Alarm inbouwen: welke?

Gestart door ewing, 18-04-2007 12:01:16

Vorige topic - Volgende topic

ewing

Heren, Dames, in mijn roffel zit thans een AutoNorm startblokkering incl. afstandsbediening (waarmee tevens centrale deurvergrendeling wordt aangestuurd). Sinds oktober vorig jaar (zie ook mijn vorige post http://www.volvo850forum.nl/index.php?topic=15030.0) doet de afstandsbediening steeds moeilijker.

Laatst kreeg ik de startblokkering er zelfs niet meer af en moest met het openbaar vervoer naar huis (weet je hoe erg dat is??!) om de volgende dag terug te keren met de reserve-afstandsbediening die er niet veel beter uitziet.

Ik wil daarom een ander - niet al te uitgebreid - alarm laten inbouwen. Op het Internet al gezocht en daar vind ik merken als Camco Systems of GTE vaak terug. De systemen van Camco bevatten allemaal 'onzin'-functies (zoals op afstand starten), waar ik echt geen behoefte aan heb. GTE ken ik als merk verder niet. Kan iemand hier mij misschien van advies voorzien?

jan_sq

ik vind camco niet zo een denderend alarm
zou eerder voor een gemenie gaan dit is een goed betrouwbaar systeem
wil je echt goed dan zou ik een klifford nemen (heb ik zelf ook)
maar is wel aan de prijs

Jeff

Dit schijnt ook nogal goed spul te zijn, vriend van me heeft het op ze Subaru Impreza uit 1999

Clifford - http://www.clifford.nl/
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Turbo-Geek

Clifford is idd goed spul, Ik heb het vrij vaak ingebouwd.
Het heeft ook een schaduwzijde want Clifford kan een hel zijn als het NIET goed ingebowud wordt.
Het is allemaal erg gevoelig en uitgebreid en als het dus storingen heeft dan is het storingzoeken nogal complex en irritant.

Het geld trouwens voor alle systemen, je alarm is net zo goed als de inbouw !
Maar nogmaals, mits goed ingebouwd is het 1 van de beste alarm systemen (en duurste) die je kan kopen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Volvo 850 Eindhoven

Citaat van: Turbo-Geek op 15-06-2007 08:42:09
Clifford is idd goed spul, Ik heb het vrij vaak ingebouwd.
Het heeft ook een schaduwzijde want Clifford kan een hel zijn als het NIET goed ingebowud wordt.
Het is allemaal erg gevoelig en uitgebreid en als het dus storingen heeft dan is het storingzoeken nogal complex en irritant.

Het geld trouwens voor alle systemen, je alarm is net zo goed als de inbouw !
Maar nogmaals, mits goed ingebouwd is het 1 van de beste alarm systemen (en duurste) die je kan kopen.

kun jij ze dan goed inbouwen??
ben van plan om een clifford of een gimini in te laten bouwen maar de kosten hier van lopen nog al uit 1 en ze zijn meestal erg prijzig.
als ik jouw zou vragen om een mede 850'er een handje te helpenwat zou jij hier voor dan vragen of waar zou ik het tegen een redelijke prijs goed kunnen laten inbouwen?

gian
Volvo S70R (silver snail) geexporteerd naar Duitsland
hier voor een BMW f650GS 800cc special edition in de plaats gekomen.

Turbo-Geek

Ik wil mede forummers zeker helpen en vraag daar niks voor.
Je zal wel zelf het alarm moeten kopen (meestal van USA, in NL kan je ze eigenlijk niet direct van Clifford kopen), en het materiaal hebben en dergelijke.
Let op, ik zal het niet compleet inbouwen maar zeker assisteren, advies geven en voordoen daar waar nodig.
Op deze manier weet je dus zelf hoe de installatie in elkaar zit en als je dan wat hebt kan je zelf doelgericht zoeken.

LET OP: de enige manier om een SCM certificaat te krijgen is door het te laten installen bij een erkende dealer, en dat is wel prijzig, maar dan heb je er ook geen omkijken naar.

Mijn aanbod is dus eigenlijk voor de handige doe het zelvers die geld willen besparen en het graag zelf doen maar Clifford (en algemene car alarm systeem ervaring) missen. Mensen die niet graag 'knutselen' zijn het beste af door het te laten installeren bij een erkende dealer.

Volvo 850 Eindhoven

heey snelle reactie.

nou knutsel graag hoor ;D maar weet er gewoon heel weinig van, weet als je een alarm beetje wazig installed dat je dan een fucked up alarm hebt.

echtewr is een scm certificaat belangrijk om te hebben ivm. eventuele verzekering of zo? geen id wat de regelgeving of eventuele functie er van is :angel:

gian

Turbo-Geek

Het certificaat is belangerijk voor mensen die aan bepaalde voorwaarden MOETEN voldoen voor hun verzekering.
Dus bijv. iemand die een dure auto wil verzekeren en de verzekering eist dat er tenminste bijv. een KL3 alarm op zit.
Als je dat dan niet doet en de auto wordt gestolen en je kan het certificaat niet overhandigen dan heb je problemen.
Mensen zonder alarm die reeds verzekerd zijn ZONDER dat een alarm een eis was kunnen dus rustig inbouwen en behoeven GEEN certificaat.

Vaak zie je dat de auto af fabriek al een startonderbreker heeft en dat vrijwel altijd voldoende is, maar dat men zelf fijner slaapt als ze er gewoon een dik alarm in hebben zitten.
Het is zeker belangerijk voor de mensen met een relatief 'oude' wagen waar wel veel geld is aan besteed want als je hem namelijk kwijt raakt dan doet de verzekering niet moeilijk maar je krijgt slechts de dagwaarde en die is vaak een fractie van de investering. In zo'n geval loont een goed geinstalleerd alarm, zeker als je dat zelf en goed kan doen.
Vooral dat GOED installeren is belangerijk en er zijn maar een handvol installatie stations in dit land die dat echt goed doen.

Volvo 850 Eindhoven

dus eigenlijk hoef ik het voor het certificaat niet te laten doen, daarom zocht ik naar een met certificaat.

maakt het dan eigenlijk nog uit of het een clifford, gemini of een goedkoper merk zoals camco is?
mij gaat het er om dat hij in deze (fijne :eusa_sick:) buurt waar ik woon toch beveiligd is en niet zomaar weg of leeg gejat word. al is hetm aar dat we wakker worden, mclight ligt toch langs me bed :angel: ;D

Turbo-Geek

Ja hoor, een ander systeem is prima ! Clifford is behoorlijk goed maar er zijn zat andere merken/systemen die de basics ook prima dekken, zeker als je geen behoefte hebt aan allerlei luxe opties (remote start, trigger kanalen, speach, etc.)

Emiel

Heb er Tex-alarm inzitten. Werkt prima.

Turbo-Geek

Tex Alarm, GT alarm, Viper, Sidewinder, Clifford, Excalibur en zo zijn er nog een paar die leuk spul maken.

markwinterman

heb ook tex alarm op mijn vorige auto gehad
werkt goed nooit storing 6jaar gehad!

Volvo 850 Eindhoven

heey liep nu bijvoorbeeld tegen deze aan:

http://www.fematuningparts.nl/2-Wege_Auto-Alarm__Vibra-Pager__N_art_16.html

is dit iets of is dit makkelijk te omzeilen?

Turbo-Geek

Ten eerste vertel ik je dat ik GEEN ervaring heb met dit systeem of er uberhaupt ooit van gehoord heb, MAAR op basis van de specificcaties en de prijs kan ik vrij zeker stellen dat het een knaken systeem is.
Er zitten TEVEEL 'dure' elementen op die je voor dat bedrag niet kan hebben, dus het is een goedkoop Chinees fabrikaat oid.

Voorbeeld, goeie bedrading is een Pre, goeie bedrading is duur. Een goeie kabelboom, degelijke sensoren en serieuze sirene zorgen al snel voor bijna dat bedrag (100 euro). Hier zit dan ook nog eens allerlei andere zaken op waaronder 2way communication en een bereik tot wel 1000meter.
Nou dat soort zaken zijn lastig om goed werkend te krijgen, te houden en vooral kostbaar.
Ik denk dat je het al snapt, je moet hier niet veel van verwachten.

Bij een alarm systeem is het vaak zo dat LESS is MORE, dus niet direct focussen op allerlei gimmicks maar kijken naar de essentiele zaken zoals:

- hoeveel sensoren ? Wat voor sensoren ?
- Hoeveel onderbrekingen ?  1 onderbreker is echt niet meer voldoende, ga voor tenminste 2 punten
- is er sprake van een noodstroom voorziening ?
- kan ik het systeem uitbreiden ?

Reken voor een leuk alarm zonder toeters en bellen (en zonder enige inbouw) tenminste 200 euro en dat kan oplopen tot zo'n 600 euro voor een systeem met alles erop en eraan.

Kortom, alle waar is naar zijn geld.

Oh, en ALLES is te omzeilen, het gaat er ook om om het ze zo moeilijk mogelijk te maken en vooral creatief te zijn, dat is vooral het manco van het laten inbouwen want tijd is geld (en ze rekenen een vast inbouw bedrag) en ze gaan er vaak GEEN wetenschap van maken.
Als je het zelf doet kan je het knap ingewikkeld maken (kan een nadeel zijn !) en dan is het omzeilen monikenwerk en daar heeft men doorgaans niet de tijd voor.

Ik zelf ben 2 a 3 hele dagen bezig als ik het doe zoals ik het helemaal wil hebben, praat dan wel over een dik systeem (600+ euro's) met alle toeters die ik dan ook bijna allemaal aansluit. Maar goed ik ga er erg ver in en wil mezelf steeds overtreffen  :police: