2e hands aircopomp

Gestart door Roy L, 20-04-2007 09:40:55

Vorige topic - Volgende topic

Roy L

Hallo,

Helaas...mijn aircopomp blijkt de geest te hebben gegeven.....nu kan ik een 2e hands pomp kopen voor 150€...is dit aan te raden??? Heeft iemand hier ervaringen mee???

Gr

Marc O.

Als ie goed is...... Maar ja, dat weet je natuurlijk nooit vantevoren. Wat is het prijsverschil met een nieuwe?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ties

Als de rubbers niet zijn uitgedroogd geen probleem lijkt me, maar als een pomp lang niet gebruikt wordt door het liggen in de schappen heb je volgens mij grote kans dat de rubbers droog zijn. Zou er een beetje voorzichtig mee zijn, is toch een dure reparatie..

BasV70

Een nieuwe pomp kost je iets van 300,- ex Btw bij Deltamill. Origineel Volvo. De dealer vraagt er ongeveer het dubbele voor :eusa_naughty:

@®-

Het is een gok die je neemt, kan je alles zelf inbouwen bespaar je dat in ieder geval als de pomp niet goed blijkt te zijn. In ieder geval moet je het systeem opnieuw laten vullen, is de pomp toch niet goed moet je het er weer uit laten halen en ben je dus dat geld kwijt.
Voor dat geld (als alles tegen zou zitten) heb je dus een nieuwe pomp zoals BasV70 al zei bij Deltamill.
Ik heb het vorig jaar ook gehad en heb, door me dit te realiseren, toch voor een nieuwe pomp gekozen waar je waarschijnlijk toch langer plezier van zult gaan hebben.

scania164

Hallo
Ik heb gisteren ook geprobeerd een gebruikte in te bouwen maar die magneet koppeling was krom en toen heb ik toch maar een nieuwe gekocht bij elffrink in enter.
Dit kun je veel beter doen gezien tijd die je ermee bezig bent en de kosten vd vulling.
Het risico is te groot dat hij weer kapot gaat echt waar.
Bij estate service heb je er ook een voor 325 incl btw.
Vergeet niet om je droger filter ook te vervangen omdat de korrels die hierin zitten waarschijnlijk verzadigd zijn,deze moet je toch demonteren.(50 euro)
Als je het zelf doet ben je met vullen voor 450 a 500 euro klaar!

Gr chris

Roy L

Ik denk dat het risico met een 2e hands me idd te groot is...ik kan nu een nieuwe verdamper en pomp kopen voor 500€...is dit een goede koop of heeft iemand een betere koop voor mij...

GR Roy

@®-

Als het inclusief BTW is altijd doen, hierna heb je alleen nog maar een condensor die stuk kan gaan. Vraag bij het vullen of je systeem gespoeld kan worden, er kunnen nog metaaldeeltjes in het systeem zitten van de oude pomp.
En inderdaad monteer altijd een nieuwe droger bij dit soort reparaties.

Vertigo

Citaat van: @®- op 20-04-2007 16:02:55
Als het inclusief BTW is altijd doen, hierna heb je alleen nog maar een condensor die stuk kan gaan. Vraag bij het vullen of je systeem gespoeld kan worden, er kunnen nog metaaldeeltjes in het systeem zitten van de oude pomp.
En inderdaad monteer altijd een nieuwe droger bij dit soort reparaties.
>:( Heb vorig jaar de condensor en de droger vervangen door een nieuwe, maar vrees dat nu de pomp overleden is, gaat maandag naar de dealer ter diagnose.

Indien het inderdaad de pomp is weer een nieuwe droger monteren, ondanks dat die andere nog geen jaar oud is?

Ludo

Citaat van: Vertigo op 20-04-2007 16:46:31
Indien het inderdaad de pomp is weer een nieuwe droger monteren, ondanks dat die andere nog geen jaar oud is?

ja, iedere aircoboer raad aan om de droger telkens te vernieuwen als het systeem open is geweest.
heb je dat bij de dealer laten vervangen vorig jaar?.
je hebt een jaar garantie op Volvo onderdelen.

Vertigo

Citaat van: Ludo op 20-04-2007 17:19:48
Citaat van: Vertigo op 20-04-2007 16:46:31

ja, iedere aircoboer raad aan om de droger telkens te vernieuwen als het systeem open is geweest.
heb je dat bij de dealer laten vervangen vorig jaar?.
je hebt een jaar garantie op Volvo onderdelen.

Was niet bij een dealer maar bij een aircoboer. Maar garantie geldt toch niet als iets niet kapot is? Het filter was toen wel kapot?

Ludo

Citaat van: Vertigo op 20-04-2007 18:44:17
Maar garantie geldt toch niet als iets niet kapot is? Het filter was toen wel kapot?

ja klopt, niet goed gelezen.  :eusa_wall:
de pomp heb je nu stuk. (zeker van?)
ik zou de filter vervangen als het systeem openmoet.
kost +- 50 euro, een airco systeem dat niet correct werkt, kost je uiteindelijk méér...

Vertigo

Citaat van: Ludo op 20-04-2007 18:50:24

de pomp heb je nu stuk. (zeker van?)

Gaat dus maandag naar de dealer voor een diagnose (zit bij m'n werk om de hoek, dus lekker makkelijk)
Maar de aircopomp slaat niet aan, zekeringen zijn in takt en de lagedruk sensor doorverbinden brengt de pomp ook niet tot leven.

Jash

heb je ook aan het bekende magneetkoppelingsprobleemje gedacht ?
nl de afstand die te groot is geworden waardoor je pomp ook niet meer aanslaat ?

jash