Auto rijdt zwaar.

Gestart door @®-, 10-04-2007 16:56:19

Vorige topic - Volgende topic

rody

zou kunnen;  is je wat opgevallen aan de turbodruk meter?

Schnappi

euro 98 proberen, en kijken of het dan opgelost is.

@®-

Citaat van: rody op 14-04-2007 10:41:38
zou kunnen;  is je wat opgevallen aan de turbodruk meter?
Nee, turbo druk meter is als gewoon, alleen maakt mijn turbo volgens iemand die een R heeft gereden meer geluid dan die van hem deed.

Citaat van: H.M. Murdock op 14-04-2007 10:42:14
euro 98 proberen, en kijken of het dan opgelost is.
Ik moet van de week toch tanken dus ik zal 'm weer eens verwennen met V-power.

Turbobiker

Ik denk dat het antwoord in de temperatuur gezocht (en gevonden) moet worden. Nu het buiten ruim tien graden warmer is, krijgt je motor minder zuurstof. Dit voel je echt duidelijk. De wagen lijkt (en is) trager.

Tijd voor een chipje :eusa_dance:

(en om het probleem echt te voorkomen: dikke intercooler ;D )
De Tussenpaus

@®-

Citaat van: Turbobiker op 14-04-2007 10:59:16
Ik denk dat het antwoord in de temperatuur gezocht (en gevonden) moet worden. Nu het buiten ruim tien graden warmer is, krijgt je motor minder zuurstof. Dit voel je echt duidelijk. De wagen lijkt (en is) trager.

;D ;D ;D, die heb ik al.

Maar idd het gevoel is gekomen sinds het buiten warmer is geworden (kan ook aan mij liggen, dat ik wat trager reageer daardoor  :evil:).

Schnappi

schokt hij ook licht bij het gasgeven?

R o b

Citaat van: @®- op 10-04-2007 20:11:08

Die gebruik ik nooit en staat gewoon beneden.

Kan het misschien ook zijn toch, vastzitten doordat j'm nooit gebruikt!?

@®-

Citaat van: H.M. Murdock op 14-04-2007 11:08:41
schokt hij ook licht bij het gasgeven?
Nee, hij schokt niet.
Citaat van: R o b op 14-04-2007 11:13:46
Citaat van: @®- op 10-04-2007 20:11:08

Die gebruik ik nooit en staat gewoon beneden.

Kan het misschien ook zijn toch, vastzitten doordat j'm nooit gebruikt!?
Nee, want ik heb van de week de auto op de krik gehad om te kijken of er niet een rem vast stond. Alle wielen draaien vrij.

elianmars

Ik merk het op het moment ook echt duidelijk. Toen het wat kouder was, was de wagen veel feller.

Armin: V-power is niet hetzelfde als super 98  ;)

@®-

Citaat van: elianmars op 14-04-2007 13:54:51

Ik merk het op het moment ook echt duidelijk. Toen het wat kouder was, was de wagen veel feller.

Armin: V-power is niet hetzelfde als super 98 ;)
Weet ik, maar ik tank altijd bij Shell en nooit ergens anders (ik weet het, het is een tik) en daar hebben ze geen super 98. Maar ik zal eens een keer vreemd gaan met een tankstation.

Maar ik ben al een beetje meer gerustgesteldt dat er meerder zijn dit hetzelfde gevoel hebben met hun 850.

@®-

Vanavond reed de 850 wel heel zwaar, ik rijdt al weer een tijdje met Total Excellium (98 dus) en vanavond weg vermogen trappen op het gas wat je wilde en een grote witte rookwolk achter me. Motor afgezet en heel even laten staan, starten en hij loopt weer prima, de katalysator moest zwaar aan het werk om brandstof te verwerken ( die stond zwaar naar de zwavel en rotte eieren).
Foutcodes gelijk uitgelezen, maar die zijn er dus niet, koelvloeistof niveau is goed en blijft goed, en nergens tekenen van wat het eventueel zou kunnen wezen.

Soms wordt ik er gestoord van van die onverklaarbare dingen die die soms geeft  :eusa_doh:

edenmartina

240 kopen  :evil:

@®-

thuur

Citaat van: @®- op 14-07-2007 22:00:01
....
de katalysator moest zwaar aan het werk om brandstof te verwerken ( die stond zwaar naar de zwavel en rotte eieren).
...

Rotte eieren lucht (zwavel) duidt op een defecte katalysator.... Misschien ben je wel dichter bij de oplossing dan je denkt....

Ik heb nog een originele DP met rechte flens hangen, die mag je wel proberen als je wilt.

Gr ;)

@®-

Citaat van: thuur op 15-07-2007 00:26:24
Citaat van: @®- op 14-07-2007 22:00:01
....
de katalysator moest zwaar aan het werk om brandstof te verwerken ( die stond zwaar naar de zwavel en rotte eieren).
...

Rotte eieren lucht (zwavel) duidt op een defecte katalysator.... Misschien ben je wel dichter bij de oplossing dan je denkt....

Ik heb nog een originele DP met rechte flens hangen, die mag je wel proberen als je wilt.

Gr ;)
Maar die witte rookwolk zou dat er ook mee te maken kunnen hebben?