remmen Volvo waarom klagen we zo, andere merken hebben toch niet veel beter?

Gestart door Enno, 19-04-2007 21:26:20

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Tja, zweedse auto's he, daar ligt altijd ijs en sneeuw, en heb je dus sowieso geen grip op de weg, waarom dan wel op je remschijven..
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

HaRdCoRe-WeZ

Citaat van: Ludo op 19-04-2007 21:37:05
in een (niet vooruit te branden  :evil: ) 2.0L 10v remt het wél voldoende.
maar een identiek systeem op een R klopt gewoon niet.

Dat is natuurlijk niet helemaal waar als het gewicht ook hetzelfde is. Of je nou 80 rijdt met een auto van 1500kg met 100pk of 80 met een auto van 1500kg met 400pk...

Feit blijft dat de 850 remmen heeft, die het tijdens normaal rustig rijden prima voldoen (tuurlijk kan het altijd beter) maar tijdens sportiever rijden gewoon te kort komen.

Enno

Citaat van: HJ850 op 19-04-2007 22:07:42

Ik zit er ook nog steeds over te denken om vóór de 302 maat remschijven te nemen, als dat tenminste past op 15"Cetus velgjes. En als dat wat betere remmerij geeft, als in gelijk de indruk geeft dat je echt remt.

Enno, hoe zijn jou ervaringen??

ik vind de upgrade vooralsnog fantastisch. Ik ga waarschijnlijk binnen enkele weken over op OMP blokken (Voor en achter) en rechtsachter ga ik nog een klauw vervangen.

Ik kan me echter niet aan de indruk onttrekken dat velen van ons rond rijden met een remsysteem dat niet meer werkt zoals ontworpen. In mijn geval waren de klauwen helemaal op na een dikke 4 ton. Het verschil in remkracht is dus objectief gezien niet alleen te verklaren door de grotere schijven.

Mijn enige conclusie & ervaring op dit moment is ......ik rem weer (veel) later dan vele anderen doen....en ik kan weer stevig doorrijden zonder "bang"  te zijn dat ik niet meer kan remmen.

Nu weet ik niet als je overstapt op een T5 of een R of je remmen (verzwaarde standaard volvo) dan nog steeds voldoen. Ik heb een angstig gevoel van NEE.......omdat ik dit eigenlijk al "op de grens va n wat nog veilig is" is.

Ik vrees dat bij een volgende auto...hopelijk een S70 ik er niet aan ontkom om het anders op te gaan lossen. Met de huidige auto ben ik er eigenlijk wel tevreden mee.

HJ850

En hier ook niet, behalve na aankoop. Vorige eig. van mijn GLT een Kwikfit klant??
Volvo dealer de blokjes er opnieuw op laten zetten, met trilplaatje en al, nergens meer last van.

Alleen laatste tijd een volgend setje, af en toe een heel klein beetje.

Heb zelfs de 700 serie rijder in de straat ervan verteld. Oftewel, of ie nou eindelijk er eens wat aan wilde laten doen ipv elke dag dat gepiep in de straat  :evil:  >:(
Die komt nu ook niet meer pipend de straat in  ;D.

Maar dit is wel allemaal met standaard Volvo remblokjes en juiste montage. Dat luistert blijkbaar erg nauw bij Volvo.

HanV70

Gaan de remslangen bij volvo soms te lang mee, door inwendige vernauwing op de lange duur daarvan, teruglopen remkracht.
Ben al dikwijls op het forum topics tegengekomen, waarbij met de ombouw naar grotere diameter remschijf tevens de remslangen ook vernieuwd worden, vaak ook nog voor een technisch hoogwaardiger type.
Misschien zou alleen al het vernieuwen van de remslangen al sterke verbetering gegeven hebben.
Bij auto's geleverd door de V.A.G. komt veroudering ervan, scheurtjes vorming aan buitenkant,  dikwijls voor, zodat er op tijd vernieuwd wordt. 

HJ850

Wat ik gezien heb (op foto's) is dat dan alleen het laatste stukje remslang wordt vernieuwd, het stuk wat 'in het zicht zit' bij wiel.

M a r c

Citaat van: Enno op 19-04-2007 21:37:21
maar allen hebben ze de constructie bracket en klauw waartussen het remblokje geklemd zit. Dit in tegenstelling tot een Brembo klauw die uit een geheel bestaat als ik met niet vergis ?????

Zwevend systeem noemen ze dat.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: HJ850 op 21-04-2007 07:16:35
Wat ik gezien heb (op foto's) is dat dan alleen het laatste stukje remslang wordt vernieuwd, het stuk wat 'in het zicht zit' bij wiel.

Er zit ook alleen maar remslang op het eind van de remleidingen... Op de gedeeltes die moeten kunnen bewegen dus. En dat is voor i.v.m. het sturen en achter i.v.m. het veren van de achteras. Ik weet uit ervaring dat wisselen naar speciale rvs-omvlochten remslangen een zeer goed resultaat geeft.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Turbobiker

Citaat van: M a r c op 21-04-2007 09:00:20
Citaat van: HJ850 op 21-04-2007 07:16:35

Er zit ook alleen maar remslang op het eind van de remleidingen... Op de gedeeltes die moeten kunnen bewegen dus. En dat is voor i.v.m. het sturen en achter i.v.m. het veren van de achteras. Ik weet uit ervaring dat wisselen naar speciale rvs-omvlochten remslangen een zeer goed resultaat geeft.

En als toevoeging daar op: de hoogwaardigere remslangen zetten onder druk iets minder uit, wat een strakker gevoel in het pedaal opleverd. Zo kun je met meer gevoel (en dus ook harder) remmen.
De Tussenpaus

Wout309t

Wat is de diameter van de hoofdremcilinder bij de 850's??
Heb de indruk dat die ook niet al te groot is, dit zal ook gedeeltelijk het harde trappen kunnen verklaren. Tenminste, ik vind dat je relatief gezien vrij stevig moet stampen voor een beetje remkracht.
Dan heb ik het niet over fading, maar in normale warme toestand...
2011 V70 2.0T R-Design MT

de geneRaal

ik heb nagenoeg nergens last van   ??? ???

ligt zeker aan mij    ::)
Blackstone under construction

HJ850

Citaat van: Wout309t op 21-04-2007 17:45:57
Heb de indruk dat die ook niet al te groot is, dit zal ook gedeeltelijk het harde trappen kunnen verklaren. Tenminste, ik vind dat je relatief gezien vrij stevig moet stampen voor een beetje remkracht.

Upgrade van de hoofdremcilinder?  :eusa_think:

michiel

Citaat van: HJ850 op 21-04-2007 18:36:51
Upgrade van de hoofdremcilinder?  :eusa_think:

Dat is iets dat in ieder gavl in motorfietsen- en BMW-land een redelijk gebruikelijke modificatie is.  Met eenzelfde voetkracht zet je meer vloeistof in  beweging. Maar als dan je remmen weer sneller gaan faden heb je er dus ook niets aan. Heeft imo alleen zin als de klauwen en schijven het ook daadwerkelijk aankunnen.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

thuur

Citaat van: Wout309t op 21-04-2007 17:45:57

Ik denk niet dat het aan de cilinder ligt ;)

Gr 8)

ambunicht

Hoi allemaal,heb sinds een week of 6 een 850 estate 2.5 10 klepper.Daarvoor reed ik met een Renault 6,Fiat 133,Fiat 850,Fiat 600,Fiat 500,Fiat 238,2 Golfjes 1 en daarna 12 jaar in amazones.Voor m'n werk rijd ik op een Chevrolet,zo'n geel ding met 112 op de zijkant,v8 6.5 td.Nou ben ik dus niet zo verwent,maar vind de remmen van de 850 veruit de beste die ik ooit gehad heb.Toen ik m kocht dacht ik dat de voorschijven nieuw waren.Na inzage van rekeningen blijken ze er ook alweer 60.000km mee te zoefen.Wat doen jullie met die remmen?Constant op het circuit racen? :eusa_dance: