3'downpipe met race kat een must?

Gestart door hpetak, 09-05-2003 21:38:48

Vorige topic - Volgende topic

Marc 0101.001

Citaat van: Diablo op 29-05-2003 11:36:13
Als alles maar een beetje heel blijft.... ;)

Ook daar draagt een 3" dp met racekat. zeker aan bij.  :)

Rudi

Dat is mooi,heb er wel zin in :) En dat m,n koppelomvormer heel blijft,anders wordt het wel een erg dure grap,laat volgende week m,n AT olie ook vernieuwen,dat kan ook geen kwaad na 4 jaar denk ik ;D
Dr.Go-Fast...

hpetak

Citaat van: Diablo op 28-05-2003 22:13:02
Bij mijn weten heb ik niks gezegd,maar bij opschakelen gaat hij door tot 62/6300 toeren[die van mij dan] en toen ik op 265 zat gaf hij 5500 toeren aan,nog lang niet aan het eind maar de toerenteller ging niet verder,die begrenzer gaat er nog uit en dan zou hij volgens Johann 270 moeten lopen.Hoe het met die begrenzers zit weet ik verder niet,verschilt volgens mij ook of je handbak of automaat hebt???
Diablo,
Heb jij een V70 R AWd van welk jaar? welke bandenmaat zit eronder?
Mijn V70 R AWd 1997 handbak met bandenmaat 205-55 toerenbegrenzer is eraf komt niet verder dan 259 op de teller!!
hans

Rudi

Citaat van: hpetak op 29-05-2003 19:56:29
Bij mijn weten heb ik niks gezegd,maar bij opschakelen gaat hij door tot 62/6300 toeren[die van mij dan] en toen ik op 265 zat gaf hij 5500 toeren aan,nog lang niet aan het eind maar de toerenteller ging niet verder,die begrenzer gaat er nog uit en dan zou hij volgens Johann 270 moeten lopen.Hoe het met die begrenzers zit weet ik verder niet,verschilt volgens mij ook of je handbak of automaat hebt???
Diablo,
Mijn V70 R AWd 1997 handbak met bandenmaat 205-55 toerenbegrenzer is eraf komt niet verder dan 259 op de teller!!
hans
heb je ,m wel getuned?Die van mij is van 06-99 2.4/265PK.Ik heb er 215/45 ZR17 om liggen.En ik heb ,m getuned,anders loopt hij ook niet over de 260km/u maar ik dacht dat door tuning alle begrenzers de nek om werden gedraaid,blijkt er nog 1 zich verdekt opgesteld te hebben ;D
Als jij geen chip hebt doet hij ,t volgens mij goed :D

Maar een 2.3 heeft ook 15 pk minder als de 2.4.En het aantal km wat de auto gereden heeft speelt ook mee...
Dr.Go-Fast...

hpetak

Citaat van: Diablo op 29-05-2003 20:56:19
Citaat van: hpetak op 29-05-2003 19:56:29
Diablo,
hans
heb je ,m wel getuned?Die van mij is van 06-99 2.4/265PK.Ik heb er 215/45 ZR17 om liggen.En ik heb ,m getuned,anders loopt hij ook niet over de 260km/u maar ik dacht dat door tuning alle begrenzers de nek om werden gedraaid,blijkt er nog 1 zich verdekt opgesteld te hebben ;D
Als jij geen chip hebt doet hij ,t volgens mij goed :D

Maar een 2.3 heeft ook 15 pk minder als de 2.4.En het aantal km wat de auto gereden heeft speelt ook mee...
diablo,
jazeker alle toeters en bellen die mogelijk zijn. ;DIk ben  net terug uit Duitsland: 259 km op de teller bij 5900 rpm.  :P
Je hebt dus een 2.4 l Ahadaar zit het verschil denk ik.
Merkwaardig is wel dat de waarde van een standaard 1999 met 265pk gelijk is aan een v70 R uit 1997 met 250 pk handbak qua tijden in de folder;de auto van jou is ook door volvo op eind 245 km\u gezet. Heb jij een dp en racecat ook?
groet Hans

Rudi

Die toerentallen kunnen we niet vergelijken,ik heb een AT.Maar je zou ,s bij je tuner kunnen informeren om meer uit de chip te halen,heb ik ook gedaan[lees:vorige eigenaar :D] en daarom loopt hij denk ik ook wat sneller,m,n turbo geeft maximale druk ;D En we hebben ook verschillende turbo,s die ,97 heeft volgens mij een 16T die van mij is een 19T....verder weet ik het ook niet,gewoon ff je tuner bellen ;)
------------------------
Alleen chip,maar binnenkort zit er een stuk Zweeds rvs onder van voor tot achter :P
Dr.Go-Fast...

hpetak

Citaat van: Diablo op 29-05-2003 21:48:55
Die toerentallen kunnen we niet vergelijken,ik heb een AT.Maar je zou ,s bij je tuner kunnen informeren om meer uit de chip te halen,heb ik ook gedaan[lees:vorige eigenaar :D] en daarom loopt hij denk ik ook wat sneller,m,n turbo geeft maximale druk ;D En we hebben ook verschillende turbo,s die ,97 heeft volgens mij een 16T die van mij is een 19T....verder weet ik het ook niet,gewoon ff je tuner bellen ;)
------------------------
Alleen chip,maar binnenkort zit er een stuk Zweeds rvs onder van voor tot achter :P
Diablo ik heb een 18T hoor! En een BSR chip! beetje onhandig om hem in Zweden te chippen.Maar ze zijn daar de beste tuners als je de tijden vergelijkt met andere tuners in Zweden.Ze vinden de topsnelheid niet zo belangrijk, het gaat BSR om de tussenacceleratie. Mijn uitlaatsysteem is ook geheel Zweeds!!.Wil wel naar Rica toe om hem op de rollerbank te zetten en vragen of ze het beter kunnen ;D.Niet zeggen van wie de chip is in mijn auto!!
vette car heb je hoor!!
groet Hans

Rudi

Citaat van: hpetak op 29-05-2003 22:00:19
------------------------
Diablo ik heb een 18T hoor! En een BSR chip! beetje onhandig om hem in Zweden te chippen.Maar ze zijn daar de beste tuners als je de tijden vergelijkt met andere tuners in Zweden.Ze vinden de topsnelheid niet zo belangrijk, het gaat BSR om de tussenacceleratie. Mijn uitlaatsysteem is ook geheel Zweeds!!.Wil wel naar Rica toe om hem op de rollerbank te zetten en vragen of ze het beter kunnen ;D.Niet zeggen van wie de chip is in mijn auto!!
vette car heb je hoor!!
groet Hans

Hans,dan hebben we dit weer opgelost :D Ik hoop dat we elkaar nog een keer kunnen treffen,lijkt me leuk om die van mij tegenover een BSR te zetten om te vergelijken :D Het gaat mij om beide en dan kom je uit bij..... :-X  ;D nee ff geintje tussendoor,maar dan ligt het dus aan de chip,veel plezier iig. ;)

groetjes Rudi
Dr.Go-Fast...

hpetak

Citaat van: Diablo op 29-05-2003 22:25:36
Citaat van: hpetak op 29-05-2003 22:00:19
------------------------
vette car heb je hoor!!
groet Hans

Hans,dan hebben we dit weer opgelost :D Ik hoop dat we elkaar nog een keer kunnen treffen,lijkt me leuk om die van mij tegenover een BSR te zetten om te vergelijken :D Het gaat mij om beide en dan kom je uit bij..... :-X  ;D nee ff geintje tussendoor,maar dan ligt het dus aan de chip,veel plezier iig. ;)

groetjes Rudi
rudi,
Wacht ik eerst dat je de hele zweed onder je vette bak hebt liggen.Wel lekker hoor slechts 5500 rpm en 265 op de teller!!!!Dan kom je op ~5300 met 259 op de teller!Mijn teller komt gewoon niet verder de rek is eruit bij 5900,helaas! :(.Morgen om 13.00 sharp, ga ik met de V70 R AWD uit 2003 rijden met een 2.5 ,6 bak ;D.
Ik ben heeeel errug benieuwd hoe dat voelt!! ::)

Rudi

Is goed,veel plezier morgen.Maar koop je die nieuwe of hou je deze?
Dr.Go-Fast...

Marc 0101.001

Ik denk (weet het eigenlijk wel 99% zeker) dat het verschil in topsnelheid in de reductie tussen de AT-versie en de handbak-versie zit.

s©ub@

zeg diablo... staat dat aanbod van die krat bier nog voor degene die jou....  ;D

<evil grin>
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Boom

Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Rudi

Citaat van: scub@ op 29-05-2003 23:20:25
zeg diablo... staat dat aanbod van die krat bier nog voor degene die jou....  ;D

<evil grin>

;D ;D ;D
Dr.Go-Fast...

Rudi

@Boom,bedoel je dat de koppelomvormer van een AT de snelheid er uit haalt en dat de meter wel doorloopt?
Dr.Go-Fast...