850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

knoopie

Daar wens ik je inderdaad sterkte mee met het opbouwen weer van de CY.....

Wat is hij toegetakkeld.  :angel:

henry classic v70

Citaat van: rogerV701998 op 14-04-2013 14:26:46
Prachtige XC70 Joost!

Ja mooi hè, vooral die kleur :eusa_shifty:
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Da's alweer een hele poos geleden dat ik hierin wat heb gepost. De wagens rijden gelukkig gewoon hun rondjes al wil ik voor beide eens een momentje plannen om alles te controleren en een beurtje te doen.

Inmiddels al wel wat dingen ondernomen met dit forum met als begin de uitdeuken-zonder-spuiten meeting, georganiseerd door Bouke.
De Deukentovenaar heeft rondom alle deukjes kundig verwijderd, echt super om te zien hoe dat gebeurt!
Daarnaast was Bouke zo vriendelijk om het dak van de V te poetsen en tollen. De auto heeft in 2011 ten tijde van de motorschade van de vorige motor 4 maanden in een zuid Limburgs weiland gestaan, waardoor het dak en de kap dof uitgeslagen waren. Dit is eindelijk verdwenen :D. Nogmaals dank Bouk!

Impressie van die gezellige ochtend vorige maand:

De Deukentovenaar:

Daarnaast ben ik vandaag dus naar de R-meeting in Epe geweest. Was een erg gezellige middag met bekende en nieuwe gezichten en nog een gezellig onderonsje op een naastgelegen locatie.
Het was natuurlijk behoorlijk veel rijden voor een uurtje bandenschoppen maar uiterst gezellig.
Bij Utrecht had ik laatst ook een skibox gekocht die Maarten voor me had gehaald en we vandaag in mijn auto konden schuiven, ook daarvoor nogmaals dank!

Wat foto's (ook in het meeting-topic):

Een ander unicum is dat ik na 1,5 jaar weer een werkende cruisecontrol heb! Na de motorwissel en ombouw naar handgeschakeld werkte ie niet meer. Ik moet bekennen dat ik er eigenlijk ook niet echt werk van gemaakt heb uit te pluizen waardoor dat zou komen. FrankvdA stond echter recent voor hetzelfde raadsel na de ombouw en hij heeft ijverig de digitale snelweg afgestruind en de oorzaak gevonden.
In Jip-en-Janneke taal heeft het dus te maken met jet feit dat je bij de ombouw de pnp-switch moet omzeilen/doorlussen (anders start ie niet) en dat in de kabelboom naar het cc-relais bij een AT een extra draad zit die hiermee te maken heeft en een MT dus niet heeft.

Quote's uit andere topics:

Citaat van: thuur op 07-04-2013 17:18:17
Citaat van: )()()sT op 07-04-2013 12:43:33
Da's een hele goeie!
FrankvdA heeft sinds vorige week een handbak en kreeg de cc. ook niet aan de gang.
Bij mijne doet ie het dus sinds de wissel ook nog niet ::) ;D

Dat is omdat de relaisbak anders bekabeld is. Maar is heel simpel op te lossen op het relais zelf.

Gr 8)

En:

Citaat van: FrankvdAa op 07-04-2013 19:22:20
Citaat van: daanium op 07-04-2013 19:12:54
inderdaad; hoe weet m'n huidige CC dan dat er een koppelingspedaalschakelaar zou moeten zijn?

Als je niets aanpast qua bekabeling dan weet 'ie dat niet, maar dan schakelt hij ook niet uit wanneer je de koppeling induwt. Je moet die schakelaars (van rem en koppeling) in serie aansluiten, want het zijn breekschakelaars.

Zover ik heb kunnen vinden zou je op relais 101-102 de pin 3T moeten verwijderen, omdat die van de PNP schakelaar het signaal krijgt dat de automaat in P of N staat. Bij een originele handbak uitvoering zou deze niet bekabeld zijn in de relaisvoet, waardoor de snelste oplossing is om deze pin op het relais af te knippen. Helaas werkt m'n CC nog steeds niet.

De simpele oplossing in dit geval gewoon dat je pin 3T in het cc-relais moet verwijderen en dan zou ie moeten werken..... Wat ie dus ook doet! :D

Hij rijdt echt heerlijk en ben er nog steeds heel content mee 8)
Enige minpuntje is dat de handbak die er bij de conversie onder gegaan is enorm zaagt in lage toeren. Hij schakelt verder prima, maar aangezien ik al zoveel tijd en moeite in de wagen heb gestoken stoort me dit toch wel.

Verders doet Nynke het heel goed, ze begint steeds boller te worden en is inmiddels al 22 weken ver in de zwangerschap :)

elianmars

Citaat van: )()()sT op 25-05-2013 23:06:41

Verders doet Nynke het heel goed, ze begint steeds boller te worden en is inmiddels al 22 weken ver in de zwangerschap :)

Fijn dat het goed gaat! Voor je het weet, is het gedaan met de nachtrust  :eusa_shifty: ;D

UserID6342

Citaat van: elianmars op 25-05-2013 23:10:21

Fijn dat het goed gaat! Voor je het weet, is het gedaan met de nachtrust  :eusa_shifty: ;D
Mooi he, dat zoiets kan groeien zonder wortel :evil: ;D ;D

)()()sT

Nou, die wortel is de veroorzaker!

:o

;D

Taranis

Enige minpuntje is dat de handbak die er bij de conversie onder gegaan is enorm zaagt in lage toeren. Hij schakelt verder prima, maar aangezien ik al zoveel tijd en moeite in de wagen heb gestoken stoort me dit toch wel.

Weet je zeker dat het de bak is en niet de koppeling?

Vulk

Citaat van: Taranis op 26-05-2013 00:15:45

Weet je zeker dat het de bak is en niet de koppeling?

Ik had dit geluid ook. Was niet weg met een nieuwe koppeling, wel met een nieuwe bak.

)()()sT

Vandaag een ieniemienie-meet gehad met Innocenti ofwel David.
Waar een forum al niet goed voor is, ik heb een schitterende kinderwagen overgenomen met alle toebehoren. Nynke ook tevree, dus ik helemaal ;D

Gelijk even de wagens naast elkaar natuurlijk:

Dit kwam ik op de weg terug nog tegen:

Daarna door naar Rogé, alwaar de 850 weer voorzien is van een verse sloot olie. Nog steeds weinig tot geen koelvloeistof verlies, ondanks het scheurtje in het onderblok.... Ik blijf er dus lekker in doorkarren 8)
Daar is het al dan ook al snel een minimeet ;D

Helaas heb ik Jorn gemist die bij Rogé ex-855 het dash kwam demonteren vanwege andere verplichtingen thuis, maar nogmaals via hier: dank voor het transport van de nivomats voor pa's XC!

Ja ja Marc, haal maar weg ::) ;D

widebody

Citaat van: )()()sT op 01-06-2013 21:15:11
Vandaag een ieniemienie-meet gehad met Innocenti ofwel David.
Waar een forum al niet goed voor is, ik heb een schitterende k

???

innocenti

He Joost
Gezellig je ff gesproken te hebben, leuke mini meeting. En mooi dat ik 2 mensen blij heb kunnen maken. Heel veel plezier ermee.

David

)()()sT

Vandaag, 10 juni, heb ik mijn V70 alweer 5 jaar. Een periode waarin ik natuurlijk met veel plezier in mijn wagen gereden heb, maar zoals bekend ook wel wat tegenslagen gehad heb.
Na 5 jaar ben ik de auto nog steeds niet moe, ik heb met de benodigde reparaties bewust de keuze gemaakt om de wagen nog een hele tijd te rijden, dus dat gaan we dan ook maar doen! :)

Een korte "toen&nu" impressie is misschien wel leuk in deze.

Zo stond de wagen erbij toen ik hem voor de eerste keer zag. Rondom beschadigd en vrij uitgewoond en zonder lopende motor.

Met deze stand (ongeveer):

Dus wat doe je dan als eerste? Juist:

Vervolgens is er LPi ingekomen, diverse optische aanpassingen doorgevoerd zoals heldere lampies, dubbele pijp en wat modifcaties onderhuids.

Vervolgens beland je dan na 70.000 km.  weer in dezelfde garage om de auto een derde leven te gunnen  :eusa_eh:

Maar goed, inmiddels rij ik na de laatste grote operatie alweer > 1,5 jaar vrolijk rond en staat de teller bijna een ton verder dan bij de aanschaf.

Op naar de volgende 5 jaar!

JeffreyC

Zoals hij er nu bij staat is en blijft het een dikke bak Joost! Zeker op de Tritons!
Ik hoop dat je er nog lang plezier van hebt!
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

Turbobiker

Citaat van: koen.s op 10-06-2013 13:12:25
Jij heb 2 blokken versleten in 70.000km  :o

Mijn blok heeft op 120.000km 4 auto's versleten ::) ;D
De Tussenpaus

StefanCJ

Mooie bak en gefeliciteerd! De auto maar eens extra gewassen vandaag?