850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

arjenT5R

conisch dicht de pijp dus af op de turbo en bij recht dicht de flens af op de turbo,
bij de conische verbinding zit de flens dus niet helemaal tegen de turbo aan;

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2011/diverse/21093dd0.jpg

bij de rechte flens dus wel;

http://i40.tinypic.com/14mqhwi.jpg
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

De V70:

Ik stapte na mijn werk in de auto nadat ik even een weekend-pintje had gedronken bij mijn vader.
Aangezien zijn oprit schuin is en ik met de neus naar beneden stond stond de deur in de open-stand op zijn maximum. Bij het dichtdoen hoorde ik een bekende knak, "ow jee, de deurvanger of de bevestiging van de vanger in de A-stijl ::)
Vervelende bijkomstigheid was wel dat ik de deur alleen nog met veel moeite dicht kreeg.

Bij thuiskomst gelijk het paneel eraf gehaald, de stekkers los (wat zijn die lastig uit de raambediening te halen zeg; zijn daar tips voor?) en een en ander nader bekeken.
Wat ik toen zag stemde mij wat minder vrolijk. De vanger is volgens mij defect, maar wat vervelender is, is dat niet de bevestiging van de vanger in de A-stijl gescheurd is, maar dat de hele onderste bevestiging in de deur uitgescheurd is  :eusa_wall:

Aangezien de deur al wat beschadigingen heeft lijkt het mij het beste om de hele deur maar te vervangen::)

De vanger in de deur, onderste bevestiging zit al scheef in ingescheurd plaatwerk:

Door de deur gekeken, de vanger en wederom het gescheurde plaatwerk eronder:

Zo rij ik maar eventjes rond...

:eusa_eh:

arjenT5R

klinkt als een jobje voor wibo? of ga je zelf aan de slag?  :)
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

850estatetdi

ik heb het zeflde probleem knak knak bij eht openen en dicht gooie van de deur

)()()sT

Ja maar ik ken alleen de situaties waar de vanger defect is, of het bevestigingspunt in de stijl gescheurd is... Niet het complete boutgat in de deur  ::)

wepster

gewoon een versteviging achter maken en der in vast lassen stelt niks voor en als de deur ontdaan aangeleverd word van spullen als bekleding is het een goed uurtje werk ;D

rovelra

Kom morgen maar koffie drinken !
Heb eens goed gezocht net en kwam deze tegen :

)()()sT

Heee!

Die lag ooit bij mij in de schuur!  ;D

R o b

Citaat van: ruubje op 24-03-2011 20:31:10
Ruik ik hier iets?

Rob? Joost?

;D

Weet van niks!

)()()sT

Vanmorgen begon de V70 ineens wat te eikelen.
Sleutel in het contact, omdraaien.... niks  :eusa_think:

Alsof de pook niet in P of N stond, maar dat stond ie uieteraard wel.
Het was precies hetzelfde als 1,5 jaar geleden toen de PNP-switch als hoofdverdachte werd aangewezen. Die sensor is toen vervangen en sindsdien heeft het euvel zich niet meer voorgedaan; tot vanmorgen dus.
Ik heb het schuifstekkertje van de startmotor even aangedrukt en toen deed ie het. Auto weer uit, weer niks  :eusa_eh:
Stekkertje er even helemaal af en er weer op en hij deed het weer, zojuist hier bij kantoor ook nog eens gestart, no problemo.

PNP kan het niet zijn, misschien zit het stekkertje wat te los, of zijn dit tekenen van een startmotor die op zijn retour is?

Ik denk dat ik wel maar weer een by-pass kabeltje ga aanleggen om de startmotor buiten de PNP om te kunnen voeden.

Chris

Citaat van: )()()sT op 29-03-2011 08:40:27
Vanmorgen begon de V70 ineens wat te eikelen.
Sleutel in het contact, omdraaien.... niks  :eusa_think:

Alsof de pook niet in P of N stond, maar dat stond ie uieteraard wel.
Het was precies hetzelfde als 1,5 jaar geleden toen de PNP-switch als hoofdverdachte werd aangewezen. Die sensor is toen vervangen en sindsdien heeft het euvel zich niet meer voorgedaan; tot vanmorgen dus.
Ik heb het schuifstekkertje van de startmotor even aangedrukt en toen deed ie het. Auto weer uit, weer niks  :eusa_eh:
Stekkertje er even helemaal af en er weer op en hij deed het weer, zojuist hier bij kantoor ook nog eens gestart, no problemo.

PNP kan het niet zijn, misschien zit het stekkertje wat te los, of zijn dit tekenen van een startmotor die op zijn retour is?

Ik denk dat ik wel maar weer een by-pass kabeltje ga aanleggen om de startmotor buiten de PNP om te kunnen voeden.

Boos natuurlijk, aangezien je ook weleens in een 850 aan het rijden bent ;).

Kan het niet de bekabeling zijn. Draadbreuk bij de stekker ofzo?

)()()sT

De +, schuifstekkertje dat je op de pin van de startmotor steekt gaat er wel heel makkelijk op, en dus AF.

Zou het kunnen, als ie er net niet goed opzit, de startmotor gewoon niet gaat draaien?
Verder startte ie gewoon. Nadat ik wat zat te pielen deed ie het weer even niet; toen ik de stekker wat aangedrukt had werkte alles weer.

Morgenavond eens kijken.

Ludo

Citaat van: )()()sT op 29-03-2011 22:36:21
Zou het kunnen, als ie er net niet goed opzit, de startmotor gewoon niet gaat draaien?

Ja.

elianmars

Citaat van: )()()sT op 29-03-2011 22:36:21
De +, schuifstekkertje dat je op de pin van de startmotor steekt gaat er wel heel makkelijk op, en dus AF.

Nog nooit last van gehad  :eusa_liar: :eusa_wall: :eusa_wall:

Stekkertje even iets dichter knijpen en het is over.

)()()sT

Juist... Probleem was gebrek aan een goede tang net, de beperkte lengte van de draad en het feit dat ik m'n armen fikte aan het spruitstuk  ;D

Marcel, jij had dat toen met die diesel hè  :eusa_doh: :D