lpg=loterij??

Gestart door b1078, 09-04-2007 20:57:51

Vorige topic - Volgende topic

b1078

hallo,

na vier heerlijke maandjes samen met mijn GLT denk ik er aan om lpg te laten installeren (ik doe zo'n 50k km per jaar). Nu heb ik al heel wat in deze map gelezen en ik krijg steeds meer twijfels. Ik krijg het (verkeerde?) beeld dat er slechts heel weinig mensen zijn die een geslaagde overstap maken naar gas. Ik heb nu een mooi lopende, steeds startende en betrouwbare wagen en dat wil ik boven alles behouden.

Dus wie is er onverdeelt gelukkig met z'n gasinstallatie? Wie heeft de overstap als probleemloos ervaren en kan me over de drempel helpen!

mvg,

Tim 'eeuwige-twijfelaar' Vandekerckhove

Misha

Ik ben een extreem tevreden gasrijder.
2x een klein probleempje gehad, onder garantie gerepareerd.

Heb een S70 2.5 10v, en via GasFX een Vialle LPi-G3 laten inbouwen.
Geen ervaring met verdamperinstallaties.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

tackle

ik heb nu een jaar of 2 een lpi g3 installatie van vialle erin via GASFX. Ik heb geen enkel probleem gehad gedurende 45.000 km. Voorwaarde is dat ie minder gelopen heeft dan 130.000
anders kun je wel weer bij Hooftman terecht in wdxveen. Die heeft m bij een volvo v70 van een maat ingebouwd die beduidend meer had gelopen. Voordelen van LPI zijn dat je zelfs een beetje vermogenstoename krijgt en in ieder geval geen afname. Een keer liep hij zwaar klote en lurkte hij in 150 km 35 liter gas weg maar dat kwam omdat dat duits gas was, en ik vermoed zelfs aardgas. oid. Daarna nooit meer problemen gehad en hij loopt als een volvo.

daytonawim

heb er nu bijna 5 ton op staan met een verdamper installatie.
de eerste verdamper ging na 400.000 km kapot, verder kan
de brandstof regelaar en benzine pomp de geest geven als
je weinig op benzine rijd.

mijn persoonlijke keuze zou bij een niet turbo model de
verdamper installatie zijn. scheelt ook 1000 euro t.ov
lpi inbouw

Ludo

Citaat van: b1078 op 09-04-2007 20:57:51
Ik krijg het (verkeerde?) beeld dat er slechts heel weinig mensen zijn die een geslaagde overstap maken naar gas.

geef eens wat linkjes naar die niet geslaagde overstappen.

Misha

Citaat van: tackle op 09-04-2007 21:11:35
i......omdat dat duits gas was, en ik vermoed zelfs aardgas.......

Moet je stevig je best gedaan hebben om het erin te krijgen...

Maar, ik ga eigenlijk 2x per jaar op vakantie naar duitsland, op de LPG aldaar rijdt mijn auto duidelijk beter...

tackle

ik had getankt in de buurt van munchen. Het zal wellicht geen aardgas geweest zijn maar zuipen deed ie wel. En hij liep alsof alle cilinders vol water zaten.

Misha

O, dan was het waarschijnlijk waterstofgas.

Pepijnwk

Ik rijdt ook al jaren op gas. Eerst een 940 tot 450.000 km zonder enig probleem op een verdamper installatie van Vialle.
Net een V70 2.5 T gekocht met 117.000 km en direct een LPI installatie in laten bouwen. Bevalt uitstekend! loopt ongeveer 1 op 8.

Met die kilometers die je rijdt zou ik het direct doen! Ik rijdt er zelf maar zo'n 15.000 per jaar.

Groeten Pepijn.
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000

Eugene

Probleem is dat mensen die tevreden zijn niks melden en dat er hier voornamelijk problemen staan waarvoor een oplossing wordt gevraagd. Vaak om "geld te besparen" met een hele omweg, waardoor gas een slechte naam en "duur en onbetrouwbaar' wordt genoemd.

Dit is volkomen onterrecht in mijn ogen. Mijn ouders hebben een 850 2.5 10v op G3 en een C70 2.5T op LPi, beide lopen hartstikke goed en in een jaar of 4 is er maar een probleem geweest en dat was een backfire door te oude bougies.

If it's not blown, it sucks...

Freakybaby

Ik heb een 2.5 20V op lpg, en dat gaat erg goed. Is een verdamper installatie.

Natuurlijk kan een lpg installatie wat problemen vertonen, zo is bij mij na 350 dkm de verdamper stuk gegaan, maar dat vind ik geen gekke slijtage.

Dit is mijn 4e prive auto op lpg, en ik rij er nog altijd naar volle tevredenheid op.

Waarom veel mensen roepen dat lpg slecht is, is omdat er volgens mij niet altijd op de goede manier onderhoud gedaan wordt aan de auto's, en veel auto's die op lpg lopen een hogere kilometerstand hebben.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Vertigo

LPG=Loterij?

Was dat maar waar!

Dan had ik al lang de jackpot ;D

bertwin

Ik rij zonder problemen in mijn t-5r op LPG (dampgas). Mijn tip is, investeer in een goede installatie bij ieman met verstand van zaken. Ik heb de inbouw laten doen bij Jaap de Vries in Hoogeveen.
Systeem is van Landi LSI en een verdamper van Eurogas die speciaal is ontwikkelt voor turbomotoren. Dit in combinatie met extra dikke aanvoerleiding. Is probleemloos rijden!!

BenC70ES

Hier nog een zeer tevreden gasrijder! 0.0 problemen...

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

de boekhouder

Met zoveel km's per jaar moet je iig geen benzine gaan/blijven rijden, tenzij je echt van je geld af wilt....

Voordeel van een forum als dit is dat je igv problemen eerst wat informatie kan krijgen van mensen met (meer) ervaring die hier verder geen belang bij hebben, zodat je voorbereid naar een garagebedrijf gaat (als dat al nodig blijkt) en zij je geen onnodige en/of dure reparaties  aansmeren.

Het lijkt natuurlijk net of er veel problemen zijn met lpg, maar een topic als "mijn auto loopt uitstekend op lpg, wat kan ik daar aan doen" zul je  niet snel tegenkomen; en hoeveel van de gelezen problemen hebben uiteindelijk echt betrekking op de lpg installatie ?

Iig. succes met je keuze !
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)