wat we denken te kunnen beuren voor een goed exmplaar.In onze ogen is ie het waard,maar in de ogen van een potentiele koper cq liefhebber,is het veel geld voor een wagen van 13 jaar oud met 2ton of meer op de teller.Als je zo een dergelijke wagen koopt moet je m eigenlijk 2 keer kunnen betalen ivm reparaties en vaste kosten en onderhoud.Als er dan een keer iets aan iets aan scheelt ,moet je m lachend kunnen repareren.ipv te roepen dat het klotenwagens zijn en duur zijn om te rijden.Mijn ervaring is dat iedereen wel zo,n wagen wil ,maar als je een prijs vraagt wat redelijk is,veel mensen afhaken :eusa_shifty:.Ik zie de wagens zelf als ''aangenomen kind''waar je in investeerd :eusa_silenced:. maar nooit geen afstand meer van doet :eusa_shifty:.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Als ex-T-5R eigenaar ben ik regelmatig testpiloten tegengekomen die voor een duppie op de eerste rij wilden zitten. Daar had ik op een gegeven moment zodanig de balen van dat ik de CY de handel heb ingedrukt. Ik wist ook wel dat 10K behoorlijk aan de prijs was (maar goed...niet geschoten...). Op een gegeven moment tijdens onderhandelingen zelfs voor 9250 aangeboden. Uiteindelijk niet tot overeenkomst gekomen omdat ik niet lager wilde gaan; ik ga 'm verdorie niet weggeven...Dan had ik 'm net zo goed kunnen houden. Nog lange tijd drammerige mails gehad, dat ik te duur was. Toen kreeg ik een zeer reeel bod vanuit de handel en is de T-5R naar Zwijnenberg gegaan. Tuurlijk had ik liever gezien dat ie naar een liefhebber ging...Maar ik geef toe dat geduld niet mijn sterkste kant is... :eusa_shifty:

1 ding heb ik wel geleerd...Als er een snelle 850 ooit weer komt wordt het een T-5.

Emiel

Citaat van: Rayman op 08-04-2007 13:40:36
1 ding heb ik wel geleerd...Als er een snelle 850 ooit weer komt wordt het een T-5.

;D