Remschijven, welke en waar te halen?

Gestart door onnaj, 12-04-2007 23:36:58

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Waar ik bang voor ben moet ook gaan gebeuren...ik moet rondom nieuwe schijven hebben op mijn S70 2.5T.

Nu vraag ik me af waar ik het beste remschijven kan halen en/of ik niet meteen beter voor Brembo schijven zal gaan? Ik zie bij rica.nl 'al' een complete set schijven + blokken + slangen voor € 541,- (nu is me alleen niet duidelijk of dit rondom is of alleen voor...zie: http://www.rica.nl/catalog/product_info.php?cPath=1_7&products_id=82

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar ik vind hem erg slecht werken de laatste tijd. Ik krijg heel veel posts te zien die er helemaa niks mee te maken hebben.

Turbobiker

Bel Rica gewoon effe, prijs klinkt wel goed.

ET is ook een mogelijkheid.

En de dealer levert ook prima spul, maar dat kun je bij bijvoorbeeld Estate services vast goedkoper scoren...

Standaard spul is prima, andere merken zijn niet daadwerkelijk beter, meestal ook niet slechter, maar ga niet voor té onbekend spul...
De Tussenpaus

onnaj

Nee voor mijn remonderdelen, het belangrijkste aan de auto, moet ik gewoon goed spul hebben, maar ik kan me herinneren dat ik voor mijn 850 GLT € 99,- per schijf heb betaald voor voor. Dat is behoorlijk aan de prijs!

pwassink

Citaat van: onnaj op 12-04-2007 23:36:58

nu is me alleen niet duidelijk of dit rondom is of alleen voor...zie:

Daar staat toch heel duidelijk dat het alleen voor is ..

K zie ook geen andere brackets erbij staan dus t zal wel "standaardmaat" 280 mm zijn .
En als het dan 280 MM is vind ik het een hoop geld ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

onnaj

Ik begin er af te raken denk ik....ik zie dat echt niet staan. Wat ik wel zie is dat er maar 2 remschijven
afgebeeld staan.....

Ludo

Citaat van: onnaj op 12-04-2007 23:45:53
Nee voor mijn remonderdelen, het belangrijkste aan de auto, moet ik gewoon goed spul hebben,

dan moet je dit dus niet nemen.
:eusa_whistle:

onnaj

Citeerdan moet je dit dus niet nemen.

Wil je zeggen dan dat brembo geen goed spul levert...of dat origineel in dit geval beter is? Ik vind remkracht erg belangrijk ik woon om de hoek van Duitsland en rij regelmatig 200+. Wil dan graag ook snel genoeg stil staan.

Vind overigens als het bedrag van Rica voor 2 schijven is, dit ook erg veel geld!

pwassink

Citaat van: onnaj op 12-04-2007 23:49:05
Ik begin er af te raken denk ik....ik zie dat echt niet staan. Wat ik wel zie is dat er maar 2 remschijven
afgebeeld staan.....

Heb jij achter ook geventileerd dan ?

Ludo

ik denk niet dat dit de Brembo's zijn die jij voor ogen hebt.
zoek maar eens op big brake kit, dan vind je wel goed spul.

onnaj

CiteerHeb jij achter ook geventileerd dan ?

Al sla je me dood (wat je beter niet kunt doen  ;D), maar ik vond de auto niet goed genoeg remmen dus ik ben naar mijn monteur gegaan en die zegt dat er rondom nieuwe op moeten, tenminste dat is wel t beste.

Ludo

volgens mij heeft enkel de R AWD achter geventileerde schijven.

Vertigo

Ik heb voor Bremboschijven (en Lucas blokken) er nu 45.000km op zitten, en dat bevalt nog steeds goed.

Ludo

Citaat van: Vertigo op 13-04-2007 00:18:27
en dat bevalt nog steeds goed.

ook al eens écht moeten remmen bij 200+?.

pwassink

Citaat van: Ludo op 13-04-2007 00:22:05
Citaat van: Vertigo op 13-04-2007 00:18:27
en dat bevalt nog steeds goed.

ook al eens écht moeten remmen bij 200+?.

En daarna nogmaals een NL sticker voor je krijgen als je net weer op snelheid ligt .. brrrrrrr  :eusa_naughty:

Ludo

ik bedoel maar, met een normale/gewone rijstijl bevalt dat zekers.
écht remmen van op hoge snelheid bezorgt je nog hartkloppingen.
die "gewone" brembo's zijn net hetzelfde als originele Volvo, Zimmerman, ATE schijven...
dat is echt niks speciaals hoor.
5-6x na mekaar écht hard remmen en je hebt ook geen remmen meer...