waar zit de chip?

Gestart door gege, 08-04-2007 22:03:11

Vorige topic - Volgende topic

gege

Kan iemand mij zeggen waar ik de eeprom precies kan vinden in mijn volvo 850tdi van '96. En heeft iemand ook het type of de één of andere identificatie van de eeprom(chip)

Maarten

Wilde je zelf gaan wisselen dan??????
Groet Maarten
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

gege

als ik er goed bij kan wil ik het zelf wel eens proberen te doen

Maarten

Bij mijn V70 ging de hele printplaat eruit, en kon je je er goed bij,ik moet op mijn werk ook wel eens solderen ben ook niet echt bang , maar je hebt een speciale soldeer bout nodig die de twee eproms er in een keer losbrandt,ik bedoel de eprom zit met ongeveer 20 pinnen vast die in 1 keer los moeten.Ik vindt het trickie,en als je zelf een eprom hebt?, hoe weet je dan dat het de juiste is?
En dan nog iets,als mijn chip niet zou werken of ik ben niet tevreden,of ik wil weer orgineel dan ga ik terug en lossen ze het op.

Succes groet Maarten.
Helemaal standaard !!, op een : Rica-Chippie, 3" FDF downpipe , Ferrita exhaust , na dan !!!

TOHCIM

Ik heb een goede photo van het binnenwerk van een V70 2.5D ECU, het lukt mij helaas niet deze te plaatsen.
1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km

Jeroentjuh

Citaat van: TOHCIM op 10-04-2007 20:23:57
Ik heb een goede photo van het binnenwerk van een V70 2.5D ECU, het lukt mij helaas niet deze te plaatsen.

FF een gratis account aanmaken bij photobucket.com en de foto daar hosten en die kun je dan hier plaatsen ;)

b0nkolok

Citaat van: TOHCIM op 10-04-2007 20:23:57

Kijk eens "Hoe plaats ik een foto" in "algemeen" op dit forum.

Even los hiervan lijkt het mij raadzaam niet zelf te sleutelen aan het computertje van je roffel. Tegelijk met het veranderen van de processor treden tig wijzigingen op die je motormanagement anders dienen in te stellen.

Zelf heb ik in de onderbak achterin een kabel met LPT-plug liggen waarmee met een laptop met PROGRAMMA (!) een en ander kan worden geflashed. Kortom: het juiste program kan de boel flashen en anders maar niet.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

gege

Ik zal even mijn plan uitleggen. De 2 tuningfiles heb ik ( 1 voor elke eeprom ).De volvo 850 tdi heb ik ook. Een collega van mij heeft een toestel en de software om eeproms te flashen. Ik was dus van plan, met de hulp van mijn collega, een reserveprint te kopen van de sloop, de 2 eeproms eraf te solderen, 2 eepromvoeten te solderen op de print, vervolgens 2 nieuwe eeproms te kopen en te flashen. Daarna de eeproms in de voeten zetten en proberen. Mocht het niet lukken kan ik nog altijd de eeproms met de originele software in de voeten zetten. Klinkt misschien nogal idioot, maarja het lijkt me leuk zelfs  als mislukt.
Tohcim, bedankt voor de moeite, maar ik denk dat ik de 2 eeproms  gevonden heb (355292HHH430 en 355291LLL430).
Ik wist wel niet dat je met een laptop en het juiste programma kunt flashen. Misschien moet ik die piste eens uitzoeken. Lijkt mij wel veel eenvoudiger

denkweb

Het is me het risico niet waard om het zelf te doen... lekker naar de betere tuners gaan... ondanks de kosten.

gege

Kun je mij vertellen met welke kabel en software je dit doet bonkolok? Ga jij rechtstreeks van de LPT-poort van de laptop naar je obdIIstekker? Of zet je er nog iets tussen om te flashen?
Ik weet  dat er risico's aan verbonden zijn,  maar ik wil het toch eens bekijken