verlagen van mijn 850

Gestart door Gijs850, 28-04-2007 10:33:45

Vorige topic - Volgende topic

Gijs850

zie je... daarom ga ik voor -2,5 cm en hou ik het voorlopig ff op de 16" persus. Ik hoorde gisteren dat die imitatie titans trillen tot je er gek van wordt. Hangt denk ik van de fabrikant af. verlagen dus zo'n 4 uurtjes totaal --> 350 euro bij d'n dealert. iemand een goedkoper adres?

Sbv

Verenklem(spanner) kan je eventueel bij Boels huren vor een paar euro per dag. Ik heb ze onlangs gekocht bij Brezan voor < €50. Het is voor wel zelf te doen, alleen niet zonder veren spanner. Achter schijnt zo gebeurt te zijn, kan zonder spanner.
Ik denk dat je voor ca 2-3 uur bezig bent.
Als je het wilt laten doen, informeer eens wat bij bedrijven die in verlagingssets doen en banden etc.
Welke regio woon je ?

animalT5R

Heb eventueel ook een paar verenklemmen voor je te leen,en kom uit Heerhugowaard.
Als je ze nodig heb,PB maar even  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

@®-

Voorkant heb ik gedaan in 40 minuten per kant, het scheelt wel dat ik het op de zaak heb gedaan en dat ik een luchtsleutel tot mijn beschikking had.
Achter heb ik nog niet gedaan omdat mijn achterkant niet hoog staat, maar zover ik kan zien kan je die met een verenspanner er zo tussen uit pakken als je de bout van de veerschotel hebt losgedraait.

Citaat van: @®- op 28-04-2007 22:47:05
Citaat van: )()()sT op 28-04-2007 14:52:13
Bij de 40 mm. vallen de wielkasten (vooral voor) netjes om een band...
Ik heb Apex veren maar mijn wielkasten vallen niet echt netjs om mijn band heen, ze worden nu passend gemaakt door mijn banden  :o . Oftewel mijn banden raken mijn wielkast randen, en dat zonder spacers en een banden maat 215/45R17
Dit probleem heeft zich deze week opgelost.
Ik ben op vakantie gegaan en moet 350 km heen rijden, toen ik aan kwam was alles netjes weggesleten.
Achteraf gezien was het maar milimeter werk, want ik had verwacht dat er een gat in het scherm zou komen maar dat is niet het geval. Ik denk dat het komt omdat ik vrij hoekige banden heb op de vooras (op de voorwielen is mijn wang recht en haaks op het loopvlak, bij de achterbanden is dit veel ronder.

Gijs850

ik woon in de kop van Noordholland ff boven Alkmaar.

kyro

wil na de winter m,n tdi die wat hoog op de pootjes staat,
wat verlagen en zetten op 16" velgen met banden maat 205/50/16

heb opgemeten op dit moment van hart wiel tot wielkast-rand
is voor 37 cm en achter 38 cm  met bandenmaat 195/60/15

om toch nog wel wat comfort over te houden, zou ik de kenners is willen vragen
wat de "best solution" is ?

verder is m,n auto voorzien van nivomats !
spelen die verder ,n rol i.c.m. verlagen ?
(moeten ze verwijderd worden evt ?)

het betreft 'n 98er S70

thuur

Hoe lang stond de auto al stil toen je de achterkant hebt gemeten? Nivomats zakken altijd nog wat "na".

Als je wilt verlagen met nivomats kom je ze aan het vervangen. Wat op zich best zonde is als ze nog prima functioneren, m.i.

Gr ;)

kyro

Citaat van: thuur op 11-10-2007 19:39:33
Hoe lang stond de auto al stil toen je de achterkant hebt gemeten? Nivomats zakken altijd nog wat "na".

Als je wilt verlagen met nivomats kom je ze aan het vervangen. Wat op zich best zonde is als ze nog prima functioneren, m.i.

Gr ;)

stond toch alweer 'n uurtje of 3 buiten te kijken !!
net nog is ff 't latje erlangs gehouden ! 38 it is !

heb inmiddels al een gebruikte set aangeboden gekregen
veren, dempers, sport nivomats !!

m,n meiske vind 't prima, als 't potje weer aangevuld is !!
(ik opper nog: als jij nu is wat extra uurtjes maakt  :eusa_think:
oeiiiiiiii :eusa_doh: ;D

ach, de winter door is prima !!

devonius

Even een heel oud draadje opgraven. Omdat hier veel ervaringen staan over verlagen, vind ik het wel passend om mijn vraag hier te plaatsen.
Ik overweeg een setje apex veren aan de voorkant van mn v70 tdi. Bandenmaat zomer is 215-40(of 45)-17 immi pegs.
Wat ik zo lees heeft het merendeel geen last van aanlopen. Maar omdat een diesel volgens mij in de neus zwaarder is, ben ik benieuwd of mensen met een diesel hiermee ervaring hebben. De apex veren zouden zo een 35 a 40 mm verlagen.

Mvh

Moet wel lukken, ik heb 225/45 R17 en 2cm verlaging. Dat loopt ook nog niet aan.
XC90 D%
855 T-5
Renault Trafic
Beta Tools

www.facebook.com/mvhtd

devonius

Die apex gaan nog wel 1,5 cm lager (volgens de specs). Maar mn banden zijn weer iets smaller.
Ga t gewoon proberen. Dat is de beste manier om erachter te komen :-)

blastaway

kan me niet voorstellen dat het niet past.
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km

devonius

Dan gaan we er gewoon voor! 850 estate en v70 zijn identiek qua vering toch (ophanging, schotels etc)?