multi-riem die in de lengte kapot loopt

Gestart door yellow wolf, 10-04-2007 19:52:57

Vorige topic - Volgende topic

yellow wolf

Hallo allemaal ik heb eigenlijk weinig dingen waar ik zelf niet uit kom, maar nu heb ik wel iets waar ik ff niet weet hoe het kan..

Het volgende: ter voorbereiding van een paasweekend Berlijn dacht ik ik doe er een nieuwe multi-riem op. Ik ben dit eigenlijk uit slordigheid steeds vergeten, maar nu dan toch gedaan.
Ik bij de dealer nieuwe riem gehaald, deze was al van het nieuwe type dus korter als die er op lag. Goed doorgereden in Dld. en 200 km voor Berlijn een raar klapperend geluid!! stuk riem sloeg door de motor ruimte heen en was bezig motorkap bekleding te slopen.. ik besloot toen maar om het losse stuk er af te knippen en rustig door te rijden naar het hotel.
Dit lukte, de volgende morgen naar de Volvo in Berlijn die hadden gelukkig een riem op voorraad en ze konden hem er ook wel op leggen (zij dachten dat ie er misschien verkeerd heeft opgelegen en daarom afgescheurd was, zou gekund hebben dacht ik want het was aardig laat toen ik hem er op heb gelegd),
vol blijdschap terug naar het hotel, met een nieuwe riem.

Maandag middag weer naar huis en bij een behoorlijke snelheid weer een raar geluid.. lampjes aan op het dashboard, auto aan de kant gelukkig bleef ie wel lopen kon de turbo in ieder geval afkoelen, maar weer het zelfde riem aan beide kanten een stuk kwijt en dan nu er kompleet afgelopen, met dank aan een ADAC afsleper en een beetje improviseren toch weer thuis gekomen.

Mijn vraag is nu heeft iemand dit al eerder mee gemaakt??? ik heb het idee dat het aan die kortere riem ligt, ik heb met die lange nooit problemen gehad.. en zo ja wat was jouw oplossing

grt

Yellow Wolf

Yellow wolf

thuur

Waarschijnlijk een kapotte meelooprol of spanrol.

Gr :-\

Pepijnwk

Heb je de spanrol niet vervangen? Wellicht zit daar oneffenheid op o.i.d.

Groet Pepijn

Ik zou ze nu wel vervangen bij een nieuwe riem. ;D ;D
Volvo 740 gle aut, volvo 740 gl , Volvo 940 GLE 440.000 , Volvo 850 GLT 240.000,
Volvo V70 T 335.000, Volvo 245 1980 310.000