Lambda-lampje

Gestart door VolvoDeMio, 18-04-2007 18:09:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

VolvoDeMio

Probleem en oplossing ineen!

Het Lambda-lampje van mijn Tdi ging de afgelopen maand steeds vaker branden.
De eerste keer (of de eerste paar keren) geen turbo, dus noodloopprogramma. Alle andere keren volop turbo. Ritten van Zeeland naar Friesland continu ongewenste verlichting, maar rijden dat ze deed!

Een aantal zaken geprobeerd n.a.v. het forum, zoals dynamo testen, roestvrij maken van de aansluitingen van het relais bij het ruitenwisserreservoir, het controleren van het massapunt bij de akku, het afdichten van de EGR en nog wat gepruts her en der.

Eerste keer uitlezen bij de dealer leverde niks op omdat de 850 z'n storingsmeldingen blijkbaar niet onthoudt, de tweede keer uitlezen (met brandend lampje) gaf melding van iets als 'remdukregelaar'. Hoefde niets te betekenen. Moest proberen of het diep intrappen van de rem als het lampje ging branden ervoor zou zorgen dat het lampje uitging. Bleek niet het geval.

Vadis geïnstalleerd, zoeken..... Blijken er twee schakelaars te zitten bij het rempedaal; eentje voor het remlicht en de andere voor de cruise control.
En inmiddels bleek de cruise control ook niet te werken terwijl het Lamde-lampje uit was. Dus afdekpaneel bij rempaneel verwijderd, en guess what, de schakelaar voor de cruise control zat niet goed in z'n houder.
Rechtgezet en vastgeklikt.
Probleem over.

Heb ik me daar zo'n zorgen over gemaakt.