koplamp wissers

Gestart door JorritV70, 04-04-2007 16:23:43

Vorige topic - Volgende topic

JorritV70

Goede dag,

mijn koplampwisser(s) (ik mis er een, ben nog op zoek) doet het niet, ook zijn de slangetjes voor de sproeiers niet aangesloten, ik zie in de buurt van de bovenste pomp op het reservoir wel twee slangetjes die nergens heen gaan, weet niet of dit ontluchting is of dat deze naar de koplampen zouden moeten lopen, wie kan mi hier meer over vertellen. mij is verteld dat ze het zouden moeten doen als de voorruitsproeier bedient word.

Alvast bedankt

groet Jorrit

b0nkolok

Klopt, de koplampglasspoeiers moeten tegelijk met de ruitensproeier spetteren.

Dus je slangetjes zijn hetzij los hetzij verstopt. De korte slangetjes die je in de motorruimte ziet zijn voor ontluchting. Er zijn overigens 2 pompjes (bij een estate), de 2e pomp is voor de achterruit.
Dus de loop en aansluitingen van de slangen nazien. Niet de spoeier in de wisser vergeten, want die kan ook verstopt zijn.
Suk6
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

viking_in_shorts

Waarschijnlijk heb ik het fout, maar ik heb het vermoeden dat de lampen-sproeiers alleen in werking treden als de lampen aan staan. Klopt dat?

JorritV70

de lampen staan bij mij altijd aan, dus daar ligt het niet aan.

Groet Jorrit

)()()sT

Citaat van: viking_in_shorts op 04-04-2007 16:50:51
Waarschijnlijk heb ik het fout, maar ik heb het vermoeden dat de lampen-sproeiers alleen in werking treden als de lampen aan staan. Klopt dat?

Ik dacht bij mij niet, ik rijd ook wel eens zonder licht maar volgens mij wissen de koplampwissertjes dan ook... Dadelijk eens kijken ;)

JorritV70

Neemt niet weg dat ze bij mij helemaal niet wissen (en sproeien) en dat de claxon wel werkt (ik had gelezen dat, dat dezelfde zekering is). Iemand nog suggesties waar ik het moet zoeken?

Alvast bedankt

Groet Jorrit

@®-

Citaat van: JorritV70 op 04-04-2007 20:43:46
Neemt niet weg dat ze bij mij helemaal niet wissen (en sproeien) en dat de claxon wel werkt (ik had gelezen dat, dat dezelfde zekering is). Iemand nog suggesties waar ik het moet zoeken?

Alvast bedankt

Groet Jorrit
De stekker van het motortje wordt er wel eens af getrokken, zodat ie altijd in de normale stand blijft staan (als het niet helemaal juist meer werkt).

Citaat van: viking_in_shorts op 04-04-2007 16:50:51
Bij een 850 sproeit ie altijd, licht aan of uit maakt niet uit (helaas).

JorritV70

Nou ik vrees dat die van mij de geest hebben gegeven ze doen helemaal niets ondanks ze gewoon zijn aangesloten. maar ook de slangetjes ontbreken. Ben f en toe toch erg nieuwschierig naar wat de vorige eigenaar er allemaal mee heeft gedaan ??? :eusa_wall:.

Greetzz Jorrit