Spatlappen (de-)monteren

Gestart door Frans 50, 25-04-2007 22:25:56

Vorige topic - Volgende topic

Frans 50

Wie kan mij vertellen hoe je die kleine kunstsof spatlapjes aan de voor spatborden los kan maken.
Ik zie wat onregelmatigheden onder een van die dingen, de lak is daar door geschuurd en er zit een klein beetje roest.
Nu, omdat netjes in orde te maken is het handig dat ik dat ding er af heb.

Misha

Bij de dealer speciale popnagels halen, en de oude losboren.
Zelf weten of je ze weer opnieuw monteert, zonder is mooier (imho)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Frans 50

Citaat van: Misha op 25-04-2007 22:29:36
Bij de dealer speciale popnagels halen, en de oude losboren.
Zelf weten of je ze weer opnieuw monteert, zonder is mooier (imho)
Okay het zijn dus one way popnagels... Ik wil die dingen toch laten zitten 't hoort op deze auto..
Maarrrrrrrrr bedankt voor de info. toppie

Marc O.

Hhhmmm.....ik kom er naar aanleiding van dit topic achter dat ik rechtsvoor ook zo'n lelijk ding heb hangen maar linksvoor niet. Mooie reden om dat ding rechts er ook maar vanaf te halen.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elianmars

Citaat van: Marc O. op 25-04-2007 22:47:48
Hhhmmm.....ik kom er naar aanleiding van dit topic achter dat ik rechtsvoor ook zo'n lelijk ding heb hangen maar linksvoor niet. Mooie reden om dat ding rechts er ook maar vanaf te halen.

En dan maar hopen dat er geen roest achter zit.......

Marc O.

Citaat van: elianmars op 26-04-2007 00:45:27

Kom kom, onze roffels roesten toch zeker niet?  :-\

ed

Haal ze er maar af. Bijna zeker dat het er (gaat) roest(en).
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Marc O.

Als er nog geen roest zit, wat kan ik dan het beste doen om te voorkomen dat ie alsnog gaat roesten?

Misha

Citaat van: Frans  50 op 25-04-2007 22:42:15

Okay het zijn dus one way popnagels...

???
Zijn die er ook in een andere dan one-way uitvoering ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Frans 50

Dat is mooi balen want dat onze roffels niet roesten is niet helemaal waar.  >:(
Goed de reden van mijn vraag is ...... ER ZIT DUS WEL ROEST.. precies op de overgang plastic.... spatbord, een streepje van 3 mm breed. en 5 cm lang.. is door gesleten.
Inmiddels heb ik de losse verf weg gehaald en het metaal al behandeld.. (was gelukkig nog niet erg aangetast)  moet het nu nog afwerken met primer en lak.
Zit nu toch wel te overwegen om die dingen er af te halen...
Er mist momenteel een popnagel en daardoor kon de achterrand tegen het spatbord aan trillen.  :eusa_wall:
Goed eerst maar even de zaak opknappen , kan er bij zonder dat ding er af moet. Hij is makkelijk iets naar voren te drukken.
Zal eens kijken met de extra popnagel of hij dan nog de lak raakt.  :eusa_pray:

Frans 50

Citaat van: Marc O. op 26-04-2007 09:10:28

Kom kom, onze roffels roesten toch zeker niet?  :-\

Hoezo niet roesten, dan toch maar even een paar kiekjes...
Dit vond ik onder de sierstrip van de achterruit.
De hotspot Voor.....behandeling

Hotspot na behandeling..

De sierstrip met een dikke laag vasaline weer terrug geplaatst..Heeft het weer in iedergeval iets minder grip op de lak.

Spatbord, net met roestwerend middel bewerkt.

Bewerkt met roestwerend middel, primer en lak...

Verder heb ik de auto op bokjes staan, ben bezig met de trekhaak te ontroesten, een helft heb ik klaar moet de uitlaat kant nog doen... morgen maar. ;D

ed

Plak er van die plastic bescherm plakkertjes op. Deze zitten in elk geval wel op de X70, op de 850 weet ik niet. Deze moeten het schuren van de spatlap opvangen. Als je deze regelmatig vervangt moet het roesten tegen te houden zijn.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

cas

nou heb ik mijn mudflaps ook binnen, en ik lees de beschrijving....jajaja.... ook hiervoor heb je een beschrijving hoe je de drie popnagels moet doen....

het volgende wordt gemeld...

bij voertuigen voorzien van turbocompressor of automatische versnellingsbak moet men een stuk uit de flaps snijden bij het linkerspatbord.

????? voor ik ga passen, kan iemand me vertellen WHY??

er zal ontgetwijfeld iets in de weg zitten, maar wat dan? zo met het blote ook zie ik het niet zo 1 2 3....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

daytonawim

Ik heb geen idee, bij de S70 T5 heb ik ze voor gewoon vervangen en er niets aan gedaan.

Maar let wel op bij het uitboren van de popnagels, een zit een beetje hoe*** in het spatbord vast.

cas

oja, sorry vergeten te vermelden, het gaat om een extra set voor achter.... ik zal inderdaad wel oppassen, uitschieten is niet fijn of te ver doorboren...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....