SC901 leest geen kopieerde CD's meer

Gestart door Bert 02.02.159, 12-05-2003 19:16:15

Vorige topic - Volgende topic

Bert 02.02.159

Ik heb een SC901 radio/CD speler en tot nu toe was ik er zeer tevreden mee. Echter sinds een paar weken leest-ie geen zelfgemaakte CD's meer. Aan de CD's ligt't niet, want in iedere andere speler (ook in auto's)  waar ik ze in stop doen ze het wel. Met gekochte CD's nog geen problemen. Iemand een idee wat ik er aan moet doen?

Bert

micdee

Worden de CD's nog steeds met de zeflde brander gebrand?? worden ze nu op een andere snelheid gebrand?
Helaas ben ik niet op d hoogte van de types en de leeftijden, dus hoe oud is je radio/ CD speler?

Rene

Kan inderdaad liggen aan snelheid van branden.
Probeer het zo langzaam mogelijk.

martijn.

Daarom heb ik hem weggedaan,geluid is super maar dat ie geen gekopieerde cd kon lezen was voor mij de druppel.

Mvrg

Rene

Heb zelf de SC 900, maar mijn zelfgebranden cds doen het gewoon.

denkweb

Kan goed liggen aan de kleur (onderzijde) van de gebrandde CD's of aan een vuile lens van de CD-speler (wattenstaafje met alcohol of nagellakremover, of 'schoonmaak-cd').

Bert 02.02.159

Ik denk dat ik dat schoonmaken maar eens ga proberen. Ik rijd nu sinds 1998 met SC900/901 en tot een maand geleden deden de gebrande CD's het altijd wel. En ook nu doen ze het in de SC805 van de kanarie en in de Grundig van de Golf wel!
Maar ja, waar vind ik dat lensje nou in de SC901?

Bert  

Serge

Ik heb zelf een SC805 en voor een goeie zelfgebakken CD kies ik voor een goed merk CDR.  Ook niet alle branders leveren dezelfde kwaliteit af, helaas.  Branden bij lagere snelheid helpt.

Sommige van mijn oudere, el cheapo (merkloze) CD's weigert ie gewoon nog af te spelen, terwijl TDK's en Sony's feilloos blijven werken.

Mijn 2 eurocents.
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Danny

Toen ik mijn SC-900 kocht had ie ook problemen met zelf opgenomen CD's, ik heb de laser schoongemaakt en daarna geen problemen meer gehad, bij een CDR word er meer van de focusering gevraagd en als de lens vervuild is heb je al snel 'n probleem, ik kan de CDR's gewoon met 16-speed opnemen.
Je moet de bovenkant van de unit eraf schroeven en dan zie je de bovenkant van de CD-unit, gebruik wat alcohol en een wattestaafje en maak de lens zeeeer voorzichtig schoon en niet teveel drukken.
Een pluisvrij doekje is beter, maar dan kun je er vrijwel niet bij! Geef het even de tijd om te drogen.

KIM

Als het schoonmaken niet helpt:
Koop een merk CD (Philips werkt bij mij altijd goed)
Als je een cd bakt, doe dit dat met de disc at once functie
Sluit de CD altijd af.
Nu zullen er weinig CD spelers zijn die problemen opleveren.

Bert 02.02.159

Danny,

Ik heb 'm n u naast me liggen met de bovenkant er af geschroefd. Maar waar zit nu de lens? Het lijkt wel alsof ik aan de bovenkant 2 lensjes zie, maar dat kan toch haast niet? Dan zou de wisselaar de CD's op z'n kop moeten draaien?? Ik zou denken dat de lans onder de wisselaar moet zitten, maar daar zie ik niets want daar zit het "laatje" voor??? Help me alsjeblieft.

Bert

Bert 02.02.159

Wauw waanzinnig! 't Is gelukt! Hij leest ze weer als nooit tevoren. Inderdaad, die lens zat dus ergens helemaal onder! Nauwelijks bij te komen. Uiteindelijk gelukt met wattenstaafje verlengd met schroevendraaier! Maar 't resultaat is perfect.

Al die tips over branden waren zeker nuttig, maar in mijn geval niet van toepassing omdat-ie het wel altijd gedaan had met dezelfde CD's.

Dank allemaal.

Bert

Danny

Ik ben blij voor je dat het gelukt is :D

Boom

klote is nu dat je de auto 2 uur op kontakt moet laten staan om de radio weer te laten werken :-\
Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Bert 02.02.159

Boom,

Dat kan ik niet volgen. Bij mij was't radio eruit. schoonmaken en radio er weer in. En gewoon weer spelen (nadat ik de code had ingetypt........)