Antlia velg waarvan boutgaten niet gecentreerd zijn

Gestart door Ward, 02-05-2007 15:27:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ward

Ik heb al een tijdje en trilling in mijn auto, na lang zoeken en testen blijkt de oorzaak een velg, type Antlia 15 inch, de oorzaak te zijn. De spaken met daarin het asgat en tevens de boutgaten zijn niet precies gecentreerd ten opzichte van de velg, waardoor er een soort van hoogteslag in de velg zit die niet te repareren valt.
Volgens deskundigen, waar ik de velgen heb laten stralen en poedercoaten, zouden Volvo velgen vaker problemen geven.
Kent iemand dit verschijnsel en/of kan dit verhaal bevestigen?

Nu ben ik dus tevens op zoek naar een gebruikt exemplaar, wat ik weer kan laten stralen/poedercoaten, een nieuwe zou ook weer kaalgestraald en gepoedercoat moeten worden om kleurverschil met de andere velgen te voorkomen, wat natuurlijk een beetje zot zou zijn.
Ik begrijp dat dit eigenlijk een soort van advertentie is die hier niet helemaal thuishoort, maar ik mag deze pas plaatsen nadat ik tien berichten heb geplaatst, dus maar even zo.

gr, Ward

ziehier een foto van de velg;


mehn


850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

)()()sT

Ik heb dat bij mijn vorige auto, VW Polo, ook gehad. Centreerringen erin en het was weg.

8)

Ward

Bedankt voor je reactie, maar wat zijn centreerringen, en waar haal ik die dingen?
Ik heb nl. bij de velgenfirma en bij de bandenboer hier niemand over gehoord. Het zou mooi zijn als het zo is op te lossen want ik heb nu een als nieuwe velg waar ik niks mee kan..

groet, Ward

thuur

Is het niet zo dat de velg een flinke tik heeft gehad waardoor er een hoogteslag in zit? In dat geval zouden de boutgaten en naafgat ook niet meer (in verhouding) op de plek zitten waar ze horen.

Volvo maakt zelf geen velgen, ze kopen ze in (Borbet, BBS, etc.). En lichtmetaal is altijd gevoeliger dan staal, ongeacht merk ;)


Gr 8)

-D©©©L-

Citaat van: thuur op 02-05-2007 17:48:52En lichtmetaal is altijd gevoeliger dan staal, ongeacht merk...

De meeste mercedes lichtmetaal velgen zijn echt gruwelijk sterk.

Marc O.

Misschien heeft de vorige eigenaar een keer met een flinke snelheid een stoeprand "besprongen" waardoor de velg enigszins ovaal is geworden....
...The Nile isn't just a river in Africa...

Ward

Ik denk dat ik nooit achter de oorzaak zal komen waardoor de velg niet goed is, hij is verder niet beschadigd en was ook niet te richten :(
Velgenfirma vertelde inderdaad dat Mercedes velgen keihard zijn en moeilijk te richten, en de Volvo velgen zachter zijn en dus eerder vervormen, maar weer eenvoudiger te richten.