Mijn elektrische ramen gaan wel erg langzaam omhoog

Gestart door Esveldt, 14-04-2007 23:23:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Esveldt

Zo als het onderwerp al zegt, mijn elektrische ramen gaan wel erg langzaam omhoog.

Zag in een ander topic om talkpoeder bij de deurrubbers te smeren! :eusa_think:

Heeft iemand nog een tip? Het zijn de ramen van de bestuurder en bijrijder.

Of is dit normaal? :eusa_doh:

Ronbroek

Gaan ze wel recht omhoog ? Mijn raam aan de passagierszijde schiet af en toe scheef bij het omhoog gaan

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

rody

raamrubbers insoppen met afwasmiddeloplossing?

Ronbroek

FF getest:

Op het contact zonder draaiende motor, bestuurderszijde:

Neer ongeveer 3 sec

Omhoog ongeveer 4 sec


:)

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

frekko

mischien zit er een zwaar punt in het mechaniek

beter nu smeren en gangbaar maken dan wachten tot er iets breekt of krom gaat
meestal kan je het ook horen omdat het motortje extra moet werken

succes

Esveldt

Citaat van: Ronbroek op 14-04-2007 23:37:22
FF getest:

Op het contact zonder draaiende motor, bestuurderszijde:

Neer ongeveer 3 sec

Omhoog ongeveer 4 sec

:)


Hahahaha, dat ga ik morgen ff testen!

Citaat van: frekko op 14-04-2007 23:40:08
mischien zit er een zwaar punt in het mechaniek

beter nu smeren en gangbaar maken dan wachten tot er iets breekt of krom gaat
meestal kan je het ook horen omdat het motortje extra moet werken

succes


Euuh, hoe smeer je dat precies? Standaard vet of silicone spray of iets anders?

wepster

#6
je kunt het raam stellen met de 2 stelbouten die daar voor zijn op de plaat .

hier een kleine uitleg

1 de deur bekleding er afhalen
2 dan zie je aan de achterkant in het gedeelte waar de schuimblok zit een boutje zitten (dop 10)
3 en bij de motor van het raam zit ook een bout dop 10 (deze zit helemaal alleen zonder doel lijkt het)
4 deze 2 bouten los draaien maar wel net dat ze niet meer vast zitten dus niet er uit maar gewoon los
5 dan het raam laten zakken tot onderaan
6 met de achterste bout kun je de kanteling naar voor of achter in stelen en met de voorste de aandruk sterkte van de raam in de bovenkant van de rubber
7 dan het raam helemaal naar boven laten gaan (let op met losse bouten doen)
8 het raam gaat nu8 iets naar voren hellen en zal aan de achterkant van de deur niet meer sluiten als hij helemaal boven is
9nu de deru open maken en het raan terug naar achter trekken zodat het weer sluitend ia aan de achterkant
10 nu de 2 bouten vast draaien en het raam nog eens op en neer laten gaan

deze handeling herhalen tot het raam weer zoepel en snel gaat .
het kan zijn dat je dit meerdere malen moet doen voor alles zich weer heeft gezet maar dan heppie er wel weer plezier van dat ze snel en goed sluitend werken

ik zak morgen even foto's maken van de 2 bouten zo dat je weet welke ik bedoel.

wij hopen uw hiermee voldoende te hebben geinformeert

groetjes de deuren expert ;D ;D ;D



en zeker geen vet aan de ramen of de rubbers daar krijg je aleen maar spijt van

thuur

Koop een bus siliconenspray en spuit overmatig in de raamrubbers (raam uiteraard omlaag).

Houd een doek bij de hand en wrijf de gemorste siliconen meteen weg van lak en raam.

Raam omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, behandeling herhalen zo vaak als nodig.


Gr ;)

FRANQ

vind zowiezo dat de ramen op en neer gaan alsof de accu leeg is...
zeker wanneer je 2 tegelijk wilt bedienen.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

HeZz

Ja dat is bij mij precies hetzelfde. Echt traaaaaaaaaaaag
Looking 4 a V70N

FRANQ

en dan wel bij alle 4 rondom:P

lijkt wel alsof er gewoon niet voldoende voeding is.
"Vroeger was ik schizofreen, nu gaat het wel goed met ons"

Esveldt

Citaat van: Esveldt op 14-04-2007 23:47:04
Citaat van: Ronbroek op 14-04-2007 23:37:22
FF getest:

Op het contact zonder draaiende motor, bestuurderszijde:

Neer ongeveer 3 sec

Omhoog ongeveer 4 sec

:)


Hahahaha, dat ga ik morgen ff testen!


Nou is bij mij dezelfde tijd!  :eusa_think:

Ben er ook niet kapot van, denk elke keer dat hij vast gaat zitten.  :eusa_eh:

ief

Dan toch maar siliconenspray in de raamgeleiders.....voorkomen is beter dan.... ;)
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

elmarconi

Hebben we al meetwaarden zonder/met siliconenspray? Wie heeft de snelste? ;D
--
Autogas Inside . . .

Laserblue

Citaat van: thuur op 15-04-2007 00:19:22
Koop een bus siliconenspray en spuit overmatig in de raamrubbers (raam uiteraard omlaag).

Houd een doek bij de hand en wrijf de gemorste siliconen meteen weg van lak en raam.

Raam omhoog, omlaag, omhoog, omlaag, behandeling herhalen zo vaak als nodig.


Gr ;)

Dus in de sleuf waar je ruit uit omhoog komt?
dan komt toch je hele ruit onder de siliconenspray te zitten? :eusa_think:

of eh begrijp ik het nou verkeerd?  :eusa_shifty:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*