Ander schokdempers

Gestart door JorritV70, 10-04-2007 20:09:59

Vorige topic - Volgende topic

JorritV70

Hoi,

Ik heb een V70tdi waarvan de nivomats zijn versleten (geen dragend vermogen meer) nu heb ik er iets zwaardere veren onder gezet meer nu heben de nivomats te weinig uitgaande demping, hij komt dus erg hard om hoog na dat hij in geveerd is geweest, ik ben nu op zoek naar nieuwe dempers, nu lopen deze uit een van 45 euro p.s tot bijna 200 euro p.s. wat zijn de verschillende ervaringe met dempers? Ik kan de ervaringen van de dempers alleen terug vind in combinatie met verlaging, zijn er ook mensen die normale veren/ verzwaarde veren hebben in combinatie met nieuwe schokdempers, en zo ja welke en hoe zijn de rij egenschappen hiervan?

Alvast bedankt,

Groet Jorrit

Enno

Gewoon een goede set veren (verlaagd) met goede dempers nemen. Achter Bilstein B6 zoals ik het heb bevalt me prima, ondanks de LPi installatie die er in ligt.

-D©©©L-

Een nivomat is een lastafhankelijke demper die op z'n soepelst (weinig lading) ook al behoorlijk stug is, in de praktijk erg prettig om mee te rijden. Ik heb zelf een tweetal sedans met beide een LPG tank in de reservewiel bak.
Beide hebt ik achteraf voorzien van nivomats (vond ik prettiger dan hulpveren of verzwaarde veren) .
Ca 225 euro per stuk bij estate services.