850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Citaat van: Julian op 02-08-2013 19:31:32
Is er toch nog wat goeds te plukken van een Clio ;D
Dat wissertje is wel een stuk strakker, nice :)

Er zit idd. geen electronica in! ;D

innocenti

he Joost
ik heb met radiateur vervangen ook 3x bijgevult. Blijkbaar blijven er luchtbellen achter die met rijden verdwijnen.

En jij ook al aan de ruitenwissel tuning. Mooi.

StefanCJ

Stuk strakker zo.

razorx

Voor het ontluchten neem ik heel veel tijd. Rustig 20 minuten of meer.
Koude motor, vullen starten. Open dop.
Wachten tot iedere burps of blub er uit is. Echt ontluchten gebeurt pas na aanslaan van de fan. Eventueel tussentijds bijvullen.

Af laten koelen en of kvs er bij of er juist af en dan dop er op.
Duurt wat langer maar wel in één keer goed.

KIM

Ik ga gewoon rijden met een fles koelvloeistof in de auto. Als het niveau te laag wordt, gaat het lampje wel aan en vul ik m bij.
Na een keer of twee is het meestal wel goed.

grijzev70tdi

Precies, zo doe ik het ook altijd. Gewoon rijden
Grolsch, het klinkt al lekkerder

)()()sT

Ja oké, maar ik heb dus nu blijkbaar nóg lucht in het systeem aangezien de slangen nog inknijpbaar zijn en het niveau in het vaatje bij warme motor flink stijgt.
Ik laat hem maandag nog eens ontluchten, heb straks een vrijgezellenweekend (we gaan met Kevertjes en VW-campers naar www.vwbugshow.be) dus dat wordt gezellig! 8)

Chris

Citaat van: KIM op 02-08-2013 22:47:12
Ik ga gewoon rijden met een fles koelvloeistof in de auto. Als het niveau te laag wordt, gaat het lampje wel aan en vul ik m bij.

Plus een!

Werkt prima. Ik check dan meestal wel de eerste ritjes erna voor t rijden even peil.

Taranis

Citaat van: KIM op 02-08-2013 22:47:12

Nog een voordeel van een 850 ipv een N: bij die oude blokken werkt die methode nog. Bij een D5 moet je letterlijk op de kickdown gaan staan voordat de thermostaat opent en het niveau daalt.

KIM

Dat zeg je verkeerd Ronald: Da's het verschil tussen een benzine en een moderne diesel.

Turbobiker

Slangen zijn alleen hard als de thermostaat open staat!
De Tussenpaus

)()()sT

Ja dat snap ik. Maar met 35 graden en 25 minuten rijden is de thermostaat echt wel open. Vooral als de slangen heet zijn en er uit de retour circulatie is in het vaatje.

)()()sT

Anyway, afgelopen weekend een zwaar weekendje gehad tijdens het vrijgezellenweekend van een vriend die volgende week gaat trouwen.
Aangezien hij fervent VW-luchtgekoeld fanaat is hadden we voor hem een weekend gepland bij Spa Francorchamps vanwege de Bugshow. Dus, met 12 man zijn we gisterochtend erheen getogen en hebben we 2 leuke dagen gehad inclusief BBQ en overnachting op een van de 4 (!) campings.
Ongelofelijk hoeveel er nog van die wagens rondtuffen. De een in concoursstaat, de ander in ratlook, maar wel opvallend hoeveel er met wat gepimpte blokken en uitlaterij extreem verlaagd rondhobbelen.

Na een avondje flink aan het alcoholisch infuus en heel weinig slaap ben ik blij dat ik weer thuis ben. Temeer omdat de sanitaire voorzieningen natuurlijk te wensen over laat in een weiland dat als camping fungeert  :eusa_eh: ;D

Een paar sfeerplaatjes vanaf de telefoon geschoten:

De plek:

Een Kever plugin-hybrid ;D

Zoiets rijdt er ook  :eusa_eh: (kwam wel op trailer aan natuurlijk):

:police:

Waar ken ik deze velgen nou van? :D

Nu vind ik het mooi geweest. Ik hoor dat gepruttel nog steeds en de benzinedampen verdwijnen langzaam uit mijn luchtwegen 8)

hertogjan6

~ Volvo 855 2.5 10V      144pk      AUT      95    423: Autumn Gold

~ Volvo 854 2.3 T-5       300pk       MT       94    601: Red

~ Volvo 854 R                +300pk     MT       96    019: zwart

)()()sT

Tja, heb 'm nu eens wat grondiger bekeken... Wat een auto ook van binnen  :eusa_drool: