Remschijven, welke en waar te halen?

Gestart door onnaj, 12-04-2007 23:36:58

Vorige topic - Volgende topic

FGG

Citaat van: onnaj op 14-04-2007 12:38:21
Ik ben er in ieder geval uit kwa keuze, het worden brembo remschijven. Ik kreeg vanmorgen deze email van GMB-tuning. Ik wil geen reclame maken en ken het bedrijf ook verder niet maar ik vind dat hun prijzen erg scherp zijn en wil dat natuurlijk niemand onthouden.

Hallo Janno,

Wij kunnen u het volgende aanbieden.
VOORZIJDE:
Voor orgineel 15 inch wielen.
2 x Brembo remschijf voorzijde. Eur 180,88 -30%= Eur 126,62 (Eur 63,31 p/stuk)
Daarnaast kunnen wij u ook de Brembo MAX remschijf aanbieden. De Brembo MAX remschijf heeft d.m.v. groeven meer remvermogen dan de standaard remschijf.
2 x Brembo remschijf voorzijde.  Eur 229,67 -30%= Eur 160,77 (Eur 80,38 p/stuk)
1 x (OE) Lucas remblokset voorzijde. (links + rechts). Eur 92,22 -30%= Eur 64,56
Remslang voorzijde. Eur 17,26 -15%= Eur 14,67 p/stuk

Voor orgineel 16 inch wielen.
2 x Brembo remschijf voorzijde. Eur 191,59 -30%= Eur 134,11 (Eur 67,06 p/stuk)
1 x (OE) Lucas remblokset voorzijde. (links + rechts). Eur 117,81 -30%= Eur 82,47
Remslang voorzijde. Eur 23,21 -15%= Eur 19,72 p/stuk

ACHTERZIJDE
2 x Brembo remschijf achterzijde. Eur 143,99 -30%= Eur 100,79 (Eur 50,40 p/stuk)
1 x (OE) Lucas remblokset achterzijde.(links + rechts). Eur 42,25 -30%= Eur 29,57

De prijzen zijn incl BTW en excl. verzendkosten.

Verzend en betaal gegevens.
- Wij kunnen het pakket onder rembours naar u opsturen. (U betaalt het pakket als het bij u wordt bezorgd.)Eur 14,00
- Versturen na vooraf overschrijven. Eur 9,50

Normaal gesproken is de levertijd 3 á 4 werkdagen.

Bestellen kan door het reageren op deze e-mail. Vermeld wel uw adres gegevens en hoe u wilt betalen. 
U krijgt altijd een e-mail terug met de totaalsom van de opdracht.

Met vriendelijke groet,
Marc Baay

GMB-Tuning

info@tuning-automaterialen.nl
www.tuning-automaterialen.nl

BTW nr. NL1801.15.728.B01
KVK nr.  24391108

Mijn Bremo's waren 60,- per set. ;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Ludo

Citaat van: FGG op 14-04-2007 13:53:45

...en ook net zo waardeloos als al de rest...

Citaat van: Eugene op 14-04-2007 10:51:02
Feit blijft dat het met 302mm zonder "sportieve/raceblokken" en goede vloeistof gebeurd is na een keer of 3 remmen van bijvoorbeeld 150-50.

wat zijn sportieve blokken?.
ik heb er origineel onder gehad, Ferrodo, Mintex, nu PBR.
gaat allemaal goed... totdat je remt zoals Eugene hierboven schrijft.
daarna is het echt waardeloos.
volgens mij staan er niet veel mensen hier écht op hun remmen, anders waren de ervaringen wel degelijk anders.

elianmars

Citaat van: Ludo op 14-04-2007 15:07:11

Feit blijft dat het met 302mm zonder "sportieve/raceblokken" en goede vloeistof gebeurd is na een keer of 3 remmen van bijvoorbeeld 150-50.

gaat allemaal goed... totdat je remt zoals Eugene hierboven schrijft.
daarna is het echt waardeloos.
volgens mij staan er niet veel mensen hier écht op hun remmen, anders waren de ervaringen wel degelijk anders.

Gewoon anticiperen, Ludo. Dan hoef je niet zo hard te remmen  :P ;D ;)

FGG

Voldoende voor een GLT. ;)

RRRRR_Ramon

Citaat van: FGG op 14-04-2007 15:35:07

en GLE...........  ::)

Hier ook Brembo's, voor €110,- was ik klaar, Brembo voorschijven en origineel Volvo remblokken. Precies wat elianmars zegt, goed anticiperen!! Motto van m'n werkgever is altijd: "Je moet niet remmen maar rijden!"   :evil:  8)

Moet er wel bij zeggen dat ik zelden heel snel of zeer sportief rij (wil niet met een GLE op LPG ook) en dat ik zelden boven de 140 kom. Ja kom maar op met die reacties dat ik rij als een oud vrouwtje maar het blijft wel allemaal heel en het gaat langer mee.   ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Enno

Boeiende discussie....

ik heb gewoon Volvo Origineel 302mm + brackets + blokken.

Vandaag met mijn 170PK 2.5-20V V70 kon ik later in de ankers dan een tweetal motorrijders deed. Is me nog niet veel overkomen.

Ik reed dan wel geen 150 maar wel 100 en kon met de 302 schijven + blokkken later remmen dan ik met de 280mm ooit heb kunnen doen. Misschien moet er voor de zomer maar een ander setje blokken op voordag er weer een langere rit gereden wordt, maar voor het normale werk in Nederland voldoen de remmen meer dan voldoende op dit moment.

Ik heb in totaal dacht EUR 310 voor materiaal (schijven, blokken en  brackets) en 65 EUR voor montage (incl. vervangen 2 remklauwen die helaas zo verrot waren dat ze er na 438000 km aan moesten geloven.

Eugene

Degene die zich tot nu toe het beste houden zijn toch de EBC Yellow, EBC Red, Mevius en Pagid Blauw. Die laatste moet je overigens alleen kopen als je van piepende remmen houdt. Bovendien erg duur vergeleken met de eerste 3. De YellowStuff moet zich nog echt gaan bewijzen aangezien Jan ze pas 2 ringrondjes eronder heeft gehad.

Ikzelf heb met Mevius en RedStuff gereden en kan beiden een flinke verbetering noemen tov OEM(Lucas)/Mintex/Porterfield

If it's not blown, it sucks...

Turbobiker

Ik ben van versleten, maar nog goed remmende 280 naar 302 EBC gegaan. Wel weer met originele Volvo blokken. Op mijn vaste scheurstukje kon ik inderdaad een tikje later in de remmen. (van 200 terug naar 90 remmen, kon misschien 10 meter later in de remmen en haalde het dan nog maar net, net als met de 280 schijven) Verschil zou te wijten kunnen zijn dat het een nieuwer setje was en niet aan de grootte van de schijven. Tijdens normaal gebruik merkte ik nauwelijks onderscheid.

Met de Mov'it remmen die ik nu heb kan ik met een hogere snelheid aankomen (240) én ook nog eens een meter of 30 later in de remmen. En dan nog rem ik vaak te hard... Dat is pas verschil...

Van 280 naar 302 voel je net zo veel als bijvoorbeeld een veerpootbrug terwijl je rotondes toch nooit maximaal neemt...

@Enno: motorrijders moeten eerder remmen, kunnen remkracht niet kwijt...
De Tussenpaus

Eugene

Met de 302mm rem je idd maar een klein beetje harder. HEt gaat zich vooral erom dat de velgen meer 302mm hebben en dus meer warmte aankunnen.

Met OEM blokken remt het altijd klote, al heb je 320mm bijvoorbeeld ;)

ewing

En wat valt er te zeggen over de brakemaxx-remschijven van/via autopartsonline.nl ? Elders op het forum lees ik daarover ook wel goeie berichten. Even gekeken, een volledige set (incl. sportremblokken) voor om en nabij 415 euro (incl. verzendkosten), wel 280mm.

Eugene

Citaat van: J.R. Ewing op 14-04-2007 17:44:46
En wat valt er te zeggen over de brakemaxx-remschijven van/via autopartsonline.nl ? Elders op het forum lees ik daarover ook wel goeie berichten. Even gekeken, een volledige set (incl. sportremblokken) voor om en nabij 415 euro (incl. verzendkosten), wel 280mm.

Ik heb met de 302mm Brakemax schijven gereden icm met OEM/Porterfield/Mevius/RedStuff blokken. De schijven hebben nooit een krimp gegeven, zijn na een jaar (15.000km) en veelal sportief gebruik nog steeds recht en komen binnekort op de C70.

Achter heb ik ze nu nog zitten met RedStuff blokken. Aan de voorzijde zit nu een AP set (voor zover dit nog niet bekend was).

Echt een aanrader die Brakemax schijven IMO. De blokken zou ik niet van daar halen.

elianmars

Brakemax ligt er bij mij ook onder.

Eerst met de blokken die bij de Brakemax schijven worden verkocht. Die zijn er al snel onderuit gegaan. Daarna heb ik een tijdje met RedStuff gereden.
Ook die zijn er onderuit gegaan en nu rijd ik tot volle tevredenheid met OMP blokken.

Blokken die piepen hoef ik sowieso niet, of ze nou goed remmen of niet. Ik kan er gewoon niet tegen.....  :eusa_shifty:

FGG

Citaat van: RRRRR_Ramon op 14-04-2007 16:09:36
Citaat van: FGG op 14-04-2007 15:35:07

en GLE...........  ::)

Hier ook Brembo's, voor €110,- was ik klaar, Brembo voorschijven en origineel Volvo remblokken. Precies wat elianmars zegt, goed anticiperen!! Motto van m'n werkgever is altijd: "Je moet niet remmen maar rijden!"   :evil:  8)

Moet er wel bij zeggen dat ik zelden heel snel of zeer sportief rij (wil niet met een GLE op LPG ook) en dat ik zelden boven de 140 kom. Ja kom maar op met die reacties dat ik rij als een oud vrouwtje maar het blijft wel allemaal heel en het gaat langer mee.   ;D

Volkomen mee eens. Ik mag af en toe wel even een uitschietertje naar 160 maken maar op Neerlands wegen houd ik me redelijk aan de snelheid. De prenten zijn me iets te duur. Af en toe wel ff op de 31 de 200 aantikken maar dat zijn uitzonderingen. Overigens Ferodo blokken bij de Brembo's.

Ludo

Citaat van: FGG op 14-04-2007 20:35:39
Ik mag af en toe wel even een uitschietertje naar 160 maken maar op Neerlands wegen houd ik me redelijk aan de snelheid.

tja, je zou maar net die éne keer op je remmen moeten kunnen vertrouwen...
;)

FGG

Citaat van: Ludo op 14-04-2007 20:51:24
Citaat van: FGG op 14-04-2007 20:35:39
Ik mag af en toe wel even een uitschietertje naar 160 maken maar op Neerlands wegen houd ik me redelijk aan de snelheid.

tja, je zou maar net die éne keer op je remmen moeten kunnen vertrouwen...
;)

Als ik zo moet gaan denken moet ik niet meer in de auto stappen, niet meer op de MTB stappen. Eigenlijk niet meer buiten komen...en ook niet in de badkamer...