verlagen van mijn 850

Gestart door Gijs850, 28-04-2007 10:33:45

Vorige topic - Volgende topic

Gijs850

goedemorgen roffelaars,

even een stel dat vraag: stel dat ik de pegasus velgen er onder zet , dan is het natuurlijk mooi om de auto een beetje te verlagen. Nu zie ik eigenlijk alleen setjes die de boel met 40 mm naar beneden halen en dat vind ik iets te veel van het goede. Zijn er ook verlagingssets van bv 2,5 of 3 cm?

bedankt!

-D©©©L-

Je stuurt zo te zien in een 2,5 10V handbak.
Die is lichter dan zware een turbo/automaat, de opgegeven 40 mm verlaging zou je best wel eens niet kunnen halen met jou auto. Er  is erg veel geschreven over de eigenschappen van verlagingsveren van bijvoorbeeld Intrax, H&R, eibach en apex. Zoek eens op deze namen en bedenk daarna wat je wilt qua. stugheid, bocht gedrag etc. Er bestaan ook nog originele verlagings veren, die zouden ca 20 mm doen.
Verlagen gaat in veel gevallen ten koste van het comfort, een "plattere" band ook. Je krijgt er wel een portie wegligging voor terug.

De 10V van mijn ega staat ook op persus, met 205/55r16 banden, aan de voorkant standaard veren/dempers en aan de achterkant t-5r nivomats/veren. Deze auto is echt aanzienlijk comfortabeler dan mijn 850R die op een "standaard" R onderstel staat. Als ik achter mijn ega aanrijdt in de stad, kan ik haar niet bijbenen. De 10V pakt hobbeltjes zo lekker en makkelijk, dat gaat met de R niet goed.
Op de snelweg is het andersom... ik vind het weggedrag van de R dan echt de voorkeur hebben (mag misschien zelfs nog wel iets stugger).

Overigens vind ik onder een groene en blauw/groene 850 de persus velgen 1 van de mooiste.
De champagne kleur komt echt heel mooi uit. 

Gijs850

het gaat mij niet zozeer om het comfort aangezien er misschien 4000 per jaar mee gereden wordt. Ik hoef geen auto die strak de bocht omgaat. Ik vind alleen 4cm teveel van het goede denk ik. De persus velgen zijn idd mooi. Is het geen optie om alleen te verlagen en de velgen dus niet te vervangen? Of staat dat niet mooi denk je.

-D©©©L-

wil jij eens het volgende opmeten:

Van het exacte midden van het wiel (naafdop) tot onderkant spatbord rand (het metaal). voor en achter.

markwinterman

je moet bij hunter de veren van een T5-R bestellen die laten de auto ong 2,5cm zakken
anders als je verlagingsveren besteld zakt ie 4cm.
kijk maar naar mijn foto dat is 4cm met 215/40/17 banden

Gijs850

33,5 cm achter 37 cm voor

wat zal dat kosten? een setje R veren?

Gijs850

@ Mark, heb je geen grotere foto?

)()()sT

Ik vind persoonlijk die (opgegeven) 40 mm. perfect, waarmee de auto netjes zakt zonder al te veel comfort in te leveren.
De mijne stond op originele veren en dus erg hoog. De zilvere staat op Volvo-verlaging en was al beter dus... (zie plaatje in mn sig.)

Bij de 40 mm. vallen de wielkasten (vooral voor) netjes om een band...

En... volgens mij haal je idd. die 40 mm. niet... Hij zakt wat na, maar echt de volle 4 cm. is ie bij mij niet gezakt.

Gijs850

als ik dan zo'n standaard setje R veren bestel die dus 2,5 cm zakken dan zal in de praktijk met mijn relatief lichte auto de boel misschien 1,5 of 2 cm zakken. aan de andere kant lees ik ook dat ze nog een beetje 'nazakken' nadat de veren zijn geplaatst.

toch maar die 4 cm doen denk ik icm 17' 215/45 banden. Iemand daarvan een plaatje?

ed

Citaat van: )()()sT op 28-04-2007 14:52:13
En... volgens mij haal je idd. die 40 mm. niet... Hij zakt wat na, maar echt de volle 4 cm. is ie bij mij niet gezakt.
Jouw auto is door de jaren al een cm of wat gezakt. ten opzichte van een nieuwe haalt ie dat wel.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

)()()sT

Ed,

Daar heb je helemaal gelijk in ;)

Foto met 16" 205-50 heb ik wel even voorhanden:

17" komt binnenkort  :eusa_whistle:

@®-

Citaat van: )()()sT op 28-04-2007 14:52:13
Bij de 40 mm. vallen de wielkasten (vooral voor) netjes om een band...
Ik heb Apex veren maar mijn wielkasten vallen niet echt netjs om mijn band heen, ze worden nu passend gemaakt door mijn banden  :o . Oftewel mijn banden raken mijn wielkast randen, en dat zonder spacers en een banden maat 215/45R17

ed

Dan heb je geen originele velgen. Waarschijnlijk een te lage ET waarde.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

@®-

Citaat van: ed op 29-04-2007 00:06:22
Dan heb je geen originele velgen. Waarschijnlijk een te lage ET waarde.
Canisto's zijn toch wel redelijk origineel dacht ik, en hebben gewoon ET 43.

Gijs850

da's wel typisch want ongeveer iedereen hier heeft 17'' eronder zitten maar heeft die klacht niet? ik kan bij Hunter aan imitatie pegasussen komen maar heb ik dan niet hetzelfde probleem? bandenmaat is ook 215/45/17 dus in theorie zou ik dan ook dat probleem hebben. Dan toch maar -2,5 cm verlagen met R veren?