Reparatiekit stuurverstelling

Gestart door Ricardo, 09-04-2007 18:44:02

Vorige topic - Volgende topic

Ricardo

Bij de garage een repair kit gekocht, stuknummer 1282864. De hendel van de stuurverstelling is afgebroken en nu wil ik deze vervangen maar de hendel die ik heb meegekregen lijkt in de verste verte niet op de originele. Mijn vraag is dit de juiste en hoe zet ik deze erop? Kan iemand dit controleren in Vadis of weet iemand hoe dit werkt?

Ricardo

Is dus wel dezelfde als de originele, maar ik begrijp niet hoe ik die eraf moet halen. Zit vast met een ijzeren ringetje dat los zal moeten maar hoe?

Ricardo

Zelfs al kreeg ik het ringetje los dan zou ik nog geen plaats hebben om de hendel eraf te halen. Kan toch niet dat het dashbord eraf moet voor zo'n domme hendel?

Ricardo

thuur

Uiteraard ken ik het probleem (het zijn allemaal dezelfde auto's ::)), en ik heb net m'n ogen uitgekeken in Vadis :o

Het zijn de langste instructies wat ik tot nu toe gezien heb :-[

In kort: De stuurkolom moet uitgebouwd worden  :eusa_shifty:

Gr :eusa_silenced:

Ludo

Citaat van: Ricardo op 09-04-2007 18:44:02
De hendel van de stuurverstelling is afgebroken

hoe heb je dat klaargekregen.   ???

Ricardo

Citaat van: Ludo op 14-04-2007 00:21:15
Citaat van: Ricardo op 09-04-2007 18:44:02
De hendel van de stuurverstelling is afgebroken

hoe heb je dat klaargekregen.   ???

Zo gekocht.

Citaat van: thuur op 13-04-2007 23:35:27
Uiteraard ken ik het probleem (het zijn allemaal dezelfde auto's ::)), en ik heb net m'n ogen uitgekeken in Vadis :o

Het zijn de langste instructies wat ik tot nu toe gezien heb :-[

In kort: De stuurkolom moet uitgebouwd worden  :eusa_shifty:

Gr :eusa_silenced:

Begrijp ineens waarom dit niet gemaakt was. Stuurkolom uitbouwen  :eusa_wall:

tackle

mijn volvo is gisteren een dag bij de dokter geweest, ook bij de s70 moet de stuurkolom eraf.
Mag wat mij betreft een slotje op.

-D©©©L-

Ook ik ben aan de beurt hiermee. De stuurverstelling van de 609R laat zich nog maar erg slecht vastzetten, opstellen gaat niet meer. Voor de APK duw ik er nog wel even wat tussen, maar e.e.a. moet natuurlijk wel even "netjes" opgelost worden.

haasje

Je kunt aan de rechterkant van je stuurkolom een moer vastdraaien die achterop het stuurverstelasje zit. Hiermee kun je je vergrendeling wat strakker zetten.

elianmars

Citaat van: -D©©©L- op 11-05-2009 13:54:16
Ook ik ben aan de beurt hiermee. De stuurverstelling van de 609R laat zich nog maar erg slecht vastzetten, opstellen gaat niet meer. Voor de APK duw ik er nog wel even wat tussen, maar e.e.a. moet natuurlijk wel even "netjes" opgelost worden.

Stuurkolommetje kopen?  :eusa_whistle: ;D

bupozaanstad

Ik heb ook een klein probleem met de vergrendeling van mijn stuur. Op het moment dat ik het stuur wat naar me toe haal en ik vergrendel hem dan kan ik het stuur met gepaste druk weer terug drukken door de vergrendeling heen, trek ik aan het stuur dan is het ook mogelijk hem door de vergrendeling heen te trekken, omhoog en omlaag zit muurvast. Iemand een oplossing?

haasje

je kunt als het goed is je stuurverstelling iets strakker zetten. Je moet dan je steurkolomkap verwijderen, dan kun je rechts naast je steurkolom een bout/moer strakker draaien (let wel op dat je hem niet te strak draait)

bupozaanstad

Citaat van: haasje op 17-07-2009 10:15:30
je kunt als het goed is je stuurverstelling iets strakker zetten. Je moet dan je steurkolomkap verwijderen, dan kun je rechts naast je steurkolom een bout/moer strakker draaien (let wel op dat je hem niet te strak draait)

OK, dan straks eens de kap er af ;D

UserID6342

En anders weet ik nog wel iemand die een perfect complete stuurkolom heeft liggen van een 850 TDI, is een paar boutjes meer los maken en hij zit er zo in.  Is gisteren gedemonteerd. Compleet met stelmechanisme, ophangbeugel, schuifstuk, etc. voor weinig geld  :P :eusa_whistle: