cruise control afstellen...hoe doe ik dit?

Gestart door onnaj, 20-04-2007 08:57:15

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik heb sinds kort mijn nieuwe S70 2.5T mét cruise control. Als de cruise control er eenmaal op zit werk deze perfect echter het duurt heel lang voordat ie hem pakt.

Ik moet het + knopje vaak 10 sec. inhouden voordat de cruise erop springt. Gebruik ik de resume knop,  moet ik deze ook zeer lang inhouden, daarna duurt het een eeuwigheid voordat ie weer op de oude snelheid is.

Mijn vorige cruise control werktte perfect. één keer op het + knopje duwen en de cruise stond erop. Gebruikte ik resume dan hoefde ik deze maar aan te raken en hij gaf een lekkere dot gas (niet te overdreven) totdat hij in de buurt van de oude snelheid kwam.

Enig idee hoe ik deze af kan stellen?? Of is dit iets voor de garage.

Snellebaksteen

Waarschijnlijk heb je ergens een vacuumlek. Even alle leidingkjes nalopen. De pomp zit onder je accu.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

italia

En dan? vaccum maken zonder te rijden wil niet. (heb nl hetzelfde probleem)

Blazen en lekspray?

viking_in_shorts

-D©©©L-

Wat duurt 10 seconden, dat hij überhaupt ìets gaat doen of tot het moment dat je voelt dat hij het gaspedaal "pakt" ?
Hoe gaat dat al je de knop 1 keer bedient en dan gewoon wacht ?
Zijn het gevoelsmatig 10 seconden, of heb je dit echt gemeten ?

Gewoon eerst een optische controle, en de codes uitlezen.

Joachim1

Je kan een schroefje aandraaien die achter je gaspedaal zit of anders zit er een dood punt in je gaskabel?

onnaj

stel ik raak t knopje 1x aan om hem in te stellen dan duurt t werkelijk 3 sec totdat ie daadwerkelijk de cruise oppakt. Ben ik even van de cruise af gegaan en klik ik op resume dan duurt t weer 3 sec voordat ie oppakt en dan duurt t een eeuwigheid voordat ie op de oude snelheid is, hij geeft nog minder gas bij resume dan mijn oma zou doen ;d

viking_in_shorts

Het zal er wel niets mee te maken hebben, maar heb je AT of MT? Beweegt je gaspedaal ook mee met de Cruise Control?

Onze GLT met AT heeft zo'n bewegend gaspedaal en dat ding is ook rete-traag in het oppakken van de snelheid (zowel resume als nieuwe snelheid instellen) De C70 met MT heeft dat niet en die reageerd veel sneller. Ik nam altijd aan dat het daaraan lag.

onnaj

Ik heb een MT, ik moet volgende week toch naar de monteur zal ik hem gelijk ff na laten kijken.

JorritV70

Ik heb een V70 AT uit '98 maar hoef het knopje een keer in te drukken en pakt hem dan gelijk op, druk ik Resume in dan sprint hij weg. Ik zal het eerst in de vaccum zoeken.

Succes

Joachim1

Die uitslag van de gaspedaal galg kun je verstellen en je kunt het ook wel ff testen....gewoon ff zuigen op de slang die aan de pomp zit en dan kijken of het erg lang duurt voordat je gaspedaal omlaag gaat en eventueel de speling/vertraging zien te vinden in kabel/gasbalg/schakelaars.

-D©©©L-

Citaat van: onnaj op 25-04-2007 19:13:02... en klik ik op resume dan duurt t weer 3 sec voordat ie oppakt en dan duurt t een eeuwigheid voordat ie op de oude snelheid is, hij geeft nog minder gas bij resume dan mijn oma zou doen ;d

welk toerental heb je als je resume indrukt en waar staat hij op als de ingestelde snelheid (van dit voorbeeld) bereikt is. ?

onnaj

Citeerwelk toerental heb je als je resume indrukt en waar staat hij op als de ingestelde snelheid (van dit voorbeeld) bereikt is. ?

Dit is bij verschillende snelheden, bij dit voorbeeld kun je denken aan dat ik 120 km/h rijd en de resume 140 km/h is. Ik zal morgen eens proberen te tellen hoe lang ie hier over doet, maar mijn TDI zat echt lekker snel weer aan de resume snelheid zonder overdreven gas te geven.

onnaj

Ik heb gisteren even zitten tellen en t duurt ergens rond de 20 sec voordat ie weer op de oude snelheid zit, dat is dus écht lang.

hanszelf

Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon