Heb een S70 2.5 tdi aangeschaft.

Gestart door Gunnar, 02-05-2007 10:10:49

Vorige topic - Volgende topic

Gunnar

De 850  verkocht en voor 1000 euro meer heb ik nu een volvo S70 van 1997 met 205.000 km, volledig onderhoudsboekje, top line optiepakket en perfect interieur en exterieur. Enige dat nog moet gebeuren is airco bijvullen (klikt 4 keer per minuut aan en uit).

400 km gereden op 2 dagen aan 7.9 liter verbruik gemiddeld, daarna aceton in de tank en nu zit ik op 6.5 met zelfde trajecten en snelheid.
(Ik geloofde dat aceton gedoe niet echt, maar nu wel)

Wel cool eigenlijk met de oz hydra 17 inch velgen die eronder zaten.
Heb de banden van mijn mass italy's eraf laten halen en op de hydras laten zetten (banden waren vooraan versleten).

De mass italy velgen zal ik binnenkort hier wel even met foto te koop zetten.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Gunnar

Ik zal dit weekend wat fotos nemen.

Trouwens, heeft iemand een link of goed adres voor chiptuning voor deze tdi?

Ik kan obdII uitlezen en eventueel als er iemand een goede file heeft hem er met kwp2000 inflashen.
+32488868381

Marc O.

Welkom, en met slechts €1000 bijbetalen klinkt het als een goede deal. Over dat 4x per minuut in-/uitschakelen van de airco zou ik me geen zorgen maken. Volgens mij is dat redelijk normaal, misschien zelfs aan de lage kant (bij mij doet ie dat een keer of 8 per minuut).
...The Nile isn't just a river in Africa...

Jeff

Citaat van: Gunnar op 02-05-2007 11:40:12

Ik kan obdII uitlezen en eventueel als er iemand een goede file heeft hem er met kwp2000 inflashen.

Probeer hun eens :P

http://www.rica.nl/ of http://www.europeantuning.nl/  ;D
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Gunnar

Dat aan en uitschakelen vind ik HEEL vervelend, vooral omdat er bij het cruisecontrol rijden telkens een klein schokje voelbaar is.
Hoe dikwijls mag een goed afgevulde airco aan en uitschakelen?
+32488868381

onnaj

Allereerst welkom op deze site! Wil je vooraf veel plezier wensen met je S70 TDi, ik heb er heerlijk mee gereden. En ik reed gemiddeld zonder aceton ca. 1:14.  :P

CiteerIk kan obdII uitlezen en eventueel als er iemand een goede file heeft hem er met kwp2000 inflashen.

De TDI met het motormanagement MSA 15.7 ken wel een OBDII stekker, maar is niet uitleesbaar met een normaal OBDII programma. Hij is niet OBDII compliant. Ik heb hier zelf ook alles voor geprobeerd. Het enige programma wat werkt om uit te lezen is vol-fcr. Echter over zelf files flashen in de tdi kan ik heel kort zijn, dit gaat niet lukken met bovengenoemd motormanagement.

Ik zou zelf kiezen voor rica, die chip geeft heel veel meerwaarde en het verbruik blijft nagenoeg het zelfde. European Tuning heeft volgens mij tot op heden alleen nog maar powerboxen voor de tdi (correct me if wrong).

thuur

Citaat van: Gunnar op 02-05-2007 14:02:46
Dat aan en uitschakelen vind ik HEEL vervelend, vooral omdat er bij het cruisecontrol rijden telkens een klein schokje voelbaar is.
Hoe dikwijls mag een goed afgevulde airco aan en uitschakelen?

Het kan ook zijn dat je pomp te zwaar draait. Kijk eens in het Airco-board, daar staat een draadje hierover.

Gr ;)

Gunnar

Gisteren even naar mijn oom gegaan, die geeft les automechanica in een school en heeft vroeger nog ijskasten hersteld.......

Gratis airco bijgevuld, duurde exact 5 minuten. Er zat blijkbaar niet zoveel koelmiddel meer op, sticker van laatste onderhoud airco was 60 000 km geleden.
Nu schakelt hij nog aan en uit, maar maar zelden en enkel als de auto binnenin koel is.

Daarna heb ik thuis mijn bekabeling voor laptop en touchscreen etc eringelegd.
Gps muis zit netjes in de achterkant van de passagiersstoel weggewerkt, en geeft gemiddeld 8 satelieten ontvangst.
Ik heb de originele radio onderaan geplaatst en mijn touchscreen zit in de din erboven weggeklapt. Bij het aanzatten van het contact komt het er automatisch uit en draait voor de aircobediening.
Laptop zit onder de passagiersstoel, is nu wachten op mijn fm modulator om het geluid via de radio te laten komen.

Aansturing van on-off van laptop zal gebeuren via een modem-reset print die ze hier bij het bedrijf waar ik werk ontwikkeld hebben voor hun led-lichtkranten.

Fotos volgen dit weekend.
+32488868381

Turbobiker

Citaat van: Jeff op 02-05-2007 11:59:25
Citaat van: Gunnar op 02-05-2007 11:40:12

Probeer hun eens :P

http://www.rica.nl/ of http://www.europeantuning.nl/  ;D

MTE doet geen diesels... Dus wordt al snel RICA. Fasttech is eventueel een optie, maar zit nog wat verder weg.

Ben heel benieuwd naar de foto's, zeker van de velgen en van het interieur :eusa_pray:
De Tussenpaus

Marc O.

Citaat van: Gunnar op 03-05-2007 10:00:33
is nu wachten op mijn fm modulator om het geluid via de radio te laten komen.

Houd er rekening mee dat het geluid via een FM modulator verre van ideaal is, veel ruis of andere verstoringen kent en dat je regelmatig van frequentie zult moeten wisselen. Is mijn ervaring althans. Tenzij je er eentje kunt "pimpen" tot Lopik achtige zendvermogens ;D

Gunnar

Ik heb geen draadloze fm modulator besteld, maar eentje die je tussen de antenne en de radio plugt.
+32488868381

Marc O.

Citaat van: Gunnar op 03-05-2007 12:09:17
Ik heb geen draadloze fm modulator besteld, maar eentje die je tussen de antenne en de radio plugt.

Dat klinkt interessant. Heb je misschien een weblinkje naar zo'n apparaat?

mehn

Citaat van: Marc O. op 03-05-2007 12:31:30

Dat had ik 15 jaar geleden al in mijn B-Kadett...
Nadeel is dat je er een aan/uit schalekaar aan moet hangen omdat je geen radiozenders kunt ontvangen als er stroom op staat.
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=109004

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Marc O.

Thanks Mehn, maar.....

Citaat van: mehn op 03-05-2007 13:08:41
Citaat van: Marc O. op 03-05-2007 12:31:30

Dat had ik 15 jaar geleden al in mijn B-Kadett...
Nadeel is dat je er een aan/uit schalekaar aan moet hangen omdat je geen radiozenders kunt ontvangen als er stroom op staat.
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=109004

....moet nog even kijken of ik daar wel zin in heb.