Welke chip is dit?

Gestart door tijzio, 21-04-2007 13:05:26

Vorige topic - Volgende topic

Johann

RICA had ooit een kastje waarmee je 4 software standen in de ECU kon selecteren.

Zeg maar 1 x zuinig, 1 x standaard, 1x snel en 1 x ruig

Jeroentjuh

Citaat van: Johann op 21-04-2007 15:55:31
RICA had ooit een kastje waarmee je 4 software standen in de ECU kon selecteren.

Zeg maar 1 x zuinig, 1 x standaard, 1x snel en 1 x ruig

Yepz. zoals hieronder....(exZippo?)

Ronbroek

De lege socket is gebruikt als printplaatje, je ziet wel vaker dat er een grote chip of een kleinere ...(8?)dil ic in kan

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Lindert Bogers

chip rica en dan stand 4 ruig  ::) ::) ::)

Die chip die jij hebt lijkt wel uit een lays zak te komen  ;D

tijzio

Ok het zou best kunnen dat er zo'n kastje heeft gezeten. Ik heb zo'n soort draad wel eens intern zien lopen. Zit geen draaiknop meer aan (helaas).
Klinkt wel als een geinig systeem.
Maar goed, het lijkt me dus dat systeem niet meer werkt dan.
Maar even een domme vraag dan. Hoe werkt het dan nu? Noemen jullie de Motronic eenheid de ECU? Of zit deze juist daarop? Want ik neem aan dat je zonder ECU niet kan rijden?

thuur

Citaat van: Ronbroek op 21-04-2007 14:00:36
Een 4 bit D latch, tijdelijke binaire, dus 1 of 0, opslag tussen proccesoren of indicatieunits.

Geen idee wat ze met dit chippie doen in jouw auto, heb je extra metertjes oid ?

http://www.ortodoxism.ro/datasheets/motorola/SN74LS75D.pdf

De chip op de foto is inderdaad een doodnormale 7475. Die vind je ook in je cd-speler..

Wat je ziet is een leeg voetje waar een grotere chip in kan. De slecht gesoldeerde kabel duidt op een 'keuze' voor maximaal 4 standen (plus en min en 2 kabels voor binaire standen 0-0, 1-0, 0-1, 1-1).

Ik vermoed dat de vorige eigenaar de chip+schakelaar eruit heeft gehaald en deze 'resten' heeft laten zitten.

Mijn tip: weghalen die rotzooi, kan alleen maar voor storingen zorgen. Als je een echt chipje wilt, ga dan naar een echte tuner ;)

Gr 8)

Emiel

Standje 4 was vlammen....  :azn:

zopa

het is een Motorola chip van 40 eurocent, dus niet echt DE chip, je moet er dik honderd bestellen voor ze die sturen ;D

zie je ooit een SN nummer (serialnummer) op een chip, google die dan gerust ff, d8 eerst dis een zeer late 1 aprilgrap

ik kwam hier uit:

http://www.galco.com/scripts/cgiip.exe/WService=Galco-Web/WA/WCat/Catalog.htm?listtype=Catalog&search-part=SN74LS75N-MOTA
Tuut tuut tuut, de groetjes van Ruud

SIPS Master

Citaat van: Emiel op 21-04-2007 23:45:13
Standje 4 was vlammen....  :azn:

Die kwam bekend voor. Had ik ook in mijn 1e t5 zitten. Verschil tussen stand 3 en 4 was, zover ik het kon ontdekken, dat bij stand 4 de begrenzer uit geschakeld werd dus kon je verder dan 6000 toeren. Uiteindelijk begon dat klote kastje storingen te geven en ben ik naar RICA gegaan en hebben ze dat ding weggehaald en stand 4 in er standaard in geflashd.
Up the Irons!

SIPS Master

Zo zou het eruit moeten gezien hebben als die chip ernog op zat.
Up the Irons!

thuur

Da's een AMD  :eusa_shifty:

Heb er nog wel een stuk of wat rondslingeren hier... Nu nog een programma :eusa_think:

Gr ;)