850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

The Volvoboy

Riem van zo'n nieuw type blok mag 160.000km of 10 jaar ;)
'98 - Volvo V70 2.3 T5 SE - LPi - Garnet Red metallic - 17'' Comets - 702.000km
'00 - Volvo V70 2.4T AWD Nordic - LPG - Venetian Red metallic - 16" Helium - 418.000km
'95 - Volvo 850 2.3 T-5R Aut. - Black Stone Solid - 17" Titans - 392.000km
'96 - Volvo 960 2.5 24V aut. Oxford - Dark Olive Pearl - 16" Uranus - 356.000km

10klepper

Vanavond op en neer naar Nuenen geweest en het geluid is nu echt top icm de ha7400! Ik denk dat er bij jou nog wel iets te halen is in de instellingen en een juiste aansluiting van de tweeters. Ook heb ik gemerkt dat de versterker effe moet opwarmen,  dan speelt nog mooier. Binnenkort worden mijn voorste tweeters en woofers in de voorportieren ook vervangen door dynaudio!
Het grote verschil met de C zijn uiteraard de woofers die ontbreken in V...

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

elianmars

Heb je ook de subwoofers achter de achtebank, Joost?

)()()sT

Dat denk ik wel.... ;)
Waar de een zijn vers aangeschafte cabrio alweer half uit elkaar aan het trekken is heb ik een andere oplossing: gewoon stallen en schorsen tijdens de winter ;D

Ik vind het toch wel zonde om hem zo buiten te laten staan dus hij kan lekker 'slapen' bij mijn vader in de tuin. Komend voorjaar zien we wel weer verder met het geplande onderhoud en opleukerij.

Omdat ik er eigenlijk vanuit ging dat de gechipte ECU van mijn blauwe R niet zou werken in de saffron had ik eerlijk gezegd nog niet de moeite gedaan om uit te proberen of dat werkelijk zo was. Ik reed dus sinds de ombouw met de standaard AT-ecu van de saffron zelf rond. De weinige kiometers die ik tegenwoordig maak gingen prima daarmee. Afgelopen weekend toch eens even de moeite genomen de ECU van de blauwe in de saffron te prikken en hij startte zowaar. Blijkbaar zit er dus geen startonderbreker meer in, want normaal gesproken zou het toch niet moeten werken?
Zoals ik laatst al in een ander topic heb gemeld viel het me deze week wel op dat de kortstondige terugval in toerental (of rijdend de hik) soms ineens ook weer terug is. Het zit dus blijkbaar in de ECU zelf ???

MaaR: boost is back 8)

Vandaag heb ik, omdat het toch alweer december is, maar even de winterbanden onder de V70 geworpen. Ik had het al een paar weken uitgesteld, simpelweg omdat ik er geen zin in had. Bij het wisselen van het wiel LA viel me dit op:

:eusa_think:

Bij het monteren van de Comet zag ik erna dat de linker handremkabel wel erg dicht langs de band loopt. Gelijk even rechts gekeken, en daar zit ie dicht bij de as zelf. Maar gefixeerd met een tie-wrap, hoort dat zo ???

Rechts:

Daarnaast zit ik -net als wat ik nu bij Marcel zijn log lees-  met het probleem dat de dashboardspeakers van mijn geluidsinstallatie niet werken. Heeft iemand een schema hoe die met een SC-90* / versterker verbonden zijn?
Tijdens de motorwissel heeft Arthur er ook al een poos naar gezocht maar helaas niet gevonden. Zou het een optie zijn om ze 'direct' op het signaal van de voorportier-speakers te prikken? Ik heb bij de blauwe al eens geprobeerd de kabels vanuit de speakers terug te herleiden, maar die verdwijnen in de bos kabels die in/achter het dash loopt.

Oh ja... Koekoek!

Ewout Schalkwijk

Citaat van: )()()sT op 06-12-2015 21:36:09

Vandaag heb ik, omdat het toch alweer december is, maar even de winterbanden onder de V70 geworpen. Ik had het al een paar weken uitgesteld, simpelweg omdat ik er geen zin in had. Bij het wisselen van het wiel LA viel me dit op:

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2015/6777D370-0F68-4CF7-9C87-26951624B329_zpsp4carhwt.jpg

:eusa_think:

Bij het monteren van de Comet zag ik erna dat de linker handremkabel wel erg dicht langs de band loopt. Gelijk even rechts gekeken, en daar zit ie dicht bij de as zelf. Maar gefixeerd met een tie-wrap, hoort dat zo ???

http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2015/0043C790-85AB-4C54-9D9C-9C33ECA9777E_zpsgwvbtlqy.jpg

Rechts:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2015/6996DB75-C1BB-42F3-8208-EF8510E0CEC3_zpsrwx3tmii.jpg

Bij de eerste en tweede foto zie je een 'pikkie' op de achteras zitten. Origineel zit de handremkabel met een kunststoffen beugeltje gepopnagelt op de as. Hierdoor ligt die een stuk meer naar achteren en komt de kabel niet in de buurt van de band.
Waarschijnlijk zijn de kabels al eens vervangen en is dit niet helemaal juist gemonteerd.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

)()()sT

Aaah ja! Ik ga eens ff komend weekend bij de blauwe neuzen :)

elianmars

Dat denk ik wel.... ;)
Waar de een zijn vers aangeschafte cabrio alweer half uit elkaar aan het trekken is

:eusa_whistle:  ;D

Daarnaast zit ik -net als wat ik nu bij Marcel zijn log lees-  met het probleem dat de dashboardspeakers van mijn geluidsinstallatie niet werken. Heeft iemand een schema hoe die met een SC-90* / versterker verbonden zijn?
Tijdens de motorwissel heeft Arthur er ook al een poos naar gezocht maar helaas niet gevonden. Zou het een optie zijn om ze 'direct' op het signaal van de voorportier-speakers te prikken? Ik heb bij de blauwe al eens geprobeerd de kabels vanuit de speakers terug te herleiden, maar die verdwijnen in de bos kabels die in/achter het dash loopt.

Vaag dat het bij jou ook al zo is. Ik mis het geluid echt.

BBS

Bij mijn V deden ze het ook niet....  ::)
Volvoloos....

UserID6342

Even terugkomend op de handremkabel, dat kunststof beugeltje wat vastgepopt zit aan de achteras breken heel snel (vandaar die reparatie met een tie-wrap aan de andere kant).  Wat je kunt doen om dit op te lossen, is een koperen zadeltje te pakken waar ze waterleidingen / electriciteits leidingen mee vastzetten, hierin een klein stukje rubber lijmen zodat het koper niet door de buitenmantel van de kabel heen schuurt, deze om de handremkabel buigen en vervolgens of vastpoppen of vastschroeven met een parker in het gat waar de originele popnagel zat.  Deze kun je overigens uitboren met een goede 4 mm boor.

Blijft het voor altijd zitten zoals bedoelt is....

KIM

Klemmetjes zijn gewoon te koop bij de dealer / imi boer

UserID6342

Citaat van: KIM op 07-12-2015 09:41:10
Klemmetjes zijn gewoon te koop bij de dealer / imi boer
Klopt, zijn dezelfde (slechte) kunststof dingen en met een paar jaar weer weg.....  Heb ze ooit eens beide vernieuwd bij een klant en die hebben het net 2 jaar volgehouden....

KIM

Als je er niet aankomt blijven ze gewoon 18 jaar zitten hoor.

UserID6342

Mee eens, maar soms moet je wel eens handremkabels vervangen, of je trekt er een complete as onderuit om te reviseren....

10klepper

Hey Joost,
Misschien Knip eens pb'en. Hij heeft de ha7400 bij mij ingeboued en de combinatie tussen de ha7400, 901 en dynaudio gaat erg lekker.   :)

Bij mij klinkt de 3ch mode nog niet goed omdat er nog geen center in zit bedacht ik me en dus geen 3 kanalen heb. Stereo gaat echt goed.

'99 V70 dop 2.5 10v aut, +/- 333333km, Propus, Comet, IPD, Bilstein, Intrax -4cm, sc901 Dolby surround, ha7400, Dynaudio,  C70 koplampen,  XC-grille, 302 remmen

)()()sT

Ja, wellicht kan hij me eens helpen om geluid uit die dash tweeters te krijgen :)
Wil dat gewoon werkend hebben; neem toch aan dat niet niet aan die C70 versterker ligt?