stoelverstelling 1e generatie

Gestart door reyndert, 12-05-2003 11:55:17

Vorige topic - Volgende topic

reyndert

Ik rij een 1e generatie 850 glt en vraag me af of de bestuurdersstoel ook in hoogte te verstellen is?  Er zit een hendel rechts maar die doet alleen tilten van voor naar achterover. Volgens carbase moet het kunnen, maar hoe??

Joris_Scholte

Hoi Reyndert,

Ik rij zelf een 1e generatie GLE, en met die hendel rechts(de tilt-hendel, zeg maar) kun je door eerst voor en dan achter omhoog te tilten (of andersom, wat jij leuk vindt) je zitting in hoogte verstellen. Het is een beetje omslachtig, maar zelfs mij is het gelukt.

Groeten Joris

reyndert

aj, ben bang dat de hoogteverstelling dan kapot is, dat werkt namelijk niet meer...iemand tips?

Reitse

Reyndert.

De hendel kan je naar boven trekken maar ook naar beneden duwen. Uit ervaring weet ik dat het makkelijker is om even buiten de auto te gaan staan om de stoel in te stellen. Zeker als de stoel achter helemaal naar beneden staan is het vrij lastig om die weer wat de lucht in te krijgen.

denkweb

Uitstappen en de handel eerst naar voren duwen en dan naar achteren, dan springt die vanzelf weer in de hoogste stand.

Dan ga je zitten en laat je je eerst voorzichtig achterover kantelen en daarna voorover tot je goed zit.

Succes verzekerd!

Reitse

Hmm.. bij mij springt die stoel niet meer uit zichzelf...

reyndert

Het is gelukt, rijden op niveau is nu mogelijk!  Iedereen en vooral Joris Scholte, Reitse en DenkWeb bedankt voor de reacties! Was deze werkdag maar vast afgelopen... :P