Welke chip is dit?

Gestart door tijzio, 21-04-2007 13:05:26

Vorige topic - Volgende topic

tijzio

Aangezien ik een iets grotere turbo er op wil en wat dingetjes wil vernieuwen kom ik nu het volgende tegen. Mijn auto schijnt getuned te zijn en dat geloof ik wel. De druk loopt nu met 15G en kat op tot max 0,9 bar. Echter, ik heb de de ECU eens bekeken, maar kan niet ontdekken wie de auto getuned heeft.

Heeft iemand een idee of herkent hij dit werk gepruts?

Dit hangt dus in principe los naast mijn (Motronic) unit.

Ludo

Citaat van: tijzio op 21-04-2007 13:05:26
http://www.tijzio.nl/volvo/chip

Dit hangt dus in principe los naast mijn (Motronic) unit.

wat een voddenwerk:eusa_wall:
:evil:

een auto hoeft niet persé getuned te zijn om 0.9 bar te halen.

mehn

Volgens mij mist hier iets...zie ik lege voetjes?

Heb geen bril op op dit moment, maar MTB lenzen, zou het ook aan kunnen liggen  :angel:

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Jeroentjuh

Waar gaat die kabel heen? Draaischhakelaar in het interieur met 4 standen? ;D

mehn

Lijkt me zo'n systeem waarmee je snel van chip kunt wisselen.

XC60 D4 AWD:

@®-

Is dit niet de binnenkant van zo'n powerbox?

Ronbroek

Een 4 bit D latch, tijdelijke binaire, dus 1 of 0, opslag tussen proccesoren of indicatieunits.

Geen idee wat ze met dit chippie doen in jouw auto, heb je extra metertjes oid ?

http://www.ortodoxism.ro/datasheets/motorola/SN74LS75D.pdf

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Turbobiker

Maakt verder niet uit welke chip er in zit, een tuner kan ook die gewoon weer overschrijven.
De Tussenpaus

Ronbroek

Het is iniedergeval geen programmeerbare processor

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

M a r c

Ik zie alleen een lege socket....  :eusa_think: In ieder geval mag degene die dit aan elkaar "gebakken" heeft zich ergens gaan zitten schamen  :eusa_snooty:
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

tijzio

Ok duidelijk dat het niet top is  :eusa_wall:
Daarom ben ik ook het een en ander aan het aanpakken. Dit moet dus gewoon weer goed worden uiteindelijk. Maar heeft toevallig iemand een foto hoe het geheel eruit dient te zien (en dan vooral als het gechipt is)?
Ik ga eens uitzoeken waar dat draadje wat eraan hangt heen gaat.

mehn

Normaal gesproken is er helemaal niets te zien als je auto gechipt is. De standaard chip wordt geflashed (voorzien van andere software).

XC60 D4 AWD:

Turbobiker

Je ECU zit op een grotere printplaat. En standaard of gechipt kun je niet echt zien van de buitenkant. Alleen de behuizing is uit elkaar geweest en vaak is de chip los- en weer vast gesoldeerd. Niets van te zien dus. Wat dit ding is, is wat vaag, misschien heeft Jeroentjuh wel gelijk...
De Tussenpaus

Johann

Kijk even waar die draad heen gaat want volgens mij is dit zo'n 4 standen geval welke waarschijnlijk in de auto ergens is doorgeknipt en in de ECU waarschijnlijk uit de ECU gesloopt is en met van die zwarte plaktroep ergens buiten de ECU is vastgeplakt.

tijzio

Nou ff gekeken, maar gaat uiteindelijk aan de passagierszijde het dashboard in. Geen idee nog hoe het daar verder gaat. Vooralsnog heb ik geen extra meters of wat dan ook kunnen ontdekken buiten de extra turbodrukmeter om. Maar deze wordt (uiteraard) gevoed door een andere slang.

Citaat van: Johann op 21-04-2007 15:51:23
Kijk even waar die draad heen gaat want volgens mij is dit zo'n 4 standen geval welke waarschijnlijk in de auto ergens is doorgeknipt en in de ECU waarschijnlijk uit de ECU gesloopt is en met van die zwarte plaktroep ergens buiten de ECU is vastgeplakt.

Maar wat is zo'n 4 standen geval dan of wat zou hij moeten doen?