Mijn S70 loopt op LPI!

Gestart door MarcoV, 13-04-2007 08:36:42

Vorige topic - Volgende topic

MarcoV

Jawel, gisteren mijn S70 weer opgehaald bij Mesman, alles op het gemakje bekeken en nog even gezellig gekletst met Lean Mesman over volvo's en het Forum.
Alles is keurig ingebouwd en afgewerkt en de bodem is maar een paar cm omhoog gekomen.
Na het betalen van de rekening :eusa_doh: gelijk maar om de hoek aftanken met lpg.
Er ging 36,88 liter in en de rekening bedroeg maar liefst 17,50  :eusa_whistle:
Dit is toch wel een lekker gevoel hoor, maakt het inbouwen van de lpi gelijk leuker!
Terug in Wassenaar en 146 km later gekeken naar het verbruik: 1 op 13, kosten Son - Wassenaar aan gas is dus 11 liter maal 0,48 ct is 5,28 :eusa_dance:
Ben benieuwd wat het gemiddelde verbruik zal zijn deze week maar dit horen jullie nog wel.
Voorlopige indruk is super, auto loopt nog wat stiller en soepeler dan op benzine, komt denk ik ook door de nieuwe bougiekabel, verdeelkap en rotor.
Kortom, ik kan iedereen dit aanraden, zeker de firma Mesman!

MarcoV

)()()sT

Heel goed!

En dat er maar veel kilometers bij mogen komen!

Maarre... 1 op 13... Dat haal ik nooit op benzien, en rij nog vrij rustig ook  :eusa_think:

;D

MarcoV

Ja, de boardcomputer gaf 7,3 op 100 aan bij thuiskomst, moet alleen nog even aftanken om dit te controleren. Kan zijn dat de computer optimistisch is dus ik laat het nog even weten!

MarcoV

Ludo

mooi Marco.
maar de boordcomputer werkt op het benzinesysteem.
de afgegeven aanduiding is niet het werkelijke lpg verbruik.  ;)

mehn

Citaat van: MarcoV op 13-04-2007 08:50:57
Ja, de boardcomputer gaf 7,3 op 100 aan bij thuiskomst,

Dat is het virtueel gebruik dat je op benzine gehad zou hebben. Komt zo'n 20% bij ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

MarcoV

Nou, uitgaande van 20% er bij zou dit 1 op 11,4 zijn. Nog niet slecht toch?
Kosten waren dan 12,8 liter lpg maal 0,48 is 6,14, blijft een verdomd stuk goedkoper dan benzine hé ;D
Bedankt voor de correctie jongens,

MarcoV

mehn

Als je het verbruik goed wilt gaan bijhouden (zoals ik doe ;)) dan moet je wel nog met het volgende rekening houden:

Het verbruik op de boordcomputer is dus een gemiddelde van het virtuele benzineverbruik bij het rijden op LPG én het echte benzineverbruik vóór het overschakelen naar LPG.

Je zult ook zien dat als je het LPG verbruik (aan de hand van de getankte liters) afzet tegen het verbruik op de boordcomputer, het meerverbruik aan LPG hoger wordt als je langere afstanden rijdt. Dit komt dan doordat er minder kilometers op benzine worden gereden. ;D

XC60 D4 AWD:

reneetje

Iemand al eens utgerekend hoe lang( lees hoeveel km) je nu "verplicht" de wagen moet houden , voordat het rendabel is?

Dus incl. de hogere houdersschapbelasting, de aanschaf lpi installatie, eventuele ander gemaakte kosten, maar natuurlijk daar tegen in de lage lpg prijs tov de hoge benzine prijs.

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

MarcoV

Duidelijk verhaal mehn, dus ik moet gewoon even lpg aftanken en dan aantal kilometers delen door het aantal liters getankt!
Ik ga dat straks even doen,

MarcoV ;)

MarcoV

Citaat van: reneetje op 13-04-2007 09:17:58
Iemand al eens utgerekend hoe lang( lees hoeveel km) je nu "verplicht" de wagen moet houden , voordat het rendabel is?

Dus incl. de hogere houdersschapbelasting, de aanschaf lpi installatie, eventuele ander gemaakte kosten, maar natuurlijk daar tegen in de lage lpg prijs tov de hoge benzine prijs.

ik heb berekend dat als ik de lpi-installatie in 4 jaar afschrijf met 13000 km per jaar ik al bijna 1100 euro goedkoper uit ben per jaar! Dit is dus incl. wegenbelasting, brandstof en afschrijving!

MarcoV

)()()sT

Ook Maikel heeft volgens mij netjes uitgerekend wanneer het omslagpunt ligt...

Is dat niet ergens rond de 30000 kilometer?

Soms denk ik ook aan gas als je weer voor 90 euri in die tank staat te peuren  :eusa_think: ::)

Snellebaksteen

Volgens mij ligt dat voor G3 een stuk lager. :eusa_whistle:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

)()()sT

Ik bedoel wel het aantal kilometers in totaal hè, niet per jaar ;)

Als je eenmaal zover bent kun je alleen maar lachen als je lpg rijdt  8)

mehn

Citaat van: reneetje op 13-04-2007 09:17:58

Ik had vooraf de volgende berekening: 36000km in 2 jaar (dus 18000 per jaar) voor ALLE extra kosten.
Ik was alleen vergeten dat de auto toch nog best wat benzine gebruikt.
Ik heb alle bonnetjes bewaard en in Excel ingevoerd. Ik bleek de installatie incl. ALLE extra kosten (wegenbelasting, extra verzekering én het benzineverbruik) na 35750 en 15 maanden terugverdiend te hebben.

Conclusie: op LPi ga je automatisch meer kilometers rijden ;D

XC60 D4 AWD:

why-not

Ik lees hier vaak dat jullie naar Mesman gaan, heeft dit een speciale reden of kun je ook gewoon naar een lokaal vialle inbouwbedrijf gaan?doen die het op dezelfde manier als mesman of heeft hij een ´special touch´?