ief's avonturen in Oostenrijk

Gestart door ief, 22-04-2007 20:19:16

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Zag bekende oprit in fotoserie van Emiel ..

Is mooi erg geworden Ief !

Ter vergelijk hier een plaatje van vorig jaar vanaf de andere kant :

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Vertigo

hmm, krijg toch ook wel weer zin om weer een keer naar Rauris af te reizen als ik die foto's zo zie :eusa_drool:

pwassink

eeh Ief,

las net dit :

Vakantiegangers in Oostenrijk zijn overvallen door uitzonderlijk vroege sneeuwval. De weg tussen Salzburg en Karinthië is alleen nog te berijden met sneeuwkettingen. Enkele auto's zijn al vast komen te staan in de sneeuw. Veel toeristen gebruiken deze weg om de files voor de Tauerntunnel bij Salzburg te omzeilen

is dat die tunnel met die afslag erin ?
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

DirkT?

Citaat van: pwassink op 24-08-2008 01:29:25
eeh Ief,

las net dit :

Vakantiegangers in Oostenrijk zijn overvallen door uitzonderlijk vroege sneeuwval. De weg tussen Salzburg en Karinthië is alleen nog te berijden met sneeuwkettingen. Enkele auto's zijn al vast komen te staan in de sneeuw. Veel toeristen gebruiken deze weg om de files voor de Tauerntunnel bij Salzburg te omzeilen

is dat die tunnel met die afslag erin ?

Ik denk dat ze de Großglockner Hochalpenstraße bedoelen.
En zo raar is sneeuw op die panorama-pas niet.

Freakybaby

Die Großglockner Hochalpenstraße is erg leuk.. Zeker na 21 uur  :evil:

Nu al sneeuw is wel heel erg vroeg  :o
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

RRRRR_Ramon

Mooi geworden Ief dat erf, heel netjes.

Nu iedere zaterdag grins harken natuurlijk......  ::)  ;D
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

R o b

Zo da's een mooi huisie! Goed gedaan Ief en family!  :eusa_clap:

Ben ook al weer aan het boeken in het mooie Leogang....eens kijken of er nog een appartementje vrij is rond week 51 en 1  :D

ief

Citaat van: R o b op 26-08-2008 11:09:46

Ben ook al weer aan het boeken in het mooie Leogang....eens kijken of er nog een appartementje vrij is rond week 51 en 1  :D
Ik hoop het voor je kerel, hier in Rauris zit het echt helemaal vol.... :-\
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

R o b

Citaat van: ief op 27-08-2008 10:03:29
Citaat van: R o b op 26-08-2008 11:09:46

Ik hoop het voor je kerel, hier in Rauris zit het echt helemaal vol.... :-\

Net gebeld.....heb toch weer een plekkie...........joehoeoe! :)  ;D

ief

Het is alweer even geleden dat ik hier gepost heb, met andere woorden hoog tijd voor een update.

Na het ruim 2,5 maanden durende herstel van de opratie aan mijn hand, kreeg ik eind augustus weer groen licht van de heren en dames medici om te gaan werken.
Op dat moment was ik werkzaam bij een dakdekkersbedrijf in Rauris en wilde natuurlijk dolgraag weer wat gaan doen. Helaas kwamen mijn werkgever en ik er al snel achter dat de kracht in mijn hand nog lang niet was wat het zou moeten zijn.

Mijn dakdekkerscarriere zou spoedig tot een einde komen..... :-[  Ik had het er prima naar mijn zin gehad en baalde dus stevig. Het kwam er dus op neer dat ik wederom op zoek kon naar ander, en dit keer passend werk.  Als je bedenkt dat er van een ziektewet uitkering in oostenrijk niet te leven valt, was er dus wel enige haast geboden.

Ik had ooit gezworen nooit meer in de horeca te belanden, maar ja, daar heb ik zo'n beetje alle denkbare diploma's van en de daarbij behorende ervaring. Dus toch maar weer eens voorzichtig gaan neuzen in de diverse vacaturebanken alhier.

Maar eens een profiel ingevuld met allerhande bijlages en binnen 1 dag stroomde er al diverse reacties binnen. Om een lang verhaal iets in te korten.....ik ben dus bij een hotel in Zell am See terecht gekomen en heb daar van begin september tot einde seizoen (18 oktober jl.) als bar manager kunnen werken. Ik heb het daar goed naar de zin gehad en het verdiende ook leuk.

Ok, maar wil ik hier werken in het winterseizoen? Dagelijks door de sneeuw 34 km enkele reis woon/werk.... :eusa_think:....en dan met pech nog 2 x sneeuwkettingen moeten omleggen/verwijderen? Geloof me, dat is geen pretje bij temperaturen onder 0. :eusa_snooty:

Het mooiste zou natuurlijk weer een baan in de direkte omgeving van Rauris zijn.
Tijdens mijn dakdekkersperiode had ik gewerkt aan nieuwe appartement gebouwen in Rauris. Deze zijn onderdeel van een dit jaar te openen 'mountain Resort' . Er zijn in totaal 300 appartementen waarvan de helft permanent voor de verhuur is bestemt. Daarbij een compleet welness gedeelte en Bar met toebehoren.

Toeval wil dat Sandra gebelt werd door de eigenaar van het complex, omdat ze in het verleden al eens was langs geweest om te kijken of er mogelijkerwijs een leuke functie voor haar in zat.  Al gauw had ze een gesprek en werd ze aangenomen als hoofd receptioniste in het nieuw te openen Mountain resort in Rauris.

Zo kwam ik dus ook snel in beeld bij de beste man en kwam snel de uitnodiging voor een gesprek. Mijnheer was op zoek naar een ervaren Horecaffer die de leiding op zich wou nemen en de boel met het nodige personeel wil gaan draaien.

Op mijn lijf geschreven dacht ik en na de financiële perikelen te hebben doorgenomen ben ik akkoord gegaan en begin ik ook 1 december in het nieuwe resort. :eusa_dance:

Maar wat doe je dan van 19 oktober tot 1 december?

Thuis zitten? Nee!

Ik wilde eigenlijk gewoon door blijven werken....echter voor 1,5 maand werk zoeken is tamelijk lastig als de meeste bedrijven gewoon dicht gaan. :eusa_think:

Tijdens mijn laatste bezoek aan Nederland in september jl. kwam ik in contact met een medewerker van VW/Audi en die opperde het idee om naar Nederland te komen voor die periode en bij hun te komen werken. Zo geschiedde en ben ik nu al 4 weken in Waalwijk werkzaam bij de afdeling Fleet. Nog 1 weekje te gaan en dan vertrek ik Zondag 23 november a.s. weer naar huis. Zo heb ik de boel weer netjes voor elkaar en vallen er geen financiële gaten.

De eerste sneeuw is alweer gevallen in Rauris en ik ben klaar voor mijn nieuwe uitdaging. Let the good times roll!! ;D

Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

Laserblue

Dus nu ben je ook op je werk de baas?  :eusa_whistle: ;D

geintje!

gefeliciteerd met jullie nieuwe banen  :eusa_clap:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Domaso

Veel succes in jullie nieuwe banen.
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Marc O.

Gefeliciteerd en succes met jullie nieuwe jobs!
...The Nile isn't just a river in Africa...

DirkT?

Gefeliciteerd en beide veel plezier gewenst bij deze nieuwe loopbaanontwikkelingen!

Ben

Dat ziet er goed uit Ief!
Heb je al wat plaatjes van je nieuwe werkplek?