Help, de airco is stuk!

Gestart door 2.0keijzer, 08-05-2003 15:38:10

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

De airco van mijn 850 deed het bij aankoop (uiteraard) niet. Dus naar Slob airco in Loosdrecht gegaan (perfect adres, werkt met substitutiemiddel voor oudere airco's) en systeem onder druk laten zetten (bleef constant, dus dicht!) en laten afvullen. Airco aan, en er gebeurde niets: de pomp sloeg domweg niet aan. Zekering 31 was goed. Volgens Slob kan het een vastzittende drukschakelaar zijn, kwestie van doorverbinden. Weet iemand waar die zit? Andere suggesties? Zijn er meer zekeringen? De pomp is niet vastgeslagen, het controlelampje in de airco schakelaar op het dashboard brandt. Weet iemand raad?

Boom

teruggaan naar de verkoper? Of was je verteld dat de airco het niet deed?
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Raf

als bij mij het lampje brandt wil dat zeggen dat de airco afstaat.
ik weet dat er per jaar verschillen op zitten dus zal je eens even moeten vermelden van welk jaar je auto is.

Raf
De gustibus non disputandum est!

ed

Zelfs per jaar zijn er verschillende systemen in omloop.
Maar volg in de motorruimte de aircoleidingen totdat je bij een bobbel komt waaraan twee draadjes vastzitten. Dit is de druk schakelaar. Er zit er nog één op de pomp zelf.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

KIM

Of bij de condenser (remember Ed?)

Ramon

Zippo,

Als ik iets te melden heb dan zie je dat wel (of liever niet)

Ik wacht overigens nog op een reaktie op de VW onderdelen of komt dat te dichtbij  ;)  

Ramon ;D ;D ;D

Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !

s©ub@

beetje verkeerd gepost ramon?
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

2.0keijzer

De auto is van '92. Ik vermoedde al bij aankoop dat ' ie het niet deed, maar da's gezien de prijs die ik betaalde niet zo'n probleem.
Ik zie inderdaad een knobbel met 2 draadjes op een soort tonnetje zitten, de pomp is toch dat ding dat door een riem wordt aangedreven en onder de dynamo zit?

En kan ik inderdaad zonder problemen die draadjes doorverbinden?

ed

Klopt, dat is de aircopomp. Slaat deze helemaal niet aan?

Je kunt de draadjes inderdaad doorverbinden. Als het goed is moet de airco dan koud worden als er verder niets aan de hand is. Let op: doe dit niet te lang, want anders bevriest de airco, en dat is niet goed voor het systeem.
Als dit niet werkt is er iets anders aan de hand, en zou ik de vulling eens laten controleren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Ramon

Scub,

Het "leuke" bericht van zippo is er kennelijk door de webmaster tussenuit gehaald.

Ramon

Freulig

Heb een soortgelijk probleem gehad: systeem leek OK, maar Airco sloeg heel soms even aan: daarna nooit meer.
Bleek een defekte magneetkoppeling op de compressor te zijn: is dure operatie.
Let wel op als dit het euvel is: een nieuwe magneetkoppeling kost wel minder, maar samen met arbeidsloon is een nieuwe compressor maar 50 euro duurder (kost ongeveer 400-450 euro)
:o

Zippo

Mijn airco is vandaag ook afgevuld.
Eerst was alles goed, totdat ik vd garage wegreed.
Als je de auto een tijdje had laten staan, deed de airco 't prima!! Geen lekkages, ook de verdamper is perfect!(pas vervangen)
Ik heb de drukschakelaar doorverbonden, en de pomp sloeg aan, ga je dus vanuit dat de pomp en alle schakelaars goed zijn...............toch??
Wat blijkt nu, de magnetischespoel in de aircopomp(compressor) wordt na een tijdje warm.  Door de slijtage na 228.000 km zijn ze zo versleten dat de spoel niet meer mee draait. De pomp slaat dus wel in, maar de spoel klemt zich niet vast aan 't binnenste vd pomp en dan valt de druk weg, en je hebt weer warme buitenlucht (35 graden vandaag) in de auto....ppppfffff :P
Conclusie: nieuwe aircopomp!!! :-\
Ik heb er gelijk eentje besteld, morgenvroeg is ie binnen.
Ga er dus gelijk mee aan de slag! Best een lastig klusje, 't subframe moet zakken en de motor moet in de takels. Morgen middag moet de airco werken! ;)
Ik hou jullie op de hoogte.

Zippo.

Christiaan

Zippo,

Vervang dan ook gelijk de filter/droger.
Kost zo'n 50 euro maar is absoluut raadzaam bij het vervangen van een compressor....... en als je de boel toch los hebt........ kost maar een paar minuten tijd tenzij je net zo'n onwillig exemplaar hebt als Ed.

Suk6,

Christiaan

Zippo

Dat gebeurt ook!! Was ik er vergeten bij de zetten!!!! ;)

Zippo

Ramon

Wat kost die pomp Zippo ?

Ramon ;D