Uitlijnen na afdraaien schijven?

Gestart door sjors, 02-05-2007 22:38:55

Vorige topic - Volgende topic

sjors

Mijn schijven zijn afgedraaid, zowel voor als achter,  remt weer super, alleen nog wel wat gepiep, tenzij ik wat harder rem.

Maar ik heb het idee dat ie nu naar rechts trekt. Na de wielen er weer opnieuw opgedraaid te hebben was het beter. Zou het kunnen dat de auto anders spoort door afdraaien van schijven? Heb gezocht op het forum, maar kon zo niks vinden.

Mvg

Roel

rody

draairichting banden?

heb je de wielen teruggezet in volgorde voor het afdraaien?

thuur

Nee de remschijven staan los van de uitlijning.

Het piepen is van de blokken en kan meerdere oorzaken hebben. Dat varieert van te weinig kopervet op de juiste plekken tot en met verglaasde blokken. Kijk even in het Remmenboard (onder Techniek), daar zie je al snel wat er 'mis' kan zijn.

Let wel: het piepen hoort ook een beetje bij Volvo. En voor nu: je moet de blokken weer op de schijven 'inremmen'. Dat kan snel 500km duren voor de vooras en 1500 voor de achteras. Even afwachten dus ;)

Gr 8)

sjors

Vreemd. Auto trekt na het afdraaien van de schijven ineens heel erg naar rechts. Banden zitten er op precies dezelfde manier onder. Snap er niks van.

Anders morgen maar even uit laten lijnen, dan is het altijd goed toch?

thuur

Afwijkende uitlijning kan veroorzaakt worden door versleten draagarmrubbers en veerschotels. Laat daar op controleren dus.

Geen loodje verloren? Naven goed schoongemaakt?

Dubbelcheck de draairichting van de banden. Uitlijning verandert al als je een stoeprandje raakt. Een keer extra balanceren en uitlijnen kan nooit kwaad. Is voor het behoud van je banden.

Gr ;)

sjors

Mooi dat er nog iemand actief is rond deze tijd, kan k gelijk goede adviezen krijgen...:)

Laat m morgen direct uitlijnen, dan is het altijd goed ja. Gisteren voordat de remmen eraf gingen reed ie nog super rechtuit en nu ineens na het afdraaien trekt ie naar rechts. Hij remt trouwens wel weer super, geen trilling meer te vinden. Blokken zit nog garantie op, krijg k nieuwe voor waarschijnlijk.

Maar blijft de vraag hoe die ineens zo naar rechts trekt. Draairichting hebben michelins niet heb ik begrepen. Maar dan nog, ze zitten er net zo op als ze zaten.

sjors

Nou, probleem afgelost...(met lichte schaamte...)

NAdat de banden eraf zijn geweest, zat er rechts voor ineens nog maar 1,3 bar en linksvor 1,8 bar. Weer opgepompt tot 2,2 en alles rijdt weer super. Lopen banden snel leeg als je ze eraf haalt op een of andere manier?

In ieder geval, erg blij..., nu t gepiep nog weg.

thuur

Nou mooi dat je het toch even meldt ;)

Nee, banden lopen niet vanzelf zo snel leeg, ook niet als ze er af zijn. Gewoon de druk in de gaten houden komende weken en als ze te zeer lekken, even laten controleren bij de bandenman.

Gr 8)