850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

animalT5R

;D
Dat filmpje van dat ritje  :eusa_clap:   ;D
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

rovelra

Citaat van: animalT5R op 05-02-2011 16:09:23
  ;D
Dat filmpje van dat ritje  :eusa_clap:   ;D

HAHA lol he ,wij hebben tranen gelachen !!
Was zelfs een attende wandelaar die ons er op wees dat de auto rookte ... :eusa_whistle:

BenC70ES

Valt inderdaad reuze mee als het alleen de turbo is...   Die rookwolken zijn leuk als je om de hoek van je huis staat, maar niet als je +-1300km van huis bent  :eusa_shifty:

Tritons staan altijd super! Zijn dat die '3' van Eugene misschien?

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

UserID6342

Citaat van: animalT5R op 05-02-2011 16:09:23
 ;D
Dat filmpje van dat ritje  :eusa_clap:   ;D
Zo ging dat van de week met de diesel ook hier, alleen was de kleur echt anders  :)

rovelra

Citaat van: BenC70ES op 05-02-2011 16:54:26
Valt inderdaad reuze mee als het alleen de turbo is...   Die rookwolken zijn leuk als je om de hoek van je huis staat, maar niet als je +-1300km van huis bent  :eusa_shifty:

Tritons staan altijd super! Zijn dat die '3' van Eugene misschien?

Nee deze komen van mijn C
De C krijgt originele 18inch pegs  :eusa_dance: :eusa_clap:

BenC70ES

Citaat van: rovelra op 05-02-2011 16:59:56De C krijgt originele 18inch pegs  :eusa_dance: :eusa_clap:

Dat meen je niet...  :'(

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

rovelra

Citaat van: BenC70ES op 05-02-2011 17:00:58
Citaat van: rovelra op 05-02-2011 16:59:56De C krijgt originele 18inch pegs  :eusa_dance: :eusa_clap:

Dat meen je niet...  :'(

Jawel!!
Als ze niet bevallen ruil ik gewoon weer terug , of 2 maanden pegs en dan weer 2 maanden de tritons  :eusa_whistle:
Ik vind de tritons te beschaafd uitzien  op de C
Op de 854 daarintegen ogen ze bruut .

R o b

Kijk! 18T erop!  ;D

Die velgen staan haar erg goed! Toendertijd vond ik dit type al erg goed staan onder Vleegtuug!

)()()sT

Mijn R heeft/had slugde afzetting in het expansievaatje, de 850 ergens anders na dat rondje roken:

;D

R o b

Jaja, sludge..... ;D

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 22-01-2011 18:36:35
Cheap-ass LED:

Iemand tips voor goede exemplaren?

Ja, Pilot dus....

8)

Sbv

Ben je al wat verder met de 850 ?

)()()sT

Nee  ;D

Hij staat nog langs de straat bij Rogé, en wacht geduldig tot ie naar binnen mag.

)()()sT

Vanmorgen gewapende met een sleepkabel naar Rogé getogen omdat we de mogelijkheid hadden om vandaag gebruik te maken van de brug. Zo gezegd zo gedaan; de 854 achter de V70. Ik zag dat Rogé hem toch stiekem liet lopen, maar zo stiekem ging dat niet getuige de grote rookwolken achter hem  ;D

Allereerst de auto naar binnen.... Het makkelijkste ter plekke is achteruit de brug op, en dat is met lopende motor gebeurd. Je raad het al, de Paus werd wederom gekozen en hebben we eerst een koffiepauze ingelast omdat binnen niet te werken was.

Erna dus begonnen met demontage van de oude 15G. Dit was binnen een uurtje gepiept en zagen we al snel dat die turbo ECHT GAAR is  :o :D

De uitlaatzijde van het spruitstuk was daarnaast gewoon droog en normaal zwart van de uitlaatgassen en daar was dus totaal geen spoor van olieverbranding te zien.

Erna een 16T met schuine flens (hadden we nog) en een bijbehorende downpipe gemonteerd. Na controle, en afvullen van de vloeistoffen de auto gestart.... Begon ie eerst (logisch) gelijk enorme rookwolken te braken, nu kwam er niks geen rook uit de uitlaat :D

Klikker-de-klik:

De motor van het beestje loopt prima, trekt ook goed, alleen zitten we nog met een probleem.....

Hij blijft roken  :eusa_shifty:

Lang niet zo erg meer als eerst, maar er blijven rooksignalen uit de pijp komen. We vermoeden echter ook dat die uitlaat + grote demper vol met olie zitten, vooral als je de foto van laatst er nog eens bij pakt:

De olie(resten) druppelen nu gewoon uit de uitlaat en het lijkt er dus op dat die zooi er eerst uit moet. Dachten we eerst dat eruit te rijden, maar nee, het is echt teveel om te gaan rijden ook al is het carnaval hier.  :eusa_wall:

Motor trekt goed, klinkt goed, geen harde waterslangen o.i.d. die duiden op een gare koppakking maar toch rook. We hebben wat rondjes over het industriegebied gereden maar je kunt nog steeds de straat vol rook zetten. Erna heeft Rogé nog voor me gereden. An sich valt de hoeveelheid rook dan mee, maar zelfs stationair blijft ie dan toch roken....

Turbo is "nieuw," de dowpipe dus ook, alleen de uitlaat erachter is dus oud en zit natuurlijk VOL zooi. Idee is om die te wisselen met een ander want anders........  :eusa_shifty:

Voor het stoplicht viel het dus mee:

rovelra

Er ligt nu echt een plas olie onder het eind stukje !
Hoop inderdaad dat een andere uitlaat het roken verhelpt ..