ief's avonturen in Oostenrijk

Gestart door ief, 22-04-2007 20:19:16

Vorige topic - Volgende topic

ief

Zoals menigeen weet gaan San en ik eind juni 2007 emigreren naar Oostenrijk.
Voor degene die het nog niet wisten, bij deze. ;)

Afgelopen januari mijn V70 2.5 20V at verkocht en rijdt nu tijdelijk in een 945 HPT, omdat het te duur werd om de V70 mee te nemen en in te voeren.

Kortom, ik ga dus kijken voor een andere roffel in Oostenrijk.
Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig wat jullie aanbeveling zou zijn om qua roffel te gaan kopen daar. Heb al diverse suggesties gehoord, maar raak af en toe het spoor bijster.
Ik weet, uiteindelijk bepaal ik wat ik koop, echter stel ik jullie adviezen op prijs.

Ik zal mij beperken, ook i.v.m. budget, tot een 855 of V70 classic.
Zal regelmatig ook naar NL sturen.
Benzine kost daar ca. 1 euro de liter en wegenbelasting kennen ze niet, wel de vermogens/KW belasting.

In de pol staan een aan tal favorieten van mij, hebben jullie echter een andere variant, post deze gerust.

Ben benieuwd en alvast dank voor jullie meedenken.
;)
Gr. Ivo.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Turbobiker

T-5 nemen en laten chippen, scheelt in de belasting...

Maar als je echt in de bergen gaat wonen (ik heb niet de moeite genomen op te zoeken waar het gat ligt ::) ) dan is de AWD een sterke aanrader... (en natuurlijk ook met chip ;D )
De Tussenpaus

-D©©©L-

Oostenrijk, daar rondcrossen in de winter en ook veilig naar nederland ?
V70xc 2.5T awd met chip en evt andere turbo (15G ofzo ?)
weinig vermogen op papier, voldoende onder de kap.

S. Brouwer

zou zeker een handbak nemen en geen automaat.
ben net terug van een week italie met s70 t5 aut. maar het afremmen op de motor is waardeloos.

in de L van een stijle berg af gaat te langzaam. of je zit hoog in toeren te rijden en als je je gasloslaat duikt hij weer terug in toeren. of in 3 en dan ben je net een ongelijd projectiel.

Achter mij reed m'n vader met zijn 850 10v en die had moeite om naar boven te komen waar ik zonder problemen omhoog toerde.

Dus awd met handbak zou het meest optimaal zijn. (met chippie)

Gmid

855 AWD 2.5T

Gewoon kopen, poosje mee rijden, op en neer naar NL, etc. En later een chippie laten zetten. Dan beleef je het hele gebeuren weer een keer opnieuw. Twee keer ervaring van een nieuwe roffel voor de prijs van één.

Enne.. Vooral omdat deze wagen niet in NL geleverd is, en je dus een extreem exclusieve auto hebt als je naar NL komt.
Volvo C30 '12

OMD

Hoezo een turbo?

Denk dat een 2.5 20v meer dan voldoende is...

viking_in_shorts

In tegenstelling tot s. brouwer zou ik je wel een automaat aanraden. De helling proef is een stuk gemakkelijker en het rijdt gewoon een stuk ontspannender. Gezien de sneeuw daar (heb ik ook wat ervaring mee) lijkt me een AWD prettige maar geen noodzakelijke luxe - winterbanden (en evt. kettingen) lijken me zeker zo belangrijk. Sinds we de C70 ernaast hebben (2,5 lpt MT) lijkt de 2,5 20v AT wat te missen in oempf. Weet niet zeker of dat met een 5-baks automaat al opgelost zou kunnen zijn.

R o b

Ik kwam met mijn T4'tje overal omhoog in Oostenrijk, dus heb voor de 855 T5R gekozen!
Ik weet dat "Volvo Just" in Zell am See er 1 heeft staan niet!? Kan ook een 855 T5 zijn trouwens, maar hij was wel lekker getuned........

(zelfs met diepe sneeuw vloog ik omhoog met goede winterbanden.....al de RWD's mercs en bwm's achter me latend haha)

FGG

Hoewel 't niet mijn persoonlijke voorkeur is heb ik toch voor de XC gekozen. Vind ik wel bij zo'n land passen. Kom je ook een beetje mee tussen alle Soeb's ;)

Citaat van: Turbobiker op 22-04-2007 20:24:12
(ik heb niet de moeite genomen op te zoeken waar het gat ligt ::) )

(en 't klopt ook nog)

;D

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Eugene

If it's not blown, it sucks...

Ben

Een XC natuurlijk.
Je gaat toch niet met een volbeladen voorwielaangedreven auto proberen om bergen op te rijden? Ja, op de doorgaande wegen gaat dat best maar ik ben met mijn 850 wel eens achteruit het pad bij het huis waar ik toen logeerde opgereden omdat dat vooruit écht niet ging. En dat was niet eens zo heel erg steil.

mehn

Nadeel van een AWD is dat het errug duur is als het stuk gaat. Dus ik zou gewoon het meest logische doen in dit geval ;)
Dat dat niet de "leukste" keuze is met de hoogste "funfactor" maargoed...  ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rayman

V70 2.5T (evt met AWD) met AT. FWD heeft mijn voorkeur. Prima allrounder met voldoende souplesse. Nautic blue uiteraard met licht (en vollederen) interieur.

R o b

Citaat van: Ben XC70 op 23-04-2007 09:38:00
Een XC natuurlijk.
Je gaat toch niet met een volbeladen voorwielaangedreven auto proberen om bergen op te rijden? Ja, op de doorgaande wegen gaat dat best maar ik ben met mijn 850 wel eens achteruit het pad bij het huis waar ik toen logeerde opgereden omdat dat vooruit écht niet ging. En dat was niet eens zo heel erg steil.

Zolang het voldoende hard vriest (min -5c) kom je bijna overal omhoog met goede winterbanden en fwd........ook beladen!
Alleen het laatste jaar was het teveel rond het vriespunt...maar zodra er geen laagje sneeuw en/of ijs (zonder steentjes) wordt het moeilijker inderdaad.

AWD lijkt me idd wat gevoeliger qua onderhoud en defectjes.

Ben

Citaat van: Ben XC70 op 23-04-2007 09:38:00
Een XC natuurlijk.

Dat was in de zomer! Met een zanderig wegdeksel, zand/steentjes op asfalt.