hej, hej

Gestart door guillaume65, 20-04-2007 21:37:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

guillaume65

Hej 850 liefhebbers,

Een fantastisch forum is dit! Als Transporter rijder kom ik natuurlijk dagelijks op 'jeweetwel', maar dit forum mag er ook wezen!

Ik kocht zo'n 25 jaar gelden mijn eerste auto een Kadett C. Die is opgevolgd door nog een C-Kadett, type City. In verband met de komst van kinderen een Sierra aangeschaft. Hij was een jaar of 6 toen we hem kochten en we hebben er 14 jaar in gereden! Dat is mijn beste aankoop op autogebied geweest. Tot nu dan....
Na de Sierra een jaartje in een Audi 80 gereden, maar vanwege de vele kilometers een diesel aangeschaft. Dat is de huidige Transporter.
Omdat ik ben gestopt met dagelijks in de file staan, is het aantal kilometers drastisch verminderd. Vanwege de houdersschapbelasting daarom toch maar weer op zoek naar een benzine auto.

Ik zou graag de Sierra ervaring nog een keer herhalen. Na wat zoeken en denken daarom uitgekomen bij Volvo. Als ik de ervaringen die ik op het forum lees mag geloven, en waarom zou ik dat niet, dan ben ik op de goede weg.

Op dit moment ben ik me dus aan het inlezen. Zo ergens rond de zomer moet de kogel dan door de kerk.
Het verlanglijstje op dit moment: een T-5 (geen R). met een km-stand tot zo'n 250 dkm. Het liefst een automaat en in ieder geval een trekhaak. Oh ja, wel een estate, persoonlijk vind ik die tijdlozer dan de sedan.

Tot zover de introductie. We spreken elkaar vast vaker  :laugh:

Domaso

Welkom op het forum.

In ieder geval hoeven we nog niet om foto's te vragen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Turbobiker

Heb je nu dan een T4? Tijd voor een T-5 dus :eusa_dance:

Succes met vinden ;)
De Tussenpaus

matRRR


Hallo, welkom op het forum,

zag onder je voorwaarden staan dat je iig iets zocht met een trekhaak, maar kun je de vraag niet beter omdraaien, en kijken voor een estate waar GEEN trekhaak op zit.....
Een auto met trekhaak heeft, bij (intensief) gebruik van die trekhaak ook een zwaarder belaste aandrijflijn gehad, (lees: potentieel meer slijtage aan motor, bak en koppeling)
Dat geld dat je dan nodig hebt voor plaatsen van een trekhaak, bespaar je dubbel en dwars op de voorziene onderhoudskosten,,, :eusa_think: :eusa_think:
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

guillaume65

En daarom is dit forum zo goed. Goed advies.

Je hebt gelijk wat betreft de trekhaak. Ik heb daar ook aan gedacht en een trekhaak plaatsen hoeft ook niet veel te kosten.
Onder de Sierra heb ik hem ook zelf geplaatst, kwam van de sloop, 150 gulden geloof ik.

Maar om te kunnen kamperen in Zweden, moet wel de vouwagen mee.  :eusa_dance:

Claudia

Citaat van: guillaume65 op 21-04-2007 00:21:58


Maar om te kunnen kamperen in Zweden, moet wel de vouwagen mee.  :eusa_dance:


Nu snap ik het even niet meer....
Je wilt een estate, omdat deze 'tijdlozer' zouden ogen dan een sedan......en vervolgens vertel je hier bloedserieus dat je er een vouwwagen achter gaat hangen?! ::)

Desalniettemin....welkom, en succes met het vinden!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

killerbee

Citaat van: Claudia op 21-04-2007 09:53:31
Citaat van: guillaume65 op 21-04-2007 00:21:58


Maar om te kunnen kamperen in Zweden, moet wel de vouwagen mee.  :eusa_dance:


Nu snap ik het even niet meer....
Je wilt een estate, omdat deze 'tijdlozer' zouden ogen dan een sedan......en vervolgens vertel je hier bloedserieus dat je er een vouwwagen achter gaat hangen?! ::)

Desalniettemin....welkom, en succes met het vinden!

Mag dan wel hopen dat er een echte Camplett achter komt te hangen  ::) ::) ::) ::) ::)
Dat staat erg goed achter een Volvo (sprak de man met ervaring  :eusa_whistle: :eusa_whistle: :angel: :angel:)

viking_in_shorts

Nou, je zweeds klinkt in ieder geval wel goed  :eusa_clap:  waar campeer je meestal dan?

Derks

Citaat van: matRRR op 20-04-2007 23:46:14

Een auto met trekhaak heeft, bij (intensief) gebruik van die trekhaak ook een zwaarder belaste aandrijflijn gehad, (lees: potentieel meer slijtage aan motor, bak en koppeling)

Ik denk dat het gebruik van de trekhaak wel meevalt, De gemiddelde trekhaak zit eronder vanwege de eenjaarlijkse trektocht naar Frankrijk. Ik denk niet dat de auto echt noemenswaardig te lijden heeft onder die 1500 km snelweg.

Ik heb zelf een afneembare trekhaak en heb denk ik de afgelopen 3 jaar, 5 keer een aanhanger gehuurd en in totaal 50 km mee gereden.


Gr derks

guillaume65

Ik begrijp dat ik problemen krijg met de welstandscommissie als ik de vouwwagen achter een 850 hang :laugh:

Ach ja, het geeft ons toch net iets meer kampeergevoel dan een caravan.

We beginnen onze vakanties meestal in Alingsås. We hebben vrienden bij Göteborg wonen, daar gaan we dan even langs.
Vanaf daar trekken we verder naar het noorden.  We hebben wel eens bij Enköping gestaan, vorig jaar op een prachtig plekje bij Ånge.
Het leuke is dat reserveren niet echt nodig is, dus we zien meestal wel waar we uitkomen.

Om nog even terug te komen op dat trekhaak verhaal. Ik zou denk ik een afneembare trekhaak zonder meer accepteren. Die zal inderdaad meestal gebruikt zijn voor de sleurhut.
Bij een vaste trekhaak is het mooi als je de achtergrond van de auto kent.

Chris

Welkom en veel succes met je zoektocht!!... Kun je dalijk lekker roffelen in Zweden ;D

FGG

Welkom op 't Forum.

Volgens mij was het destijds een optie om geen trekhaak te nemen, dus dat zal wel geen probleem zijn.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

guillaume65

Ah, vandaar T-5 ;D

guillaume65

Tja, dat was 2007.
Uiteindelijk is het een 2.5 10v geworden, waar we 8 jaar veel plezier aan hebben beleefd.
De wens om de Sierra te overtreffen (zie OT) is denk ik wel uitgekomen.
De auto heeft ons nooit laten staan en er zijn nooit grote problemen mee geweest. In die 8 jaar  EUR 3500 aan afschrijving is ook heel netjes.

Nu mag een Subaru ons gaan overtuigen van zijn kwaliteiten.

Het forum is en de afgelopen jaren een onmisbare bron van informatie geweest, waardoor ik ook zelf het een en ander aan de auto heb kunnen doen.
Aan de manier waarop hier met elkaar wordt omgegaan kan menig ander forum een voorbeeld nemen!

Het ga jullie goed,

Wim

confruo

Top Wim,

Hopen dat de Subaru net zoveel plezier geeft.  Zelf zat ik naar een 3 liter 2004 Outback te kijken.