850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

Vulk

Het kleurt wat bruin rechts geloof'k?

wepster

je kunt ook op de punten gaan staan he
dit is normaal hoor niks mis mee heeft die van mij zelfs nog met verse kvs ;D
gewoon genieten en niet miemelen  :eusa_whistle:

Vulk

Citaat van: wepster op 31-10-2010 21:23:31

Hij heeft gelijk. :)

wepster

Citaat van: Vulk op 31-10-2010 21:26:40
Citaat van: wepster op 31-10-2010 21:23:31

Hij heeft gelijk. :)

wie heeft gelijk ???

Vulk

Joost heeft gelijk dat hij de puntjes op de I wil zetten.

elianmars

Citaat van: )()()sT op 31-10-2010 20:32:06

We zijn inmiddels een paar weken verder na mijn verwoede pogingen het koelsysteem te reinigen.
Het expansievaatje ziet er inmiddels zo uit:

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2010/27455d66.jpg

Daar werd ik weer even helemaal niet goed van  :eusa_wall: :eusa_wall:

Ik zou me ook dood ergeren aan die Lpi leidingen die over het vaatje lopen.

Of bedoel je dat niet?  :eusa_shifty:

)()()sT

Ik weet niet wat voor jou normaal is maar dit is dus NIET normaal.
Als er na een grondige spoeling na 3 weken weer olie aanslag in je koelsysteem zit klopt er iets niet.
Vooral niet als het eerst 2,5 jaar kraakhelder was.

@ Mars:  :evil:

elianmars

Ludo

Citaat van: )()()sT op 31-10-2010 21:47:29
Als er na een grondige spoeling na 3 weken weer olie aanslag in je koelsysteem zit klopt er iets niet.

Is het ook wel olie?.
Het lijkt me dat als er een 'lek' is, dat de olie dan meteen bij de koelvloeistof zit, niet pas na 3 weken.
???

Johann

Citaat van: )()()sT op 31-10-2010 21:47:29
Ik weet niet wat voor jou normaal is maar dit is dus NIET normaal.
Vooral niet als het eerst 2,5 jaar kraakhelder was.

Grondig blijkt dan niet grondig genoeg?
Kleur lijkt ook raar. Alsof er kalk naar boven komt. Zit er een nieuwe radiator in?
Olie uit het koelsysteem krijgen kan heel lang duren. Misschien net iets te snel 't nieuwe reservoir er op gezet. Je zou misschien tijdelijk weer het oude reservoir terug kunnen zetten en het nog een paar weken aankijken. Ondertussen eventueel bij koude motor de olie van het koelwater oppervlak "deppen" met poetspapier.  Als er echt nog olie in zit zou je ook een bruine laag op de vloeistof moeten zien liggen.

)()()sT

Het is een vettig schuimgoedje, beetje zoals in de winter bij sommigen op de olie peilstok zit. Na spoelen komt het beetje bij beetje weer terug en wordt dus steeds meer. Maar goed, volgens sommigen stel ik me aan dus ik zal wel buiten het forum gaan zoeken naar een oplossing  ;)

@ Johann: ik heb alles eruit gekregen (zo leek het) met een goedje van Forte. Na een tijdje met leidingwater wat helder bleef er weer Volvo kvs ingemikt en bedje bij beetje komt t weer terug.
Stel het zou in de warmtewisselaar zitten, zou t ook aan de at-olie kant kunnen zitten?

Er zit dus sinds de zomer van 2009 een imi radiator in; eerste jaar kraakheldere kvs.

Ludo

Citaat van: )()()sT op 31-10-2010 22:04:46
Na spoelen komt het beetje bij beetje weer terug en wordt dus steeds meer. Maar goed, volgens sommigen stel ik me aan

Nee dat zeggen we niet.  :P
Maar het kan toch zo zijn, zoals Johann al zegt dat het lang kan duren, dat dit nog 'resten' zijn die stilletjes loskomen.

thuur

Ervaringsdeskunige zegt: duurt nog maanden :D

Gr :eusa_shifty:

)()()sT

;D

Voorlopig ga ik nog niks vervangen maar na de grondige spoeling met die bio degreaser dreef "alles" netjes op de oude kvs en heb ik nog x-keer doorgespoeld.
De auto rijdt er echter niet minder om, maar irritant blijft t wel een beetje.

nickk.

We kregen vorige maand een Scenic in de garage met lekke koppakking. Heel het blok zat dicht met dikke, gele sludge. Na allerhande middeltjes(oa Forte), bleef er troep uitkomen. Daarna met diesel gespoeld, toen leek het schoon op een gegeven moment. Echter, na 1500km bij controle, stond er weer een laagje op. Die olietroep blijft echt heel lang zitten, maak je er niet druk om zou ik zeggen. ;D