LPG 850 slaat niet meer aan!!

Gestart door kikiriki, 14-04-2007 00:32:32

Vorige topic - Volgende topic

kikiriki

De aangeboden verdamper was geen Vialle maar soortgelijke F- type en deze zou €141,00 ex.BTW kosten. Het lijkt mij leuk om dit klus zelf te doen en wat geld besparen is ook mooi. Ik kijk nog even hier en daar en dan laat ik het  horen.

Ludo

niet dezelfde verdamper?.
en dat past 1 op 1, of gaat de motor na de inbouw beroerd lopen?.

voor die paar euro wat je nu meer gaat moeten uitgeven zou ik het risico niet eens willen nemen.
als het niet loopt zoals het hoort ben je uiteindelijk (in het beste geval) 3x zoveel kwijt.

Misha

Als de verdamper maar genoeg gas kan leveren voor de auto is het echt niet zo'n probleem.
En ik ga er van uit dat ze dat wel hebben nagekeken voor je.

Als het overigens alleen maar een interne lekkage is, kun je ook een revisiesetje bestellen, met daarin de pakkingen en het membraam dat waarschijnlijk lek is.
Kost nog eens de helft minder.

Ik heb dat al eens gedaan: een oude verdamper vervangen door een nieuwer type van de sloop, waar ik eerst zelf een revisiesetje in geknutseld heb.
Echt niet moeilijk. Het is voor de lef-faktor. Maar als je dat stadium voorbij bent, en je bent er mee klaar heb je zoiets van : "Was dat het nu ?"

(ben bang dat ik hetzelfde heb bij de hemelpoort, later..)

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

kikiriki

De verdamper die nu nog in zit zou ''te veel gas leveren'' was de verklaring van de monteur die de auto had nagekeken. Op het LPG toevoer slang zit ook een draaiknop om de toevoer van LPG mee te regelen. Deze zou later ingebouwd zijn aldus monteur in kwestie omdat verdamper al wat minder was...Ik vind het nog steeds apart dat de verdamper stuk ging nadat ik het LPG tank leeg had gereden, dus opnieuw getankt en toen ging die kapot.
Zo een revisie set waar kan je die halen?

Ludo

lijkt wel weer een samenraapseltje.  :eusa_wall:
dat een verdamper net stuk gaat na het tanken kan net zo goed toeval zijn.

Citaat van: kikiriki op 22-04-2007 21:59:40
Zo een revisie set waar kan je die halen?
waar denk je zelf?.

kikiriki

Als ik dat wist had ik deze vraag niet gesteld en als jij het weet dan hoor ik dat graag van je.....

llinssen

Bij een LPG bouwer die het merk installatie/verdamper verkoopt.
HEt is niet een aftermarket setje, maar zoiets is orgineel te koop.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.