3'downpipe met race kat een must?

Gestart door hpetak, 09-05-2003 21:38:48

Vorige topic - Volgende topic

PieT111

De DP's vliegen hier over het scherm heen, Ferrita is overuren aan het draaien denk ik ;D

Die Franse meneer met zijn 850R dacht volgens mij dat ie een fata morgana zag toen mijn volgeladen gezins T5'je als een haas uit zicht verdween ;D.  
Uit pure frustratie blies ie met een grimas zijn auto met meer dan 200 km/h langs me waar ik bij de honderdvijftig (vrouw en kind aan boord :P) het gas al lang weer omhoog had laten komen. Ik heb hem vriendelijk uitgezwaaid.

DP must?  Jazeker!!!
Busje komt zo!

Rudi

Citaat van: PieT5 op 20-05-2003 19:59:23
DP must?  Jazeker!!!
Met mijn rijstijl doe ik nou al 1 op 6,dan mag er wel een tankvliegtuig achter me aan vliegen,maar goed als ik ,t geld heb zet ik er ook 1 onder,eigenlijk gaattie al hard zat....
Dr.Go-Fast...

gelebanaan

Citaat van: Diablo op 20-05-2003 20:56:15
Met mijn rijstijl doe ik nou al 1 op 6,dan mag er wel een tankvliegtuig achter me aan vliegen,maar goed als ik ,t geld heb zet ik er ook 1 onder,eigenlijk gaattie al hard zat....
:D Tsjaaha een echte aanrader!

Rudi

Wat doet jou auto qua brandstofverbruik?Hij wordt toch niet zuiniger met DP?

Dr.Go-Fast...

gelebanaan

Rustige rijstijl met redelijk veel snelweg 1 op 9. Planken en veel testrijden ;D  1 op 5.

Rudi

M,n T5 was toch iets zuiniger,maar goed die was ook 200kg lichter,iets van 1 op 7 of zo.Blijft toch een grote kostenpost die benzine :( 8)
Dr.Go-Fast...

gelebanaan

Citaat van: Diablo op 20-05-2003 21:23:39
M,n T5 was toch iets zuiniger,maar goed die was ook 200kg lichter,iets van 1 op 7 of zo.Blijft toch een grote kostenpost die benzine :( 8)
Als je zo'n auto rijdt en dan ook nog gaat tunen moet je niet zeuren over het brandstofverbruik......... :)

reneetjee

Citaat van: Gelebanaan op 20-05-2003 22:58:59
Citaat van: Diablo op 20-05-2003 21:23:39
niet zeuren over het brandstofAls je zo'n auto rijdt en dan ook nog gaat tunen moet jeverbruik......... :)

Wat een spreker is die man ;)

Raf

De gustibus non disputandum est!

s©ub@

wat een getallen zeg!

de mijne (T5 met dp zonder kat) doet gewoon nettjes 1:10/1:11 (als mijn vrouw rijd) als ik zelf rij varieert het van 1:6/1:13 dus is best netjes dacht ik zo  ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Boom

1:13 :o

de boardcomputer hier staat steevast op 12.5l\100km
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Mellow_yellow

Een 3" dp beeinvloedt het verbruik alleen positief. Juist chiptuning zorgt over het algemeen voor een hoger verbruik, is ook logisch want je gaat natuurlijk steeds vaker gasgeven om die 'kick' te ervaren!  ;D

SIPS Master

Is het trouwens "te zien" of je een 2.5" of een 3" downpipe hebt?? Die van mijn was al getuned, maar ik heb geen idee of er nu een 2.5 of een 3" variant op zit.

Up the Irons!

Mellow_yellow

ik ken geen leverancier van 2,5" downpipes..... Een 3" herken je wel, die is behoorlijk dik en maakt een ruime bocht vanaf de turbo. De originele dp maakt meteen al een erg krap bochtje (lijkt wel een macaroni), kan nooit goed zijn voor de flow.

V70R

Heeft er niet iemand "hard" cijfermateriaal van standaard, chip en chip met downpipe (incl. racekat, want die wil ik zelf  ;D)

Mijn cijfermateriaal gemeten met stopwatch is het volgende met v70r, fwd, handschakeling:

Standaard:

80   - 120 (III):       4.0 sec
100 - 160 (III):       8.4 sec

Met Rica chip
80 - 120   (III):        3.8 sec
100 - 160 (III):        7.4 sec
100 - 160 (IV) :       8.0 sec
100 - 200 (III+IV): 14.6 sec  

Met 3" downpipe en ferrita uilaatsysteem incl racekat:

???

Met andere woorden hoeveel nut heeft het om voor 2.000 Euro downpipe en uitlaat erop te zetten?

BVD
Charles

V70R Saffron '98 FWD - MT
MTE custom mapping / Aluminium IC / Aquamist 1S / 465cc / MSD Blaster / Magnecore KV85 / HPI /  Ferrita 2.5" & 3" dp racecat / Veerpootbrug voor & achter / IPD stabilisator / KW V2 / AM DB9 330MM Brembo met S60R remschijven / Pagid Blauw remblokken