Ferrita :) mooie sound maar ? mag dat?

Gestart door Enno, 22-04-2007 12:14:16

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Ik heb sinds januari 2006  een Ferrita er onder hangen. Tot op heden geen spijt van gehad.

In eerste instantie was dat met de powerflex motorsteun. Die heb ik er onderuit gehaald, en heb er voor in de plaats de onderste steun (transmissie)  en de de schutbordsteun vervangen. De motorsteun bovenop de motor heb ik vervangen door een standaard steun van Volvo. De gemodiceerde steunen zijn gemaakt van polyurethane i.p.v. het standaard rubber.

In het najaar heel eventjes met standaard (versleten) steunen gereden. Toen had ik een heel bescheiden geluid. Nu rijd ik al weer een krappe 6 maand met deze set-up rond, en eigenlijk bevalt de sound me goed Last van vibraties heb ik niet meer zoals ik wel met de powerflex had. Zeker met warme motor maar ook op de snelweg produceert auto een "mooie en krachtige" sound. Ik vind het zelf niet storend, maar ik merk aan omstanders dat mensen meestal hun hoofd omdraaien als ik er aan kom rijden.

Hoe zit het met de "maximale"  geluidsproductie die een auto mag maken?

Ik ben sowieso wel benieuwd wat andere NA bereiders vinden van hun Ferrita.

)()()sT

Ik heb er zelf (nog) geen, maar ik vind sowieso de 850's met een sportuitlaag mega-mooi klinken. Het geluid is uiteraard al mooi, maar met sportuitlaat heeft ie echt een baard in de keel.

Of het mag, zo ernstig is het toch niet? Ik denk dat het geluid wat doordringender is en dat daarom mensen omkijken.

:eusa_angel:

BenC70ES

Mensen kijken uiteraard om om je sound zo lang mogelijk te horen...  :D Jij doet toch net hetzelfde als je een mooie sound hoort  ;)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Enno

er zijn niet zo veel auto's die een mooie sound produceren....het zijn meestal alleen de dure wagens..

volgens mij was het de aston martin waar ik vorig jaar achter stond....die ook zo'n mooie roffel produceerde bij stationair draaien.....de meeste gepimpte honda's die ik hier zie rijden produceren een iel, scherp geluid, niet de donkere tonen die een volvo kan voortbrengen

thuur

Voor motorfietsen zijn er duidelijk regels m.b.t. het aan dB dat geproduceerd mag worden (afhankelijk van motorinhoud).

Voor auto's heb ik enkel dit stuk gevonden:
http://www.uitlaten.com/home/nieuws.html

Gr ;)

Enno

Boeiend.....dus in principe is de uitvoerende controlleur instaat om een bekeuring uit te schrijven...

Wet is echter net...dwingend..als het geluids normen betreft...dus nooit hard te maken.

-D©©©L-

Citaat van: Enno op 22-04-2007 12:14:16De gemodiceerde steunen zijn gemaakt van polyurethane i.p.v. het standaard rubber.

Bedoel je de onderste motor steunen die je vervangen hebt ?

Misha

Ik heb een dergelijk iets, B5252S met Ferrita.
Vind het geluid van de uitlaat echt prachtig, vooral als je langere tijd 180 hebt gereden en de boel echt goed heet is.
Rond de 2000 toeren is de lage brom het best aanwezig, vanaf 4500 toeren roffelt het.
Niet té, en je kunt om de brom heen rijden als de omstandigheden ertoe nijpen.
Wel altijd diep aanwezig.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Enno

Citaat van: Misha op 25-04-2007 21:37:20
Vind het geluid van de uitlaat echt prachtig, vooral als je langere tijd 180 hebt gereden en de boel echt goed heet is.

Ruim een uur snelweg in NL....klinkt het goed...

autobahn in duitsland....klinkt beter...

Misha

Citaat van: Enno op 25-04-2007 23:08:22
Citaat van: Misha op 25-04-2007 21:37:20

Ruim een uur snelweg in NL....klinkt het goed...

autobahn in duitsland....klinkt beter...
Dat bedoel ik !
Gas klinkt ook iets beter dan benzine.

Enno

Citeer
Dat bedoel ik !
Gas klinkt ook iets beter dan benzine.

Gas beter dan benzine? ik vind juist benzine heftiger dan GAS......komt omdat de verbranding anders verloopt...motor loopt op GAS rustiger dan op benzine

Misha

Citaat van: thuur op 24-04-2007 23:43:51
Voor motorfietsen zijn er duidelijk regels m.b.t. het aan dB dat geproduceerd mag worden (afhankelijk van motorinhoud).
Lachen zeg.. Als er nou 1 club is die daar niets mee doet....

Taranis

Citaat van: Misha op 26-04-2007 12:34:07
Citaat van: thuur op 24-04-2007 23:43:51
Lachen zeg.. Als er nou 1 club is die daar niets mee doet....

Tja, zolang oom agent geen apparatuur bij zich heeft om het geluidsniveau te bepalen, geen idee heeft bij welk toerental ie moet meten en ik vind dat ie met z'n tengels van de gashendel af moet blijven, is er geen vuiltje aan de lucht. Laatst aangehouden tijdens een routinecontrole. Hij zat wel even te kijken naar de uitlaat (valt ook wel wat op) maar vond dat ie zo stil was (duuuh, zag ze van een eind staan, ff hoge versnelling). Toen ik vertelde dat de motor zo van de importeur vandaan komt en dat ie het wat mij betreft mocht checken bij Nimag, was alles in orde en mocht ik weer door 8)

Snellebaksteen

;D ;D Ik draai altijd zo snel mogelijk om als ik een controle zie staan, stel je voor dat ze geluidsmeet apparatuur bij zich  hebben.

Ziehier het binnenwerk van m'n uitlaat:

Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.