850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Ow jawel hoor, maar zag geen teken van leven en de V70 was weg 8)

GeertG

Citaat van: )()()sT op 10-07-2013 11:53:48
Ow jawel hoor, maar zag geen teken van leven en de V70 was weg 8)

He he, net even het moment waarop we kids ophaalden  :eusa_shifty:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

StefanCJ

Tja ... ik  ben er ook vaak geweest en vond de omgeving altijd heel erg mooi. Heerlijk man, altijd een vakantiegevoel.

dielie850

Heb er 3 jaar gewoond.
Super uitzicht maar helaas altijd wind.

)()()sT

Vanwege het regelmatige verlies van koelvloeistof bij de trapgeit vanwege dat scheurtje in het onderblok check ik met regelmaat het niveau. Sinds de toevoeging Bars Leak verlies ik vrijwel geen water meer dus da's mooi.

Echter, deze week checkte ik per toeval eens het geheel tijdens die hitte en zag tot m'n schrik dat het vaatje leeg was, en er geen druk op de slangen stond. "Ai" was het eerste dat ik dacht en zag een andere tor toch weer op m'n netvlies voorbij komen.
Maar na bijvullen en de motor laten lopen zag ik dat er een scheur in de onderste waterslang zat, dus de verklaring voor het waterverlies was gevonden. :( werd dus weer :)

Gisteren ff zitten prutsen om de slang te vervangen. Geen lastige klus natuurlijk, maar wel even een en ander weghalen om erbij te komen. Natuurlijk wat beeldmateriaal om het verhaal compleet te maken.

Erg fijn, zo'n verlaagde auto:

Daar zit de boosdoener:

En... los :) :

Erna de boel weer gemonteerd, K&N inlegfilter gereinigd, gasklep schoongemaakt en het systeem gevuld.
Omdat ik weer een ronde km-stand heb bereikt (340.000 km) heb ik gelijk de bougies na 25k. gewisseld.
De oude kaarsen losdraaien ging easy, maar dit had ik nog niet eerder meegemaakt ???

Het was even pielen om het restant eruit te vissen, hij zat gewoon al los maar met de bougiedop kreeg ik hem natuurlijk niet meer uit de kop.

Enfin, eind goed al goed. Gestart, systeem ontlucht en de boel is weer dicht 8)

Taranis

Citaat van: )()()sT op 26-07-2013 11:50:08
Echter, deze week checkte ik per toeval eens het geheel tijdens die hitte en zag tot m'n schrik dat het vaatje leeg was, en er geen druk op de slangen stond.

Uh, daar zit toch een niveausensor op? Mooi in elk geval dat 't je geen extra motorschade opgeleverd heeft.

elianmars

Ik kan me voorstellen dat je schrok, toen je het lege vaatje zag  :eusa_shifty:

)()()sT

Citaat van: Taranis op 26-07-2013 11:53:27
Citaat van: )()()sT op 26-07-2013 11:50:08
Echter, deze week checkte ik per toeval eens het geheel tijdens die hitte en zag tot m'n schrik dat het vaatje leeg was, en er geen druk op de slangen stond.

Uh, daar zit toch een niveausensor op? Mooi in elk geval dat 't je geen extra motorschade opgeleverd heeft.

Ik denk dat ie net ervoor gescheurd is, want ik checkte na een kort bezoekje bij pa de boel en toen lag er een plas onder de wagen en was het vaatje leeg. Lampje doet het bij mijn weten nog gewoon.

henry classic v70

..Bars Leaks is your friend :D
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

)()()sT

Wie had dat gedacht.... Dat ik mijn V70R kon tjoenen met onderdelen van Fransozen :o ;D
Deze week eens een wisserarm van een Renault Clio besteld bij de plaatselijke dealer en een ruitenwisser voor Clio II, Peugeot 106 gehaald.

Voor:

Na:

8)

Nu nog een vraag aangaande de 850:
Zoals beschreven heb ik laatst m'n gescheurde waterslang vervangen. Ik had waarschijnlijk niet goed genoeg ontlucht, want eergisteren merkte ik dat er geen druk op de slangen stond. Gisteren dus weer een poging gedaan:

- koud starten met de dop van het reservoir af;
- warm laten worden, thermostaat ging open;
- water begon te klotsen en hij borrelde er een hele hoop uit met luchtbellen;
- fan sloeg aan, vaatje wordt leeg getrokken;
- gelijk bijvullen en dop erop + motor af.

Net (koud dus) even bijgevuld en gaan rijden. Slangen zijn iets harder maar nog niet als normaal, en warm staat m'n waterniveau een stuk boven max.
Moet ik nog maar eens laten ontluchten, of wat doe ik verkeerd?

Vulk

Staat toch wel knap zo'n ruitenwisser zo. Moet hier ook nog eens gebeuren.

haasje

wat meestal doe is warmdraaien (zonder dop) tot de fan aanslaat, dan motor afzetten. Vaak zie je dan dat het niveau zakt, bijvullen indien nodig en verder af laten koelen. Na afkoelen bijvullen indien noodzakelijk en de dop er weer op.

Auk

Lekker kontje hoor Joost!  ;)
Auke
Volvo. for life

Julian

Is er toch nog wat goeds te plukken van een Clio ;D
Dat wissertje is wel een stuk strakker, nice :)
Volvo 850 R - Sedan - Handgeschakeld - 2.3 Liter - Rica Powered - Turquoise Pearl 422 - Maart 1996 - 257.000 KM

Sbv

Mooie achterkant zo met die Clio wisser.