lpg=loterij??

Gestart door b1078, 09-04-2007 20:57:51

Vorige topic - Volgende topic

Racingbrick

T5 loopt prima op Vialle LPI....
Ik zou het zo weer doen.....

Sanderbak

Wat is ongeveer de prijs van een G3-installatie, en wat kost het inbouwen hiervan?

Tevens vraag ik me af wat een verdamp-installatie is, en wat de verschillen zijn tussen een LPG en een G3 installatie.... Kan iemand mij hier mee helpen?

Eugene

Citaat van: Sanderbak op 11-04-2007 23:40:56
Wat is ongeveer de prijs van een G3-installatie, en wat kost het inbouwen hiervan?

Tevens vraag ik me af wat een verdamp-installatie is, en wat de verschillen zijn tussen een LPG en een G3 installatie.... Kan iemand mij hier mee helpen?

Zoek eens op het forum zou ik zeggen.

If it's not blown, it sucks...

stap

lpg is zeker geen loterij. Het is wel een uitbreiding van het aantal onderdelen van de auto. Hoe meer er op zit, hoe meer er kapot kan gaan.

Zelf rijd ik bijna 3 jaar in een v70 met een vialle installatie, huidige km stand 426.000 d km, waarvan ik er zelf ongeveer 160.000 zelf heb opgezet.

Ik heb best wat aan lpg onderhoud gehad, te weten: vaker bougies vervangen, twee defecte injectoren (verstopt), bedrading naar zekering vervangen ivm corrosie, lpg relais vervangen en de lpg pomp incl tank.

In totaal schat ik ongeveer 1200 euro extra kosten ivm lpg. Dit is natuurlijk veel geld maar als je dit afzet tegen de alternatieven blijf ik bij mijn keuze voor gas.

De kosten die ik had zijn mede te danken aan leeftijd en km stand, bij een nieuw in te bouwen installatie verwacht ik dat je minder grote zaken tegenkomt, naast de garantie die je natuurlijk krijgt.

Advies: gewoon doen!!! :)

de boekhouder

Een verdamperinstallatie kost tussen de 1.600,= en 1.750,=
Een LPI (let alleen Vialle, de rest is GEEN lpi !!) vanaf 2.400,. Voor een 2,5 ltr. 10v kun je goed uit met een verdamper, voor een 20v zijn de meningen verdeeld; voor een turbo moet je een lpi nemen. Velen zweren in alle gevallen bij een lpi maar deze zijn dus rond de 700,= á 800,= duurder.

Een verdamper zorgt voor brandstof in gasvorm in de cilinders, een lpi levert het vloeibaar aan (motor blijft (iets ?) koeler en heeft geen vermogensverlies (bij hogere toeren zelfs iets meer dan benzine, ga je dat in de praktijk merken ?))

Er is geen direct verschil tussen lpg en g3. G3 is een kwalificatie die de installatie mee krijgt omdat deze aan verschillende emissie eisen voldoet waardoor je ongeveer 325,= minder wegenbelasting per jaar betaald dan een g2 installatie. Vraag vooraf wel even of er g3 voor je auto leverbaar is.

Succes.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Snellebaksteen

Citaat van: de boekhouder op 13-04-2007 09:24:42

Er is geen direct verschil tussen lpg en g3. G3 is een kwalificatie die de installatie mekrijgt omdat deze aan verschillende emissie eisen voldoet waardoor je ongeveer 325,= minder wegenbelasting per jaar betaald dan een g2 installatie. Vraag vooraf wel even of er g3 voor je auto leverbaar is.

Succes.

Verschil tussen lpg en G3 is de computer.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

mehn

Citaat van: de boekhouder op 13-04-2007 09:24:42
een lpi levert het vloeibaar aan (motor blijft (iets ?) koeler en heeft geen vermogensverlies (bij hogere toeren zelfs iets meer dan benzine, ga je dat in de praktijk merken ?)

Ja. Ludo had 225pk op benzine en 240pk op LPi op de rollenbank. De metingen zijn meteen na elkaar gedaan ;)

Komt ook doordat LPG RON104 is en benzine RON95 of 98.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

de boekhouder

Dat is een stevig verschil ! Zoveel vermogensverschil had ik niet verwacht: is dat alleen hoog in de toeren ?

Het verschil tussen lpg G2 en G3 is idd. de computer, maar mijn belangstelling gaat toch meer uit naar het belastingverschil (noem het beroepsdeformatie)  ;)
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Snellebaksteen

;D
Das voor mij ook de enige reden om met een G3 installatie te rijden hoor ;D

Harpert

Heb een volvo T5 r bij 180000km om laten bouwen naar LPi van Vialle loopt als een speer alleen op de duitse autobahn bij + 200 km/h zet ik hem over op benzine.
Zou wel kiezem voor LPi is zuiniger geen vermogens verlies (bijna) en goedkopen in belasting.

Snellebaksteen

LPi en G3 is even duur in de belasting hoor. LPi heeft een G3 codering voor de belastingdienst. Die vindt het helemaal niet interessant of jij een verdamper of een inspuiting hebt, alleen maar dat er een G3 codering aanhangt.

Ludo

Citaat van: Harpert op 13-04-2007 12:50:15
op de duitse autobahn bij + 200 km/h zet ik hem over op benzine.

heeft dat een speciale reden?.

Daf46

Ik heb de mijne sinds 1,5 jaar op LPG staan vanaf 180.000km (nu 215.000) en heb behalve de eerste weken geen enkel probleem meer gehad.

De problemen in de eerste weken waren te wijten aan een slechte afregeling omdat mijn stationairregelaar niet zo goed werkte. Verder waren er een aantal slordigheden begaan bij de installatie die men wel heeft rechtgezet zonder discussie.

Mijn advies is dan ook om indien jezelf niet autotechnisch bent aangelegd om de LPG installatie na de inbouw even te laten nakijken door een 3rd party (In mijn geval mijn de garagist waar ik het gewone onderhoud laat doen).

Eugene

Citaat van: Ludo op 13-04-2007 13:02:12
Citaat van: Harpert op 13-04-2007 12:50:15
op de duitse autobahn bij + 200 km/h zet ik hem over op benzine.

heeft dat een speciale reden?.

Dan loopt ie tenminste niet zo heel hard richting de 250 ;)

If it's not blown, it sucks...

Snellebaksteen

Dan heeft z'n brandstofpomp ook eens wat te doen?